Talijanski škver Fabiani Yachts iz Pise prezentirao je svoj Wedgeline Hybrid 77, luksuzni brod inovativne pomorske arhitekture čiji dizajn potpisuje Maurizio Fabiani.
Naime, ova superjahta napravljena od stakloplastike, duga 77 stopa (24 metra) i široka 6,73 metra, ima CE certifikat klase A i smije na otvoreni ocean.
Zanimljivo je napomenuti kako se njezin solarni panel na krovu rasklapa prema naprijed, lijevo i desno, ali ima još dva velika solarna panela na pramcu, koji se izvlače prema naprijed. I to nije sve...
Raspolaže s još nekoliko velikih solarnih panela na izvlačenje s obiju strana trupa, kako bi vlasnik tijekom plovidbe mogao maksimalno koristiti sunčevu energiju za stvaranje struje. Talijani rado kažu kako je Wedgeline Hybrid 77 zapravo ploveći fotovoltni park jer ukupno ima 110 metara četvornih solarnih panela.
Preko njih će stvarati struju koja će se pohranjivati u brodske akumulatore i služiti za pokretanje dvaju elektromotora i tihu plovidbu u trajanju 16 sati u rasponu brzine od 6 do 8 čvorova. Kada solarni paneli nisu u funkciji, mogu se sklopiti, odnosno uvući u trup.
Jahta na solarni pogon može se kupiti u dvije verzije – s jednom kabinom za posadu, te još tri ili četiri kabine za goste.
Na njoj su, među ostalim, prostrani salon i stakleno stubište što vodi na flybridge, gdje su smješteni stol za serviranje jela, stolice i sofe za sunčanje. Sofe za sunčanje i još jedan stol nalaze se također na provi.
Spremnik goriva je kapaciteta 6000 litara, dok je kapacitet tanka za pitku vodu 1000 litara, a gaz doseže 1,12 metara.
S obzirom da je nominalno riječ o hibridu, luksuzni brod iz Pise je za slučaj potrebe opremljen i dvama njemačkim dizelašima MAN V-12 snage 1900 KS, s kojima doseže maksimalnu brzinu od 29 čvorova.
Fabiani Yachts Wedgeline Hybrid 77 istisnine 64 tone u prodaji će biti na ljeto 2023., ali cijena još nije objavljena.
Kao prva superjahta na svijetu s nultom emisijom štetnih plinova u modusu plovidbe uz pomoć elektromotora, Wedgeline Hybrid 77 smjet će ploviti i u ekološki zaštićenim akvatorijima, zatvorenim za plovila s benzinskim i dizelskim motorima.
Vrijedi spomenuti kako će se njegova platforma na krmi po potrebi spuštati jedan metar ispod razine mora ili se poravnati s palubom radi lakšeg ulaska ljudi u more, odnosno ukrcaja gumenjaka, tendera, vodenih skutera, osoba u invalidskim kolicima, motorkotača ili manjih automobila kao što je Smart.