Lučki pilot, kapetan Branko Skorić jutros u 8 sati kod otočića Dvainke stupio je na komandni most broda ASL Fortune s teretom aluminija za šibenski TLM-Impol, a petnaest minuta kasnije, nadomak Jadrije priključili su se tegljači Delta i Kastor, predvodnici uplovljavanja te prekooceanske grdosije u Kanal sv. Ante do veza na teretnom terminalu Luke Šibenik.
Uobičajena rutina peljara ni po čemu ne bi bila posebna da s time u nije ispisana povijesna stranica šibenskog pomorstva. Teretnjak ASL Fortune pod zastavom Paname, dug 129, širok 32 metra, nosivosti 58 096 tona (DWT) najveći je brod koji je ikad uplovio u šibensku luku i 'provukao' se kanalom dugim 2 kilometra i širokim 140 do najviše 220 metara. U štivama nosi 18 i po tisuća tona aluminija za Impol i još toliko kasnije odvozi u crnogorski Bar, obavijest je iz Luke Šibenik.
- Značajnije od impozantnog broda, za „Luku Šibenik“ i šibensko gospodarstvo je povećanje količine aluminija koji se uvozi morem za Impol TLM i za druge proizvođače iz susjednih država, izjavio je Marijan Bilić, direktor “Luke Šibenik”. Prema planu, ASL Fortune će se na iskrcaju u Šibeniku zadržati desetak dana.
Za Šibenik je natovaren aluminijem isplovio 28. prosinca 2021. iz luke Gwangyang u Južnoj Koreji. Izgrađen je u japanskom brodogradilištu Tsuneishi, u njegovu filipinskom pogonu Tsuneishi Cebu u gradu Balambanu.
Isporučen je 11. travnja 2012., nakon dvije godine gradnje pod imenom Nord Flex panamskoj tvrtki Southern Route Maritime, a sadašnje ime nosi od 2018. To je brod za prijevoz sipkih tereta tipa Tess-58, sada u vlasništvu tvrtke Spruce Navigation S.A., a pogoni ga motor Mitsui snage 8 450 kW.
Prije ASL Fortune, najveći brod u šibenski porat uplovio je 2018. godine. Bio je to nešto manji, hongkonški Bunun Elegance nosivosti 45 556 DWT. Privezao se za lučki terminal 2018. godine, podsjetio je Milko Kronja, inspektor međunarodnog ITWF-a, sindikata pomoraca, i predani kroničar šibenskog pomorstva koji je neizostavno popratio manovru najvećeg broda u šibenskoj luci ikad.