StoryEditorOCM

kljaković gašpićProslavljeni jedriličar napušta ACI Sail koji je vodio pet godina, pitali smo ga za komentar

Piše Zoran Šagolj/SD
14. prosinca 2022. - 13:14

Ivan Kljaković Gašpić Bambi, proslavljeni hrvatski jedriličar, koji je posljednjih godina bio na čelu ACI Saila, napušta ovu državnu tvrtku.

Ovu pomalo iznenađujuću informaciju potvrdili su nam Uprava ACI-ja i sam Kljaković, koji je od sredine studenoga u otkaznom roku i po njegovom isteku završit će suradnja na projektu započetom još prije pet godina.

– Trenutačno sam još uvijek u ACI-ju, ali mogu reći da imam pravo na neke svoje privatne životne odluke. Zbog svojih osobnih, poslovnih i drugih životnih izazova, koje su i poslovne i sportske prirode, odlučio sam ići dalje. Rekao bih ništa specijalno. Nitko nema 20 života. Dođeš do kraja nekog životnog ciklusa i to vam je to – rekao nam je Kljaković Gašpić u telefonskom razgovoru.

Utemeljitelj projekta

Pod zastavom ACI Saila, kako su više puta isticali iz ovog lanca marina na Jadranu, okupljen je tim vrhunskih jedriličara i započeta ekskluzivna suradnja s Nautor’s Swanom, finskim proizvođačem najluksuznijih svjetskih jedrilica, u sklopu koje je ACI Sail u posjedu najveće svjetske flote od čak šest elitnih ClubSwan36 jurilica.

image

Ivan Kljaković Gašpić na jednoj od ACI-jevih regata
 

Božo Vukičević/Cropix

Proteklih godina, doduše, u nekim nautičkim krugovima, kao i unutar samog ACI-ja, bilo je glasova koji su propitivali je li se baš na takav način trebalo ući u projekt i potrošiti višemilijunski iznos na takvu vrstu plovila (svako bez puno dodatne opreme košta oko pola milijuna eura), a koja, po njima, teško mogu u kratkom vremenu vratiti uloženo.

Zato se i sada, a vezano uz Kljaković Gašpićev iznenadni odlazak, pojavila priča o poslovnim gubicima u ACI Sailu, kao i nekim nesređenim odnosima unutar trogirske marine. Navodno za svog mandata ovaj bivši reprezentativac nije uspio srediti repove svog prethodnika s jednom čarterskom tvrtkom, koja je u međuvremenu otišla u stečaj i ostavila nemali iznos nepodmirenih obveza. Prema istim izvorima, a što nam je službeno naknadno potvrđeno, sve je dospjelo do Općinskog državnog odvjetništva u Rijeci, koje je to proslijedilo kolegama u Splitu.

– Možemo potvrditi da naš kolega Ivan Kljaković Gašpić odlazi na drugo radno mjesto, na kojem mu želimo puno sreće, uspjeha i profesionalnog ispunjenja. No, prema našim saznanjima njegov odlazak nije povezan s poslovanjem ACI Saila niti drugim razlozima koje navodite, već su u pitanju isključivo njegovi osobni razlozi i novi poslovni izazovi.

Iako je Ivan Kljaković Gašpić svojevrsni idejni utemeljitelj i pokretač projekta, sam projekt puno je više od istaknutih pojedinaca. ACI Sail počiva na timu kojeg čine izuzetni pojedinci, jedriličari i sportaši, a kolega Ivan će ostati vezan uz projekt, pogotovo u vidu komunikacije s ključnim klijentima te će projektu svojim znanjem i iskustvom nastaviti davati punu podršku – stajalo je u službenom odgovoru koji smo dobili iz ACI-jeva Odjela komunikacija.

Elitna liga

– Unatoč nesretnim okolnostima, odnosno pandemiji koronavirusa kojom su zahvaćene baš prve dvije godine poslovanja, projekt je, posebice nakon stabilizacije situacije vezano za pandemiju, zaživio i u potpunosti opravdao svoju svrhu. Najbolja potvrda za to, kao i za uspješnost cjelokupnog projekta, stigla je u listopadu ove godine, kada je ACI Sail prvi put do sada u Hrvatsku doveo europsko ClubSwan36 prvenstvo.

Riječ je o sastavnom dijelu regatnog kalendara elitne ClubSwan Racing regatne lige Nautor’s Swana i ujedno prvoj ClubSwan regati u hrvatskoj povijesti, koja je za cilj imala okupljanje vlasnika Nautor’s Swanovih jedrilica i koja je Hrvatsku pozicionirala u najekskluzivniji svjetski jedriličarski krug. Ovaj iskorak je time doprinio, ne samo etabliranju Hrvatske kao jedne od najznačajnijih nautičkih zemalja na Mediteranu, već i pozicioniranju cjelokupnog hrvatskog turizma – i to dovodeći u našu zemlju goste visoke platežne moći – još su dodali iz ACI-ja.

Sam Ivan Kljaković Gašpić priče o minusu Saila i stanju u marini, dočekao je s podsmijehom.

– Prva stvar, ja takve ocjene neću komentirati, meni je trošenje zraka na takve komentare nepotrebno. Samo ću vam reći da tvrtka ima Upravu i svoje načine upravljanja procesima. Ja sam od prvog do zadnjeg trenutka bio lojalan tvrtki i financijski i zakonom odgovoran. Zato mogu samo reći da s tim priča završava. Na sve ostalo samo ću se nasmijati slatko.

Bilo tko me zna u poslu to će i potvrditi. Slobodno, što se mene tiče, to možete zanemariti. Prošetajte marinom i pitajte bilo koga kako sam poslovao. Isto je tako i u Saila. Sve je rađeno s budnom pažnjom i puno mog doprinosa – ističe Kljaković Gašpić.

image

Ivan Kljaković Gašpić: Srcem i dušom ostajem uz ACI
 

Ante Čizmić/Cropix

Kasnije će u razgovoru još jednom napomenuti da iz ACI-ja odlazi čistih ruku i bez ikakvih repova:

– Apsolutno i to mi je najveće zadovoljstvo. Da bilo što postoji, ne bih ni otišao, kako to već biva u Hrvatskoj. Mogu reći da sam ja zadužio ACI, isto kao što je ACI mene. Naš odnos datira od mojih mladih dana, kada sam na ACI cupovima sudjelovao kao dijete i promatrač.

Ponosan sam...

ACI je danas jedna od najkvalitetnijih firmi u RH, a isto tako i u nautičkom biznisu u cijelom svijetu. Ponosan sam što sam svojim doprinosom uspio pridonijeti koliko jesam u razvoju stožerne nautičke firme u nas. Vjerujem da će Sail nastaviti u istom smjeru i svi zajedno ćemo se veseliti uspjesima. I dalje ostajem vezan uz projekt ACI Sail, koji je dio mog života, i s posebnom pažnjom ću vrlo budno pratiti i biti na usluzi svima iz projekta 24 sata dnevno. Pogotovo ću biti predan za regate.

Gdje će nastaviti karijeru i što će konkretno raditi, Kljaković Gašpić nije htio javno govoriti.

– To nije tema priče, već moja privatna stvar. Ameri kažu da je svakih pet godina vrijeme za promjenu posla, inače nešto ne štima. Slučajnost ili ne, ja sam tek nešto manje bio u ovom poslu. Život ide dalje, ali srcem i dušom ostajem uz ACI. Sve najbolje mogu reći o kolegama tamo – imao je za poručiti Kljaković Gašpić.

26. studeni 2024 00:54