Obalni ophodni brod Omiš, oznake OOB-31 vezao se sinoć u zadarskoj gradskoj luci.
Radi se o prototipu ophodnog broda, izgrađenom u Brodosplitu za potrebe Obalne straže RH.
A Hina je u četvrtak izvijestila da je Ministarstvu obrane Vlada na sjednici u četvrtak dala suglasnost za preuzimanje obveza na teret državnog proračuna u 2022. i 2023. godini, za nabavu obalnih ophodnih brodova odnosno za povećanu cijenu njihove izgradnje uslijed većih troškova energije, rada, materijala i opreme, javlja Zadarski.hr.
Ministarstvo obrane potpisalo je 2014. godine Ugovor o gradnji pet obalnih ophodnih brodova s dobavljačem Brodosplitom – brodogradilištem specijalnih objekata, ukupne vrijednosti 396.094.000 kuna (s PDV-om) .
S obzirom na to da je od tada došlo do značajnijeg povećanja cijena energije, rada materijala i opreme, u međuvremenu je mijenjana ugovorena vrijednost na 431.285.916,75 kuna (s PDV-om), objasnio je ministar financija Zdravko Marić te dodao da se današnjom odlukom osiguravaju sredstva za nastalu razliku u cijeni.
Za ovu godinu za izgradnju brodova osigurano je 1.388.798,97 kuna, a za razliku sredstava u iduće dvije godine MORH tražio je suglasnost Vlade za iznos od 37.819.011,64 kuna.
Ministar obrane Mario Banožić istaknuo je da će se izgradnjom obalnih ophodnih brodova dodatno unaprijediti sposobnost Obalne stražu u provedbi zaštite hrvatske obale.
Podsjetio je da je prototip obalnog ophodnog broda izgrađen i predan na korištenje obalnoj straži u prosincu 2018. godine.
Trenutačno se paralelno grade četiri obalna ophodna broda, od kojih bi tri trebala biti isporučena iduće godine, a četvrti 2023. godine.
Premijer Andrej Plenković istaknuo je kako ova odluka ide u prilog jačanju Hrvatske ratne mornarice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....