Danski logistički div Maersk prognozirao je u srijedu pad potražnje za logističkim i uslugama prijevoza tereta u ovoj godini zbog usporavanja globalnog gospodarstva i ublaženih problema u nabavnim lancima.
Maersk spada među vodeće kontejnerske prijevoznike u svijetu, s tržišnim udjelom od 17 posto, a u razdoblju od srpnja do rujna povećao je dobit prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) za 56,5 posto, na 10,86 milijardi dolara.
Prihod mu je porastao 37 posto, na 22,77 milijardi dolara, unatoč za 7,6 posto manje prevezenih kontejnera nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Vozarine su u pandemiji snažno porasle, odražavajući pojačanu osobnu potrošnju, a rezultat su bile zakrčene luke i kašnjenje isporuka.
Iako se cijena prijevoza u međuvremenu smanjila, kontejnerski prijevoz još je uvijek skuplji no što je bio prije pandemije.
Cijene su na fizičkom tržištu pale i Maersk je snizio prognozu njihove vrijednosti iz kolovoza za 200 dolara, pokazuju prezentacijski materijali.
Unatoč tome, Maerskova prosječna ugovorna cijena bit će u ovoj godini viša nego u 2021., dodaju.
"Jasno je da su vozarine dosegnule vrhunac i da su se počele normalizirati u (trećem) tromjesečju, zbog smanjivanja potražnje i ublaženih zagušenja u opskrbnim lancima", priopćio je izvršni direktor Soeren Skou.
"Uz rat u Ukrajini, energetsku krizu u Europi, visoku inflaciju i prijeteću globalnu recesiju, na horizontu vidimo puno tamnih oblaka", dodao je Skou.
Maersk sada predviđa pad globalne potražnje za kontejnerima u ovoj godini za dva do četiri posto, zbog usporavanja gospodarstva koje bi se trebalo nastaviti i u 2023. godini.
Dosadašnje procjene su bile na razini plus minus jedan posto.
Potvrdili su da u ovoj godini očekuju temelju EBITDA od oko 37 milijardi dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....