StoryEditorOCM

ZLATNI VEZOVINa mjestu legendarne cementare u Omišu niknut će nautički kompleks od 50 milijuna €

Piše Jadranka Matić/SD
2. veljače 2023. - 08:58
Građevinska tvrtka ‘Lavčević‘ još 2005. kupila je zonu bivše tvornice na omiškom predjelu Ravnice-GarmaJakov Prkić/Cropix

Objavom u Narodnim novinama službeno je počeo postupak izdavanja koncesije na pomorskom dobru za izgradnju i gospodarsko korištenje marine na predjelu Garma - Ravnice u Omišu.

Ukupna površina koja se daje u koncesiju je 32.337 četvornih metara, s tim da budući kopneni dio zauzima 7162 kvadrata (tlocrtna površina građevina je 824 kvadrata) dok morski dio iznosi 25.175 metara četvornih. Procijenjena vrijednost je 47,06 milijuna eura, rok za dostavu ponuda 28. veljače ove godine. Pravo upravljanja prostorom se daje na 20 godina.

Zadnjeg dana veljače znat će se, dakle, hoće li biti više zainteresiranih investitora ili će ostati na samo jednoj prijavi, onoj koju se neizostavno očekuje od tvrtke "Turistički cvijet". U stopostotnom vlasništvu splitskog "Lavčevića", "Turistički cvijet" osnovan je 2005. godine isključivo u svrhu razvoja projekta Omiš – Garma, kad je građevinska kompanija za nešto više od 4 milijuna eura od Grada Omiša kupila lokaciju ispod Jadranske magistrale.

Riječ je o lokaciji od oko 80 tisuća kvadrata kopnenog dijela uz more gdje je od 1908. do 1983. poslovala tvornica cementa, u razdoblju nakon Drugog svjetskog rata poiznata pod imenom "Renko Šperac". Većina njezinih objekata srušena je 2006. godine.

"Lavčević" je u to vrijeme kovao planove o ulaganju 60 milijuna eura u hotelsko-turistički kompleks ništa manje nego na 80 tisuća kvadrata. S namjerom da projekt bude realiziran s partnerima koje se tek tražilo, ali po već poznatom idejnom rješenju danas pokojnog splitskog arhitekta Vjeke Ivaniševića, bilo bi se gradilo, među ostalim, hotele s četiri i pet zvjezdica, sedam ekskluzivnih vila u kategoriji pet zvjezdica, 170 apartmana, multimedijski centar, podzemno parkiralište...

I kad je ekonomska kriza 2008. već bila zahvatila sve segmente gospodarstva, iz "Lavčevića" je poručivano da nema odustajanja. U međuvremenu je usvojena prostorno-planska dokumentacija Grada Omiša, no projekt nije dočekan.

Konačno, pokretanjem postupka za dodjelu koncesije bliži se realizacija, ali ne hotelsko-turističkog projekta, nego marine Garma. Za vrijeme trajanja ugovora koncesionar može, uz izričitu suglasnost davatelja koncesije, s trećim osobama sklopiti ugovor o potkoncesiji

"Turistički cvijet" je, naime, iskazao pravni interest da u ime i za račun Županije splitsko-dalmatinske ishodi lokacijsku dozvolu za buduću luku nautičkog turizma. U svom zahtjevu tvrtka je tada navela da ima u vlasništvu zemljište te da im je želja da kopneni dio dopune marinom i tako dobiju integriranu cjelinu. Ovlaštenje za pokretanje postupka dalo mu je u lipnju 2020. Gradsko vijeće Omiša.

Budući da je lokacijska dozvola postala pravomoćnom, ostvarili su se uvjeti za izdavanje koncesije. Dogodilo se to 12 godina nakon što su (2010.) omiški vijećnici donijeli Urbanistički plan uređenja (UPU) Garma – Ravnice kojim je na ovoj lokaciji predviđena i marina.

Detaljniji podaci o budućem pomorskom objektu sadržani su u idejnom projektu, sastavnom dijelu dokumentacije za izdavanje koncesije, kojeg je po narudžbi "Turističkog cvijeta" izradio ured "Kozina projekt" iz Splita.

U idejnom projektu navodi sei da je UPU-om utvrđen prostorni obuhvat za sadržaje marine maksimalnog kapaciteta 200 vezova i kategorije tri sidra. Potom se precizira da se u nautičkom objektu omogućava privat ukupno 167 plovila, od toga 80 duljine od sedam do 11 metara, 67 duljine od 11 do 13 metara, te sedam duljine 13 do 17 metara. Uz to još 13 plovila duljine 17 do 22 metra na ljetnom – sezonskom vezu.

Postojeća lokacija je najvećim dijelom preostala obala za ukrcaj teretnih brodova bivšeg "Renka Šperca", podsjećaju autori idejnog rješenja, te upozoravaju da su visina rive od četiri metra u odnosu na morsku površinu i dubina mora u neposrednom kontaktu takvi da zahtijevaju ozbiljne građevinske radove kako bi se realizirali planom traženi gabariti lukobrana nove rive i drugi građevinski elementi.

U sklopu buduće marine kao središnji objekt planira se graditi zgrada u kojoj će se odvijati uostiteljske, smještajne i upravljačke aktivnosti. Radi se o, konstrukcijski gledano, jednostavnoj jednokatnici.

U zgradi bi bili smješteni: glavni ulaz, recepcija, hodnik, javni WC, skladište, trgovine, uredi, restoran, caffé-bar, kuhinja, garderobe, sobe, kupaonice, strojarnica. Sobe, a planirano ih je 12, će biti na katu, svaka površine 24,8 kvadrata, od toga na kupaonicu otpada 4,56 kvadrata te na garderobu 2,26 kvadrata.

Iz niza detalja uređenja navedenih sadržaja izdvojili smo za primjer onaj da se za zagrijavanje podnih površina zajedničkih sanitarija i kupatila u prizemlju objekta predviđa ugradnja toplovodnog podnog grijanja.

Ispred objekta je projektiran bazen i to sa slatkom vodom, kojemu će se grijanje riješiti zasebnom dizalicom zrak – voda namijenjenom, kako stoji u idejnom rješenju "za grijanje bazenske vode".

Prema rješenju Ministarstva zaštite okoliša i energetike "za predmetni zahvat nije potrebno provesti postupak procjene utjecaja na okoliš".

U lokacijskim uvjetima se navodi da je obvezan postotak zelenila 24,7 posto (1810,84 kvadrata).

Najpovoljniji ponuditelj kojemu bude dodijeljena koncesija dužan je u roku ne duljem od 36 mjeseci od dana sklapanja ugovora o koncesiji izgraditi marinu i davatelju koncesije predati uporabnu dozvolu. U tom roku ponajprije treba ishoditi građevinsku dozvolu što je zadatak budućeg koncesionara. Treba svakako podsjetiti da će tvrtki "Turistički cvijet" u slučaju da ona ne dobije koncesiju, biti podmireni troškovi nastali do dodjele koncesije.

U nastojanju da dobijemo više informacija o "Lavčevićevim" planovima na lokaciji Garma-Ravnice, budući da marina zauzima samo 7162 kvadrata kopnenog dijela, poslali smo pitanja e-mailom direktoru Mati Šakiću koji do objave ovog teksta nije odgovorio kako na poruke koje smo ostavljali kod službenice, tako niti na naše telefonske pozive.

Lungomare do (Vidoševićeve) Nemire


Obalna šetnica (lungomare) planirana je na obalnom dijelu uz uređene plaže i marinu te je obvezno njeno uređenje u minimalnoj širini od četiri metra, a na dijelu gdje obalna šetnica čini dio kolnog ulaza u marinu, širina mora iznositi najmanje pet i pol metara. Obalna šetnica se nastavlja uz obalu kroz predio Nemira na istoku te kroz Brzet na zapadu. Sa šetnice se omogućava pristup uređenoj plaži, marini, hotelima i pratećim sadržajima sporta i rekreacije te se na nju spajaju ostale i kolnopješačke ulice. Šetnicom treba poštivati topografiju terena, a minimalne zahvate podzida i slično obraditi u kamenu.

image
Jakov Prkić/Cropix
image
Jakov Prkić/Cropix
image
Jakov Prkić/Cropix
20. studeni 2024 17:04