Više od dva posto globalnih kapaciteta za prijevoz tereta trenutno je blokirano na Sjevernom moru, upozorio je stručnjak njemačkog ekonomskog instituta IfW, naglasivši da zastoji pred lukama koče trgovinu.
"Trenutno se ne nazire kraj zastoju u kontejnerskom prometu", rekao je Vincent Stamer iz IfW-a, dodajući da se prometni čepovi stvaraju i pred kineskim lukama.
"Kada su u pitanju Njemačka i EU, to u prvom redu utječe na prekomorsku razmjenu, posebice s Azijom, iz koje se, primjerice, isporučuju potrošačka elektronika, namještaj i tekstil", tumači Stamer.
Logističke tvrtke već mjesecima muku muče s rasporedom pomorskog kontejnerskog prometa koji su rat u Ukrajini i lockdown u Kini iz temelja 'ispremiješali'.
Njemačka logistička tvrtka HHLA apelirala je u lipnju na svaku kariku u lancu opskrbe, od klijenata do željeznica, da se bolje koordiniraju u okolnostima poremećaja izazvanih ratom u Ukrajini.
"Tempirana proizvodnja nosi sa sobom rizike, a nestabilnost zahtijeva fleksibilnost svih (sudionika)", rekla je izvršna direktorica Angela Titzrath.
Tempirana proizvodnja bazira se na preciznoj koordinaciji nabave sirovina i dijelova kako bi se izbjegli troškovi skladištenja.
Crveno more, najvažniji trgovinski put između Europe i Azije, bilježi otprilike 20 posto manje kontejnerskih brodova no što bi se očekivalo u normalnim okolnostima, navodi IfW.
Tako veliki pad zabilježen je posljednji put prije dvije godine, na početku pandemije koronavirusa, istaknuo je Stamer.