Preusmjeravanje brodova s tekućim prirodnim plinom (LNG) nije nimalo neuobičajena praksa na svjetskom brodarskom tržištu prijevoza LNG-a, potvrdili su iskusni zapovjednici LNG tankera s kojima je Novi list razgovarao u povodu nedolaska triju od četiri najavljena broda s teretom plina na LNG terminal na otoku Krku.
Donatan Balog, zapovjednik na LNG tankerima i cijenjeni pomorski stručnjak, autor brojnih predavanja na Pomorskom fakultetu, ističe kako u prvom redu brokeri koji trguju plinom određuju gdje će brod s teretom u konačnici otići, s obzirom na cijenu plina na pojedinim tržištima.
Pritom cijene, objašnjava, mogu toliko porasti da se prodavatelju plina isplati čak i platiti penale naručitelju kojemu je plin bio prvobitno namijenjen, a prodati ga na spot tržištu u zemlji gdje je visoka potražnja i cijena plina.
Jedan zapovjednik LNG tankera koji nije htio imenom i prezimenom izlaziti u javnost, potvrdio je za Novi list kako mu se događalo da nakon isplovljavanja, po nalogu kompanije, brod s teretom preusmjeri na drugo odredište.
– Znalo se događati da krenemo preko Pacifika pa nas doslovce na pola oceana preusmjere na drugo odredište. Često pritom nismo ni unosili podatke o promjeni, kako bi se to držalo u tajnosti pred konkurencijom čim je duže bilo moguće - rekao je zapovjednik.
CIJELI ČLANAK PROČITAJTE OVDJE