Policijska uprava Dubrovačko-neretvanska ponovo je oglasila prodaju svog nekadašnjeg patrolnog broda, sada rashodovanog Sveti Mihovil koji je još od 2018. godine u raspremi u splitskoj vojnoj luci Lora.
Za razliku od rujna, kada se na oglas nije javio nitko zainteresiran, policija ga sada umjesto za 2,8 nudi na licitaciji uz početnu cijenu od 2, 2 milijuna kuna. Inače Sveti Mihovil dug je 24 metra, širok šest a s gatom od 1,2 metra izgrađen je upravo za namjenu kontrole morske državne granice 1999. godine u velolučkom brodogradilištu Greben za cijenu od 21,9 milijuna kuna. Izgrađen je u gliserskoj formi od stakloplastike kako bi punom snagom mogao ploviti po moru jačine 3 po WMO-u, a smanjenom snagom po moru jačine 5.
Kako stoji u objavljenom natječaju, na krmenom dijelu se nalazi gumenjak s plastičnim dnom, a na palubu ga podiže dizalica. Nadgrađe je podijeljeno u tri cjeline: palubni toalet, mali salon i prostor kormilarnice. Osim iz kormilarnice brodom se može upravljati s flybridgea koji je opremljen osnovnim instrumentima. Iz kormilarnice se stepenicama silazi u potpalublje koje se sastoji od dvije cjeline: prostor za boravak posade u prednjem i strojarnice u stražnjem dijelu. Prostor za posadu se sastoji do velikog salona, potpuno opremljene kuhinje, spremišta, hodnika te kabina i kupaonica.
Tijekom javne licitacije koja će se održati 14. listopada u 12 sati u luci Lora u Splitu, početna cijena može se podizati za minimalni iznos od 5.000 kuna, na njoj mogu sudjelovati pravne i fizičke osobe pod uvjetom da plate jamčevinu u visini od pet posto početne cijene, odnosno 112.000 kuna.
No iako se radi o legendarnom patrolnom brodu, dubrovački brodari s kojima smo razgovarali kažu kako se ni na ovaj natječaj najvjerojatnije nitko neće javiti jer je cijena za takav brod previsoka. Da bi ga se prenamijenilo za druge svrhe, ponajprije turističke, u njega treba uložiti jako puno novaca.
Uz to, pojašnjavaju kako se radi o brodu starom dvadesetak godina koji je opremljen zastarjelom tehnologijom, a ponajprije zastarjelim motorima MTU 16V 2000 M90 maksimalne snage od 2404 kW koji, sve i da se repariraju, troše jako puno pogonskog goriva. Prema njihovim procjenama 250 litara na sat, što bi posebice u vremenima energetski krize bilo neisplativo za bilo kakvu gospodarsku djelatnost.