Jadrolinija je krenula u proces obnove svoje vremešne flote. Do kraja 2026. godine gradit će se novi putnički brodovi, no još se čeka odluka tko će to biti od sedam zainteresiranih koji su predali ponude za posao procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura, piše Poslovni dnevnik.
U međuvremenu, ide se na nabavu rabljenih brodova. Upravo je objavljen natječaj za kupnju dva takva katamarana, za koje je Jadrolinija spremna platiti do 14 milijuna eura bez PDV-a.
No, dok su do sada Jadroliniji prihvatljivi bili i brodovi stari i do 18 godina, uvjet je za ove brodove da budu stari do najviše 5 godina. Katamarani bi trebali biti duljine do 40 i široki do 12 metara, svaki kapaciteta najmanje 300 putnika, a namijenjeni, kako stoji u natječaju, za međunarodne linije na Jadranskom moru. Ponude za ove brze putničke brodove prima se do 3. svibnja.
U nabavu brodova Jadrolinija je, inače, u planu poslovanja u ovoj godini predvidjela uložiti ukupno 99 milijuna eura. Dva katamarana koji se sada traže s tržišta rabljenih plovila trebali bi zamijeniti postojeće oldtimere iz flote našeg brodara koja broji trenutačno 53 broda prosječne starosti 28,7 godina.
Na listi brodova koje Jadrolinija namjerava rashodovati tijekom 2023. nalaze se četiri broda. Među njima je brod Tijat, koji je uvjerljivo najstariji u floti, star je čak 68 godina i neznatno mlađi od same kompanije koja je lani obilježila 75 godina postojanja. U planu je i rješavanje brodova Olea, Valuna i Dubrovnika (svi stariji od 40 godina).
Prije nego ga se uputi u rezalište, Dubrovnik se pokušava prodati. Početna cijena, inače, bila je 2,9 milijuna eura.
Osim gradnje tri putnička broda na električni pogon, u planu je za 2023. i objava natječaja za izradu projekta i gradnju još jedne novogradnje, točnije ro-ro putničkog brodačiji bi kapacitet bio 80 vozila i 500 putnika. Natječaj bi trebao uslijediti u lipnju. Namjera je nabaviti i još dva rabljena ro-ro putničkog broda, jednog za prijam 110 do 120 vozila i između 600 i 700 putnika, a drugi 90 i 100 vozila i 800 do 900 putnika. Potonji bi, prema planu, zamijenio brod Lastovo, koji je stariji od pola stoljeća.