Nakon završetka natječaja za obavljanje javnog prijevoza s obvezom javne usluge na neprofitabilnim državnim brodskim linijama, Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet odlučilo je za održavanje linije broj 614, odnosno linije Korčula – Orebić i obratno odabran izabrati brodara G & V Line Iadera d.o.o., piše Dubrovački vjesnik.
Inače, u navedenom su natječaju izabrani koncesionari za održavanje sedam linija, dok su natječaji za dvije brodske linije poništeni, među kojima je i linija broj 807 za Elafite, odnosno Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik i obratno.
KTD Bilan se žalio
Izbor zadarskog brodara "G & V Line Iadera d.o.o." umjesto dosadašnjeg koncesionara, orebićkog komunalnog poduzeća KTD Bilan izazvao je u maloj općini nemali potres i nezadovoljstvo.
Dapače, odlukom prema kojoj je ishod natječaja prednost dao Golijatu, a ne Davidu, odnosno lokalnom malom brodaru ogorčeni su mnogi Pelješčani, osobito oni iz Orebića koji je od davnina poznat kao mjesto iskusnih pomoraca i kapetana koji su još u doba jedrenjaka smjelo oplovili cijeli svijet.
Iako su se Orebićani žalili na ishod natječaja i drže kako još uvijek imaju šanse zadržati koncesiju za liniju koju svojim brodovima "Lovor" i "Tamaris" održavaju od 2015. godine, činjenica je da će se općinsko proračun naći na nemaloj kušnji ako Agencija odbije uloženu žalbu.
Međutim, potvrđujući ulaganje žalbe, načelnik Općine Orebić Tomislav Ančić pobija komentare na dijelu društvenih mreža:
- Za liniju smo na trogodišnjoj razini primali potporu od 2,6 milijuna kuna:
- KTD Bilan se žalio nadležnoj državnoj Komisiji na odluku Agencije. Dva broda s kojim smo održavali liniju za 2,55 milijuna kuna kupili smo od Mediteranske plovidbe dd u stečaju na javnoj dražbi održanoj na dubrovačkom Trgovačkom sudu 2015. godine i od tada smo održavali liniju. Za natječaj je upitna samo starost brodova, ali je najviše bodova pri odluci o izboru koncesionara nosio noviji brod. U brodove se ulagalo, kupljeni su novi Cummings pogonski strojevi i linija se non-stop održala, redovito ispunjavajući uvjete tehničkog pregleda. Od nje je ovisila i egzistencija devet orebićkih i četiri korčulanske obitelji pomoraca koji su ih opsluživali. Iako pomorci, ostali su tu, a nisu otišli u svijet - kaže Anćić i odlučno naglašava da, u slučaju da se žalba odbije, nitko od njih neće na ulicu:
- Profit nikad nije bio primaran, jer su ti ljudi omogućavali da svako jutro oko 150 osoba može u Korčulu u školu ili na posao.
Ljudi neće na ulicu!
I voditelj flote KTD Bilan Lovro Katalinić odlučno ističe da natječaj još nije okončlan i da nisu izgubili koncesiju jer se još odlučuje o njihovu prigovoru:
- Agencija je samo objavila izbor, ali zbog naše žalbe na neke nepravilnosti, izbor još nije okončan. Brodovi za ovu liniju i luke Orebić i Korčulu namjenski su izgrađeni 1989. a mi od 2015. uredno održavamo koncesiju i nikad nismo imali prekid niti spor. Sukladno Uredbi Vlade RH smo 2018. dobili koncesiju na 3+9 godina, a uvjet svim brodarima bio je noviji brod koji utiče na udobnost, dok sigurnost plovidbe nikad nije bila upitna. Istina da su brodovi stariji, ali su apsolutno sigiurni, što dokazuje sva dokumentacija. Svi se brodari na Jadranu moraju prilagoditi EU-odredbama. Hrvatska ima staru flotu, ali su naši brodovi mlađi od brojnih brodova državnog brodara - kaže Katalinić i odlučno ističe:
- Ako dođe do gubitka koncesije, sigurno je da ljude nećemo ostaviti na cjedilu! Istina je da smo uzeli kredit za kupnju brodova i još ga vraćamo. Uvjeti natječaja neće mijenjati cijenu prijevoza, a mnogima je prijevoz besplatan i subvencioniran. Najvažnije je da mi i linija ostanemo, a trudimo se pokazati da smo učinili sve da nama ostane. Pitanje sudbine brodova se otvara samo ako izgubimo koncesiju, ali sam osobno u pozitivnom ozračju. Ispunili smo sve uvjete osim starosti po EU-standardima i pitam se tko ga je na postojećim koncesijama uopće ispunio?
- I dalje je najveći problem hrvatske putničke flote starost brodova koji još nisu pomlađeni. Zadovoljavamo sve ICM-kriterije i dobili smo maksimalne ocjene za sigurnost plovidbe. Imamo ukupno četiri posade po tri člana, čime ispunjavamo i uvjete ICM-a te smo non-stop na raspolaganju i tako ispunjavamo stroge uvjete i obveze. Dugo plovimo, mnogo smo uložili i potpuno smo sigurni, ispunjavamo sve parametre i ponavljam kako ishod natječaja još nije okončan - emotivno je zaključio Katalinić.