Tvrtka koja upravlja brodom Ever Given istražuje mogućnost prijenosa svojih 18.000 kontejnera punjenih teretom na druga plovila, budući da se ogromni kontejneraš još uvijek nalazi na području Sueskog kanala, "zaglavljen" u pravnoj proceduri, navodi se u izvješću The Wall Street Journal-a.
Kako piše Businessinsider, teretni brod težak 224.000 tona, koji se 23. ožujka nasukao na obale Sueskog kanala i oslobođen je šest dana kasnije, još uvijek nije nastavio putovanje nakon što su egipatske vlasti najavile da prvo mora platiti odštetu od skoro milijardu dolara.
No brodski operater, tajvanska tvrtka Evergreen Marine Corp., suočava se s sve većim pritiskom da robu u svojim tisućama kontejnera - napunjenih svime, od toaletnog papira do kave i namještaja - isporuči frustriranim kupcima.
"Kupci pitaju kada će njihove stvari biti isporučene, a šansa za premještanje kontejnera na druge brodove i isporuka klijentima u Europi sada je na stolu", rekao je neimenovani izvor izravno uključen u proces.
No, bilo kakvi napori da se tisuće kontejnerskih jedinica uklone s Ever Given-a mogli bi postati ogroman fizički i logistički izazov, što bi vjerojatno zahtijevalo od službenika da brod koji je usidren u umjetnom Velikom gorkom jezeru kanala premjeste u obližnji grad Port Said.
"To neće biti lako učiniti, ali postoji niz mogućnosti", rekao je isti izvor za The Journal.
"Prazni brodovi mogu se rasporediti da pokupe kontejnere, a neki se mogu utovariti na druge kontejnerske brodove koji prelaze istim putem do Europe."
Premještanje bi također moglo stvoriti dodatne pravne glavobolje, uglavnom povezane s potraživanjima i naknadama koje okružuju brod i njegove kupce tereta.
The Wall Street Journal je citirao Evergreen Marine Corp. u izjavi da proučava egipatski sudski nalog "i proučava mogućnost da se plovilo i teret na brodu tretiraju odvojeno".