U pulskom brodogradilištu Tehnomont porinut je patrolni brod za ciparsku pomorsku policiju, piše Glas Istre. Ovo je prvi od tri broda u seriji, a prvi će bit predan u srpnju.
Kuma broda bila je Gordana Deranja, direktorica Tehnomonta, koja je brodu poželjela dobro more nakon što je tradicionalno šampanjac prsnuo u bok broda.
Brod postiže brzinu od 34 čvorova što je velika brzina za brod od 17 metara. Opremljen je najsuvremenijom opremom, pa tako ima i noćnu kameru za uočavanja brodica i ljudi u moru, jer će se koristiti u operacijama spašavanja ljudi. Izgrađen je od tankog aluminija da bude što lakši. Tehnomont je etabliran u gradnji aluminijskih brodova, a takav im je kompletan program.
- Imamo još jako puno posla za ovu godinu. Tu su još dva ciparska broda, a do kraja godine dovršit će se i dva vatrogasna broda za Grčku koji su zahtjevniji, duljina im je 25 metara, rekla je Deranja. Ove godine potpuna je zaposlenost. Sada smo u pregovorima tražimo dobre projekte sa pristojnom cijenom. Imamo poprilično upita ali još nismo definirali koju gradnju krećemo sljedeće godine, rekla je direktorica.
Patrolni brod duljine je 17 metara i širine od 4,7 metra postiže brzinu od 34 čvora, a pokreću ga dva glavna motora od 896kW. Namijenjen je patroliranju i spasilačkim operacijama na području do 150 nautičkih milja od obale Cipra. Od specifičnosti se mogu izdvojiti velika brzina plovila te niska razina buke u kormilarnici, svega 65dBa pri maksimalnoj brzini.
Uz navedeno brod ima sustrujna kormila te silikonski anti-vegetativni premaz na podvodnom dijelu kako bi brzina bila osigurana. Zahtjev niske razine buke u kormilarnici se planira udovoljiti specijalnom konstrukcijom kormilarnice koja je mekano ovješena na brod i potpuno odvojena od trupa – ovo je prvi ovakav projekt u Tehnomont Brodogradilištu Pula d.o.o.
Brod je opremljen najsuvremenijom navigacijskom i komunikacijskom opremom od koje se može izdvojiti FLIR termalna kamera vrhunskih karakteristika. Termalna kamera može detektirati čovjeka na udaljenosti 5000 metara odnosno čamac na dvostruko većoj udaljenosti.
Nakon porinuća gradnje 120, planirana je pokusna plovidba u roku od desetak dana te finalni radovi. Sestrinski brodovi, gradnje 121 i 122 ići će sukcesivno nakon gradnje 120 u razmaku od 2 tjedna.