Jadrolinija je 15. prosinca ove godine dosegla rekordni promet od 3,5 milijuna vozila, čime je nastavljen rast nakon pandemije, a predsjednik uprave nacionalnog brodara David Sopta najavljuje kako će u idućoj i narednim godinama, uz zadržavanje pozitivnih trendova u prijevoz putnika i vozila, fokus kompanije biti na obnovi flote i to novogradnjama, uz daljnji rad na digitalizaciji, zaštiti okoliša i pristupu putnicima.
Najznačajnija novost pritom bi trebalo biti očekivano ugovaranje tri nova putnička broda na električni pogon, s dodatnim dizelskim agregatima, za što je okončan prvi krug ponovljenog natječaja, u kojemu je kao najbolja ponuda odabrana ona brodogradilišta Dalmont iz Kraljevice, piše Novi list.
“Ušli smo u proces izgradnje tri električna putnička broda koji je pri kraju. Očekujemo konačnu ponudu brodogradilišta Dalmont koje trenutno upotpunjava dokumentaciju u drugom krugu, kako bismo mogli potpisati ugovore i kako bi započela izgradnja. Očekujemo da će proces biti završen u siječnju, bude li ponuda u skladu s uvjetima natječaja, a brodovi bi trebali biti dovršeni do kraja 2026. godine. Također, očekujemo dovršavanje dizajna novog trajekta, kapaciteta prijevoza 80 vozila, u prvom redu za linije na zadarskom području, a naknadno bi gradili seriju takvih brodova koji bi, uz klasične dizelske motore, imali električni pogon i baterije. Do travnja bi već mogli imati ugovor za prvi od tih brodova. Oni bi, sa svojim sustavima pogona koji su u skladu sa zahtjevima zaštite okoliša, trebali biti temelj za daljnju gradnju novih brodova”, kaže Sopta.
Novonabavljeni brodovi u godini na izmaku, ističe Sopta, donijeli su novu kvalitetu i sigurnost usluge, poput primjerice katamarana Kata i Danica koji plove na riječkom području, a uskoro će biti realizirana nabava dodatnih katamarana za brzobrodske linije, ističe Novi list.
“Pokrenuli smo postupak nabave za još tri takva broda izgrađena ove godine, za koje bi ugovori mogli biti potpisani do kraja ovog mjeseca, a u našu flotu će ući tijekom iduće godine. Od ostalih brodova nabavljenih u zadnjih godinu dana tu je Sveti Duje, izgrađen 2018. godine, koji je trenutno najmlađi trajekt u floti, a namijenjen je za liniju Split – Supetar.
Trenutno je u brodogradilištu, gdje se oprema sukladno zahtjevima Hrvatskog registra brodova i u veljači će biti na liniji. Vela Luka je brod namijenjen za udaljenije otoke, u prvom redu za linije od Splita prema Korčuli i Lastovu, a po potrebi i prema Visu, japanske proizvodnje i visoke kvalitete, s brzinom od 18 čvorova, što će poboljšati kvalitetu usluge jer zimi više neće biti problema s održavanjem tih linija, a i skratit će vrijeme putovanja”, ističe Sopta.
Što se ovogodišnjeg prometa tiče, ističe Sopta, promet putnika je rastao za 3,4 posto, a vozila za 4,1 posto u odnosu na prošlu, pri čemu je do sad prevezeno više od 12,1 milijun putnika i 3,5 milijuna vozila. “Pritom smo u travnju, svibnju i lipnju imali izuzetno dobre rezultate, iznad svih očekivanja. U srpnju i kolovozu imali smo laganu stagnaciju, ali je opet posezona, u rujnu i listopadu, bila jako dobra, zahvaljujući lijepom vremenu koje je privlačilo turiste”, kaže Sopta.
Na pitanje je li moguć daljnji rast ili je promet došao na razinu blizu maksimuma, odgovara kako je rast i dalje moguć, ali će ovisiti o daljnjem razvoju turističkih destinacija, navodi Novi list.
“Neke od naših linija su u konstantnom porastu i na vrlo visokim razinama, u prvom redu to je Valbiska – Merag, gdje je prevezeno više od 500 tisuća vozila u ovoj godini. Standardno su dobre rezultate ostvarile i linije iz Splita prema Supetru, odnosno otoku Braču, kao i linije prema Hvaru i Korčuli. Linija koja također bilježi visoke brojke prometa je i Zadar – Preko, na kojoj rezultati u zadnje tri godine stalno rastu.
S druge strane, imamo i linije koje su u opadanju, ponajprije Ploče – Trpanj koja je u drastičnom padu nakon otvaranja Pelješkog mosta. No, nakon otvaranja mosta raste linija od Orebića prema Korčuli koja dijelom nadomješta izgubljeni promet od Ploča prema Trpnju”, kaže Sopta.