A di je "Tijat"? - vjerojatno se sve više pitaju školjari, budući da im je danas zbog bure od barem 55 čvorova ograničen broj ticanja riva, Naime, linija 505-Šibenik-Zlarin-Prvić Luka-Prvić Šepurine-Vodice danas zbog jakog vjetra ne pristaje u Prvić Luci.
Tijat, koji je na najboljem putu da kao vlasništvo Županije postane plovećim muzejem upravo je s te linije odvezen u raspremu prošloga ljeta dok ga nije kupila Županija. Zamijenila su ga razmjerno (pre)velika "Premuda", sličan i također maritimno jako dobar brod, no kada je vjetar jak kao danas, tada zbog dužine i otežanog manevriranja ne može pristati na "ono bokun rive" u Prvić Luci.
"Tijat" je tu bio bez premca. Izgrađen je kao da su prije toga dobro izmirili naše porte. - kaže Saša Jurat, zapovjednik SAR broda Lučke kapetanije Šibenik i jedan od najzaslužnijih što je "Tijata" kupila Županija. Zaljubljenik u "najvoljeniji brod" dodaje kako treba pošteno reći da je Jadrolinija, tri godine uoči odluke da Tijata otpiše, napravila anketu među otočnim mjesnim odborima. Prevagnula je želja za novijim, suvremenijim brodom i to je kompaniji svakako olakšalo odluku.
Međutim, kaže Jurat, među školjarima je sve više nostalgije za "Tijatom". Nije isključeno, napominje taj Žirjanin, da kada se preuredi novcem iz europskih fondova, Tijat postane rezervni brod na liniji 505. Ionako poznaje rutu napamet, kao magarčić...