StoryEditorOCM

muke po bodulimaMještani Prvić Luke: Zašto nam Jadrolinija šalje brodove koji ne mogu pristati u naš porat?

Piše Branimir Periša/Šibenski.hr
28. svibnja 2024. - 08:35

Malena je, a prije će biti nikakva utjeha stanovnicima Prvić Luke što se „Jadrolinija” ispričava putnicima zbog „nastalih neugodnosti” na državnoj liniji 505 Šibenik - Zlarin - Prvić Luka - Šepurine – Vodice. Tako među ostalim, stoji u odgovoru koji smo primili od brodarske kompanije nakon što su mještani Prvić Luke najavili prosvjed, budući da putnički brod uporno zaobilazi njihov porat, makar je Luka službeno mjesto pristajanja.

Naime, klasičnom brodu „Premuda”, koji je zbog učestalih kvarova na kopči postao nepouzdanim, zamjensko plovilo je katamaran „Olea”, ćiji zapovjednik pak, odbija pristati u Prvić Luci. Putnički ulaz je na krmi, a uska riva onemogućuje manevar - navode u "Jadroliniji" - pa Lučani sa svim valižama trebaju „preko brda” do Šepurine, drugog mjesta na otoku. Niti ljudi u invalidskim kolicima koji u Šibenik trebaju na medicinsku terapiju nisu pošteđeni te ignorancije državnog brodara koja je otočanima prelila čašu. Zato će Lučani u subotu na pomorski prosvjed u vlastitim brodicama koje će se, prema planu, okupiti ispred ulaza u Kanal. sv. Ante i šibensku luku.

-Da se razumijemo, ne smatramo da ćemo s tim prosvjedom nešto postići preko noći, međutim, neka se zna da nam je dosta toga što nas „Jadrolinija” tretira kao građane drugog reda. - kaže Zlatka Rodin, inače zaposlena na Prviću i zajedno još s desetak osoba svakodnevno putuje na svoje radno mjesto iz Šibenika.

Problem traje otkako je opjevani „Tijat” otišao u raspremu i nije „Olea” jedina nevolja, dodaje Rodin. Na istoj liniji prometuje i „Lara”, koja će se uskoro vratiti s remonta i manje više pristaje u Luci. Stvar je u tome, nastavlja, da je nakon „Tijata” prometovala jedino „Premuda” koja dugo nije bila na remontu. Jedne subote taj njima idealan brod, poput „Tijata” kao stvoren za otočane, čekali su zbog kvara cijelo popodne, no došao je tek u 18 sati, umjesto u 13,30.

image

Uska "glavica" pristaništa u Prvić Luci, široka je svega pet metara

Nikša Stipaničev/Cropix

Potom, kao zamjenu „Jadrolinija” šalje brod „Oleu” koji ne može pristati u svaku luku. Nije ni „Lara” toliko loša, međutim zadnjih godinu dvije dana često se mijenjaju posade, pa su bez ikakve najave počeli zaobilaziti Luku i kada je minimalno jugo i ne bi trebalo smetati pristajanju. Donedavno su Lučani i sami znali kada će zbog velikoga juga trebati put pod noge pa u Šepurinu, jer je jak vjetar viša sila za taj brod, a sada ih preskaču i kada nema potrebe.

-Pitanje je zašto nam „Jadrolinija” šalje brodove koji zbog svojih karakteristika ne mogu pristajati na rivama poput Lučke? „Olea” je dakle, samo vrh toga brijega naših problema. Niti riva nam nije uređena kako treba, široka je svega pet metara i neće se tako brzo investirati u proširenje. - iznosi Zlatka Rodin. Svakodnevno se potvrđuje naglašava, da nas se tretira kao drugorazredne ljude, a do Prvića se možete dobaciti kamenom s kopna. Kao da smo ludi što živimo i radimo na otoku, a mi smo zapravo, gradski kvartovi Šibenika i Vodica, a ne školji nasred mora! - zaključila je naša sugovornica.

„Jadroliniji” smo postavili i pitanje kako trajno misle riješiti navedene probleme Lučana, no odgovor je samo još jedno opravdanje postojećeg stanja stvari:

„Što se tiče održavanja linije od strane broda Olea, moramo istaknuti kako brodovi koje navodite Postira i Tijat imaju ulaz za putnike po provi zbog čega je moguće vezivanje na vrlo ograničenom lukobranu Prvić luke, dok se na katamaranima putnici ukrcavaju po krmi što znatno otežava pristajanje na vrlo kratkom lukobranu. Naši zapovjednici ulažu velike napore da održe liniju kad god je to moguće, a da se u pitanje ne dovede sigurnost putnika i plovidbe.” - navodi se u odgovoru državnoga brodara.

23. studeni 2024 02:42