Isplovljavanje megajahte "Royal Romance" iz trogirskog brodogradilišta u četvrtak je diglo veliku prašinu, budući da je to skupocjeno plovilo od 95 metara pod – EU-ovim sankcijama protiv osoba bliskih ruskom režimu, a nakon agresije te države na Ukrajinu.
Brod se nalazi na popisu sankcionirane imovine, te je blokiran prije nešto manje od dvije godine na zahtjev ukrajinskih vlasti u sklopu pružanja međunarodne pravne pomoći. "Royal Romance", odnosno "Kraljevska romansa" je plombirana i ostala je privezana u Trogiru kao "zaplijenjena imovina bivšeg ukrajinskog zastupnika i Putinova saveznika, oligarha Viktora Medvedčuka, u Ukrajini optuženog za veleizdaju".
Sve se to događalo nakon početka ruske invazije na Ukrajinu, gdje su među vrijednom imovinom bile tri megajahte, "Royal Romance" u Trogiru, jedna u Skradinu, te treća u Betini koja je "nestala"! Radi se o brodu "Irina VU", tada je bila u vlasništvu Ališera Usmanova i Irine Usmanove, kojem se gubi svaki trag, isplovio je lani iz betinske marine u nikad razjašnjenim okolnostima.
Tragom takvog scenarija – nestajanja – komentirano je i isplovljavanje "Royal Romancea" koji je pod sankcijama, a neometano brodi splitskim akvatorijem. No, tu je zasad i završen "izlet" jahte prema pučini, jer smo u posjedu dozvole za trosatnu plovidbu, izdanu od strane Lučke kapetanije Split, pod službenim obrazloženjem da se skupocjeno plovilo sačuvalo od propadanja.
Tako barem stoji u "papirima", u odobrenju za dizanje cime i paljenje motora, te usmjeravanja kormila po strogo određenom kursu, a koju potpisuje lučki kapetan Željko Kuštera.
Odobrenje za, kako se službeno navodi, pokusnu plovidbu jahte "Royal Romance" potpisano je 18. siječnja, čime je udovoljeno zahtjevu Odvjetničkog društva "Gajski, Grlić, Prkić i partneri" iz Zagreba koje zastupa ciparsku kompaniju "Lanelia Holdings" u vlasništvu Alekseja Inkina, ruskog državljanina koji nije pod EU-ovim sankcijama, a koja tvrdi da je stvarni vlasnik broda.
S druge strane, u dopisu Kapetanije izrijekom se navodi kako su "i dalje na snazi međunarodne mjere zabrane raspolaganja imovinom", te da je "obavijest o tome prethodno uručena zapovjedniku broda i da je on s tim upoznat".
Pokusna plovidba na relaciji Trogir - Split - Trogir je i obavljena, a trajala je nepuna niti tri sata. Uz posadu, a redom su u pitanju domaći pomorci i zapovjednik Valdi Bubica Šarić, tijekom plovidbe su na jahti bili i predstavnici Lučke kapetanije, te Postaje pomorske policije Split, uz odvjetnike.