Cromaris nastavlja i s inovacijama, pa je tržištu nakon orade, brancina i hame ponudio i uzgojenog gofa. Ovo je još jedna vrsta kvalitetne, nutricionistički vrijedne i gastronomski iznimno cijenjene ribe. Rezultat je to dvoipolgodišnjeg istraživanja naših stručnjaka, navodi Goran Markulin, direktor Cromarisa te dodaje:
„Uzgoj gofa je izazovan i znatno zahtjevniji od uzgoja orade, brancina i hame za koje su tehnološki procesi poznati i znatno razvijeniji. U uzgoju se koristi posebna hrana, a zbog osjetljivosti te vrste potrebna je dodatna pažnja u svim fazama uzgoja.“
Iako je glavnina namijenjena izvozu, gof je u ponudi i u Cromarisovim ribarnicama u Hrvatskoj. Prve reakcije kupaca su izrazito pozitivne. Dostupan je u kašeti kao klasična svježa riba, prosječne veličine oko dva kilograma, po cijeni od 125 kuna za kilogram. Za početak, godišnje se na ribarnice planira plasirati 50 do 100 tona.
Od sljedećega tjedna, na banke stiže i uzgojeni zubatac, čiji je eksperimentalni uzgoj u Cromarisu započeo još 2011. godine. Očekivati je da će obje proizvodne inovacije privući potrošače, ali i dobiti najviša svjetska priznanja za kvalitetu i okus proizvoda koje imaju i ostale njihove uzgojne vrste.
Cromaris, vodeći hrvatski i šesti proizvođač brancina i orade u svijetu, u 2020. godini je prodao 10.376 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za devet posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 17 posto.
Cromaris na inozemnim tržištima ostvaruje 84 posto prodanih količina i 86 posto prihoda od prodaje. Prihodi od diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe - fileta brancina, orade i hame, porasli su za 16 posto.
Zabilježen je i rast prosječnih cijena od dva posto. Prihodi od prodaje u 2020. godini iznose 512 milijuna kuna i osam posto su veći od prošlogodišnjih. Cromaris je u 2020. godini ostvario neto dobit u iznosu od 9,2 milijuna kuna.
Rast je nastavljen i u prva dva mjeseca 2021. Prodano je 1.379 tona i ostvaren količinski rast od 16 posto, odnosno rast prihoda od 18 posto, u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, koje nije bilo pod utjecajem koronakrize, dok je ove godine i dalje HORECA kanal zatvoren na svim ključnim tržištima. Rasli su i tržišni udjeli, prije svega na talijanskom tržištu. Nastavak pozitivnog trenda očekuje se i u sljedećim mjesecima.