Kada je prošli mjesec prvi puta od početka pandemije putnički brod uplovio u Venecijansku lagunu, stotine ljudi okupilo se na kopnu i u malim brodovima u znak protesta.
Nekoliko tjedana kasnije, činilo se da ih je vlada poslušala te je izvijestila da će zbog zaštite ekološkog sustava i venecijanske kulturne baštine, brodovi za krstarenja biti zabranjeni u laguni od 1. kolovoza. Taj potez okončao je godine političkog oklijevanja, očito stavljajući zahtjeve stanovnika i kulturnih tijela iznad zahtjeva lučkih radnika i turističke industrije.
"Za nas je to velika pobjeda. Mnogi ju uspoređuju s borbom između Davida i Golijata", rekao je član skupine No Grandi Navi Tommaso Cacciari.
No, bitka možda nije završila.
Dok se aktivisti brinu oko zagađenja i erozije u gradu koji je već ugrožen zbog porasta mora, lučki radnici pogođeni višemjesečnim blokadama strahuju za svoje preživljavanje.
Brodovi iznad 25.000 tona bit će zabranjeni u plitkom kanalu Giudecca koji prolazi pokraj Piazze San Marco, najpoznatije znamenitosti grada. Brodovi za krstarenje obično teže najmanje četiri puta više.
Budućnost ostaje neizvjesna. Rim je u prošlosti mnogo puta donosio zakone kojima je ograničen pristup kruzera Veneciji, ali alternativno pristanište još nije spremno.
Vlada želi ubrzati izgradnju pristaništa u industrijskoj luci u blizini Marghere, ali nema znakova da će to uskoro biti dovršeno.
Jane da Mosto iz grupe 'We are here Venice' koja je usmjerena na ekološke i društvene projekte, pozdravila je zabranu kruzerskih "čudovišta", no boji se da to nije dugoročno rješenje.
Direktor grupe Bassani koja pruža lučke i turističke usluge Filippo Olivetti rekao je da Venecija ne bi mogla preživjeti bez brodova za krstarenje.
"Ludo je to za luku i područje koje je svoje bogatstvo zaradilo na lučkim aktivnostima i pomorskom prometu. Ona će sada postati samo malo više od male marine", rekao je Olivetti.