U trogirskom brodogradilištu Brodotrogir cruise, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, gradit će se projekt Vella, luksuzna 130 metara dugačka jahta s heliodromom vrijedna preko 100 milijuna eura, za švicarskog vlasnika. Ugovor s naručiteljem potpisan je 3. veljače, a označit će novi zamah trogirskog brodogradilišta i omogućiti izlazak iz predstečajnog postupka koji je Uprava Brodotrogira i Hrvatske brodogradnje Trogir pokrenula 2019. zbog teškoća u poslovanju, piše Nacional.
“Riječ je ugovoru o gradnji skupocjene luksuzne jahte za jednog švicarskog državljanina. On je prethodno imao potpisan ugovor s Brodosplitom, no raskinuli su taj ugovor jer je došlo do nekih nesuglasica te je on odlučio graditi brod negdje drugdje, izvan Hrvatske. Međutim, kako su u njegovu timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali i Hrvati, konstruktori brodova i dizajneri, uspjeli su ga nagovoriti da se ipak vrati u Hrvatsku i tako je došao do nas. Naravno, prije toga su njegovi ljudi obišli brodogradilišta u Turskoj, Poljskoj i Španjolskoj i cijeloj Europi, ali odluka je pala da to ipak bude u Brodotrogir cruiseu, zbog čega smo mi izuzetno zadovoljni”, kazao je vlasnik Danko Končar za Nacional.
Početni ugovor za projekt radnog naziva „Vella“ potpisan je na iznos od blizu 17 milijuna eura, a taj se ugovor odnosi na izgradnju trupa koji će biti izrađen od čelične konstrukcije s aluminijskim nadgrađem.
“Nakon toga kreće se u izgradnju interijera, a ukupna cijena jahte penjat će se preko 100 milijuna eura. Za taj dio angažirat ćemo, naravno, kooperante, no sve će se raditi u Brodotrogir cruiseu. Značajno je i to da su jahtu konstruirali i hrvatski stručnjaci, s engleskim konstruktorom koji se preselio u Hrvatsku i s našima radio na tom projektu. Ovo je trenutno jedan od najznačajnijih poslova za posrnulu hrvatsku brodogradnju, a Brodotrogir cruise postaje jedino brodogradilište koje radi bez ozbiljne pomoći države”, istaknuo je Končar za Nacional..
Jahta vrijedna 100 milijuna eura u cijelosti će biti izgrađena u Brodotrogir cruiseu, a u timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali su i hrvatski konstruktori.