Jedna gotovo pa savršena, a svakako nenadana, turistička sezona je na izdahu. Turisti odlaze, vijesti i izvještaji se prebacuju bliže metropoli, a domaći svit ostaje zaboravljen. Do idućega ljeta.
- Dabogda i ti Agencijo (Agencija za obalni linijski pomorski promet, op.a.) imala pa nemala, ka šta smo i mi Slatinjani imali, pa ostali bez. Mislin na brod do Splita i to cilu godinu, a svi govore da je najgore jemat pa nemat. Eto draga Agencijo, zahvaljujući tebi i državnoj potpori mi znamo kako je to, jer ovo još malo ča je ostalo od turistin i 'Bura' će fermat, piše nam čitatelj, i nama i spomenutoj Agenciji, pa smo i mi "zaronili" u pozadinu cijele priče, pozadinu "državne linije 616".
A "Bura" je "Bura line", obiteljska tvrtka koja već četvrtinu stoljeća prometuje na brodskoj liniji od Split do Trogira, a preko Slatina. U vrijeme sjajnog nam turizma - mogli su od zarađenog preko ljeta priuštiti sebi i svojima da na svoj račun brode "vamo-tamo", ali sada više nije tako.
Objašnjeno im je kako na subvenciju države ne mogu računati, jer su zahvaljujući novom Čiovskom mostu Slatine dobro prometno povezane sa Splitom, kojem pripadaju. S tim se Slatinjani i ne bi baš složili, jer kako nam kazaše neki koje smo kontaktirali:
- Liti nam do grada triba dvi, dvi i po ure, zimi je to nešto brže, ali niko nam ne može bolje spojiti obale do broda!
Za osigurati održivost linije država / Agencija / Županija / Grad trebala bi uložiti oko 300 tisuća kuna, a naš je čitatelj taj detalj elaborirao kao "ne triba se sve u životu isplatit, pa je radi otocin i otočana Butković da iz državne kase 48 milijuni ne jedan put, nego svake godine, da se malo bolje povežu nepovezani".
Slatinjani od prvog dana listopada ostaju nepovezani. Nekako tih potrebnim ih 300 tisuća zvuće kao kap u moru među uloženim milijardama. No, to smo samo mi.