Sve više se priča o potrebi smanjenja emisija pomorske industrije i njezinim uključivanjem u EU-ov sustav trgovanja emisijama. Propisi zahtijevaju da brodovi smanje emisije stakleničkih plinova za 2% do 2025., 20% do 2035. te 80% do 2050., u odnosu na razine iz 2020.
Ova smanjenja bi se trebala primijeniti na brodove koji imaju bruto tonažu veću od 5000, a koji čine 90% emisija CO2. U slučaju nepoštivanja tih pravila, naplaćivale bi se kazne, a sredstva bi išla u Oceanski fond kako bi se pomoglo u dekarbonizaciji sektora.
U tom smjeru idu brodarske tvrtke koje uvode razne načine dekarbonizacije brodarstva.
Jedno od njih je i softversko rješenje koje je osmislio OrbitMi koje omogućuje automatsko iscrtavanje ruta na temelju troškova, vremena i potrošnje goriva, sve s ciljem smanjenja emisija CO2 i uštede same plovidbe.
Digitalno rješenje Orbit Weather+ već koristi flota Stena Bulk kod svojih tankera i brodova za rasuti teret.
- U navigaciji se pazi na vremenske utjecaje i općenito, klimatske promjene, na podizanje razine mora, visinu valova, nemirniji uvjeti na moru i sve veće učestalosti tropskih oluja koje mogu uzrokovati kašnjenja putovanja, što dovodi do manje operativne učinkovitosti i većih emisija, kao i predstavlja veće rizike ljudima, imovini i teretu.
Softver Orbit Weather+ znatno povećava operativnu učinkovitost, predlaže bolje donošenje odluka na brodovima, informacije kako uštedjeti gorivo i niz pojedinosti koje optimiziraju plovidbu. Podaci se neprestalno ažuriraju - kažu iz OrbitMi-ja.
U transformaciji brodarstva ka zelenom smjeru, postepeno će s eukidati teška godina uz kompenzaciju poreznim olakšicama na alternativna goriva, brodovima koji najviše zagađuju uvodi se financijski teret, a same europske luke čeka digitalizacija i automatizacija, pa je ovo softversko rješenje na tom tragu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....