StoryEditorOCM

totalna štetaMilijuni eura pred potonućem: na dnu Sjevernog mora mogli bi završiti i brodovi izgrađeni u hrvatskim brodogradilištima te jedan dobro poznat našim jedriličarima

Piše Branimir Periša, Gordan Jelavić
6. travnja 2021. - 13:29
Među teretom su i dva specijalna broda za norveške uzgajivače ribe izgrađena u Šibeniku, poput ovog proizvedenog 2012. godineNikša Stipaničev/Arhiv/Cropix

Nizozemski brod Eemslift Hendrika namijenjen prijevozu jahti i manjih plovila pluta oko 130 kilometara od obale Norveške i prijeti mu potonuće. Posada je evakuirana po olujnom vremenu i svi su na sigurnom.

Kao što smo već izvijestili, neki od 12 članova posade su skočili u ocean prije nego što ih je spasio helikopter, a drugi su spašeni direktno s palube.

Zajedno s nizozemskim teretnjakom mogla bi na dnu završiti i tri plovila izgrađena u domaćim brodogradilištima.

Na palubi broda porinutog 2015., monageške tvrtke Starclass Yacht Transport, kojem ozbiljno prijeti totalna havarija zbog noćašnjeg otkazivanja glavnog porivnog stroja, među ostalim teretom su i dva specijalna broda za norveške uzgajivače ribe izgrađena u šibenskom brodogradilištu 'Iskra', potvrdio nam je Roko Vuletić, član uprave škvera koji već godinama Norvežanima isporučuje katamarane te klase.

Treće plovilo napravljeno je u pulskome 'Tehnomontu', o čemu je za Morski.hr posvjedočio Niko Skala, voditelj gradnje i tehnički direktor.

- Naši brodovi na snimci su plavo obojeni. Jedan je s dvije palube za norveška ribogojilišta dimenzija 15 za 10 metara, a drugi je plovilo na hibridni, odnosno električni pogon u kombinaciji s klasičnim motorom dug 14, a širok 7,5 metara - kazao je Vuletić uz napomenu da s vjerojatnim potonućem šibenski škver ništa ne gubi.

- Transport je kupcu na teret, a mi se nadamo da će najgori scenarij ipak izostati - optimističan je Roko Vuletić.

Cijena tih plovila poslovna je tajna, te je ljubazno odbio navesti njihovu cijenu, no saznali smo iz izvora bliskih 'Iskrinom' brodogradilištu da svaki košta oko milijun eura.

Na brodu i jedrilica kupljena u Hrvatskoj

Među brodovima na palubi Eemslift Hendrika je i 12-metarska jedrilica Elan e5 "My way" koja je bila smještena u Marini Kaštela i bila je čest sudionik jadranskih regata.

image
Jedrilica Elan e5 "My way" na Viškoj regati
Božidar Vukičević/Cropix

Novi vlasnik iz Norveške je u Hrvatskoj ove zime kupio taj brod, platio transport deset tisuća eura i sada sa strepnjom gleda snimke havarije.

Osiguravateljska kuća može pokriti materijalni trošak, ali svejedno nije ugodno pratiti razvoj situacije.

U brodu oko 400 tona goriva


Nizozemski teretni brod koji pluta na pučini kod Norveške mogao bi potonuti i izazvati izlijevanje nafte.

Brod prevozi oko 350 tona goriva za glavni pogonski motor i oko 50 tona dizela za pogon svojih pomoćnih motora, odnosno generatora.

Smit Salvage, podružnica nizozemske tvrtke za pomorske usluge Boskalis, kazala je da je angažirana da pokuša spasiti brod i kasnije tijekom dana poslat će tim u Norvešku.

Brod je sagrađen 2015. i registriran u Nizozemskoj. Dug je 111,6 metara i namijenjen prijevozu jahti i manjih plovila.

Hina, OM

image
Eemslift Hendrika
AFP
19. prosinac 2024 09:56