Stručnjaci Instituta za oceanografiju i ribarstvo Split sudjelovali su u organizaciji izvannastavnih aktivnosti u četiri splitske osnovne škole: OŠ Marjan, OŠ Blatine – Škrape, OŠ Kamen – Šine i OŠ Slatine, a sve u sklopu projekta STEMFemme Junior. Projekt ima za cilj potaknuti učenice da se zainteresiraju za STEM područja, te ih uključiti u istraživanje i eksperimentiranje, a jedna od tema je more. Nositelj projekta je Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, u suradnji s Gradom Splitom i A1 Hrvatska.
U posjet Institutu tako su došle učenice petog razreda OŠ Marjan u pratnji svojih profesorica i profesora. Njihova tema proučavanja u sklopu ovog projekta su valovi. Održana im je prezentacija o mjernim instrumentima koji se koriste u Laboratoriju za fiziku mora te im je pokazano kako rade CTD sonda i mareograf. Čuli su predavanje o klimatskim promjenama, te vidjeli simulaciju porasta razine mora. Upoznale su se sa zooplanktonom, njegovim vrstama i karakteristikama, a vidjele su kako rastu hobotnice, izvijestili su s IZOR-a.
Učenice OŠ Kamen – Šine, zajedno s profesoricama, istražuju morski otpad pa su se na IZORU-u upoznale s ovom problematikom, načinima nastanka i unosa otpada u more, njegovom sastavu, količinama i raspodjeli te kako mogu pridonijeti njegovom smanjenju. Također su na plaži Strožanac organizirali pokaznu vježbu i odradili monitoring otpada iz mora prilikom čega su analizirali i izvagali sakupljeni otpad prema priručniku koji je izrađen za potrebe ove suradnje.
Ukupno je sakupljeno 5 kilograma otpada s plaže, a analiza je pokazala da od 432 sakupljena predmeta 52,6% čini plastika, 14% staklo i keramika, 12,5 % papir, 7,6 % metal, a ostatak otpada na gumu, tekstil, obrađeno drvo i medicinski otpad. Svi su podaci upisani u bazu za unos podataka o morskom otpadu prikupljenog tijekom ekoloških akcija čišćenja obale, ronilačkih akcija čišćenja plitkog podmorja, pasivno ulovljenog otpada tijekom koćarskog ribolova i izgubljenih ribarskih mreža u moru.
Održano je i predavanje o oceanskoj pismenosti za učenike tri škole: Blatine-Škrape, Kamen-Šine i Slatine. Cilj je bio upoznati učenice s glavnim principima oceanske pismenosti i približiti im značaj mora za život na našem planetu.
"Iznimno smo sretni što smo odabrali Institut za oceanografiju i ribarstvo za partnera u realizaciji prvog ciklusa STeam femme junior projekta. Kroz ovaj projekt učenici dobivaju dodatna znanja i vještine iz STEM područja, a učitelji mogućnost profesionalnog razvoja. Zahvalni smo na podršci Instituta i njihovih znanstvenicama koji realiziraju naše ideje s entuzijazmom. Veselimo se nastavku suradnje i u budućim projektima." – poručili su voditelji STeam projekta OŠ Blatine-Škrape.