Kontejnerski brod Ever Given i dalje je usidren u egipatskom Velikom gorkom jezeru, nekoliko tjedana nakon što je oslobođen s obala Sueskog kanala, i čini se da možda neće tako skoro otploviti. Najviši dužnosnik tvrtke koja upravlja Sueskim kanalom rekao je lokalnoj TV postaji prošlog tjedna da će brod ostati na mjestu dok se ne riješi zahtjev Egipta za financijsku odštetu, piše portal Maritime Executive.
"Brod će ostati ovdje dok istraga ne završi i dok se ne plati odšteta", rekao je čelnik SCA-a general-potpukovnik Osama Rabie, navodi Wall Street Journal.
"Nadamo se brzom dogovoru, i čim pristanu na naknadu štete, brod će se moći maknuti."
Rabie je rekao da će Egipat od vlasnika broda tražiti odštetu od milijardu dolara za incident. Prema Refinitivu, SCA je tijekom šestodnevnog razdoblja blokade izgubio manje od desetine tog iznosa u naknadama za tranzit kanalom. Trošak spašavanja nije objavljen, ali morao bi pokriti troškove dva bagera, desetak tegljača različitih veličina, naknade za profesionalno spašavanje te plaće i prekovremeni rad za egipatsku radnu snagu koja je brojala stotine ljudi.
Nakon nasukavanja, uprava kanala planira modificirati operacije, potencijalno uključujući veće tegljače, veće dizalice i proširenje uskog južnog dijela kanala.
Međutim, SCA poriče da snosi bilo kakvu odgovornost za nasukavanje. U nedavnom intervjuu za Kyodo News, general-potpukovnik Rabie nagađao je da je možda kriv zapovjednik plovila, iako za to nije dao nikakve dokaze.
"Možda je kapetan pogriješio u određenom manevru, poput kormila ili brzine, što je moglo dovesti do toga", rekao je Rabie.
Demantirao je da bi piloti zaposleni u SCA-i koji plove sa svakim brodom kroz kanal mogli snositi odgovornost.
„Čak i kad pilot izda zapovijedi, kapetan ih ima pravo promijeniti ili koristiti bilo koju rutu ili brzinu osim one koju vodič kaže. Nije bilo pogreške ili odgovornosti od strane SCA ", rekao je.
Egipatski istražitelji preuzeli su podatke iz VDR-a Ever Givena i u postupku su ispitivanja dokaza. Službenici su također razgovarali s posadom i oni do daljnjega ostaju na brodu.