StoryEditorOCM

‘Sea of Convenience‘U hrvatskim lukama provodit će s kampanja za uklanjanje podstandardnih brodova

Piše M. I.
14. ožujka 2023. - 11:03

"Mediterranean- Sea of Convenience" je naziv kampanje koju su pokrenuli Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati.

Riječ je zapravo o kampanji koja je pokrenuta na inicijativu Sindikata pomoraca Hrvatske, a čiji je cilj uklanjanje podstadardnih brodova sa Sredozemlja.

Kako navode iz sindikata, zastava pogodnosti (flag of convenience - FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu te time i financijsku uštedu.

- Najveći dio tih podstandardnih brodova prometuje Sredozemljem te je stoga pokrenuta ova kampanja. Tako će ITF inspektori u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih 8 tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju zastave - Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo, koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova - kažu.

Naime, uvjeti života i rada na brodovima pod navedenim zastavama, u prosjeku starijima od 40 godina, su ispod svih standarda. Isto tako, sami brodovi dodatno predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove.

Spomenute zemlje odnosno "zastave pogodnosti" prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali prometovati.

U samo tri godine, na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti - Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo zabilježeno je više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući. Evidentirano je 5,5 milijuna američkih dolara neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava, te više od 5 tisuća sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti

ITF inspektorat u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

20. travanj 2024 12:29