StoryEditorOCM

lijepa pričaBiogradska tvrtka za opremanje jahti uz pomoć EU novca ubrzala proizvodnju i otvorila nova radna mjesta

Piše Ana Vučetić Škrbić /Zadarski
12. rujna 2023. - 10:37

Kako uz pomoć europskog novca modernizirati tvrtku, učiniti je konkurentnom i promišljeno širiti poslovanje - upravo to svojim je primjerom pokazala biogradska tvrtka Argola textile yacht design. Zahvaljujući projektu "Unaprjeđenje proizvodnje kroz uvođenje 3D tehnologije mjerenja i krojenja", dobili su novu viziju, proširili tržište, ubrzali proizvodnju, ekološki unaprijedili kompaniju i otvorili nova radna mjesta za mlade dizajnere.

Ovu tvrtku, koja se bavi tekstilnom proizvodnjom u nautici, 2001. godine pokrenuo je vlasnik Zdravko Tokić. Bio je tada i jedini zaposlenik malog obrta čija se djelatnost odnosila na sve ono što se šiva na brodovima, od proizvodnje brodskih tendi i pokrivala do kušinerije. Već godinu dana kasnije zaposlena su prva dva djelatnika koji su i danas dio tima. Veliki korak naprijed u poslovanju dogodio se 2009. godine preseljenjem u novi pogon koji su izgradili u servisno - industrijskoj zoni na ulazu u Biograd. Zahvaljujući tome, tvrtka se vro brzo počela širiti, što zapošljavanjem novih djelatnika kojih danas broje ukupno 20, što širenjem proizvodnje i unaprjeđenja i modernizacije proizvodnog procesa.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Od prvog dana do danas konstantno ulažemo u promjene i novitetima se prilagođavamo tržištu, a ovaj europski projekt upravo je dio te priče. Pisan je kao dio našeg razvojnog plana, neovisno o fondovima, međutim, zahvaljujući natječaju koji je tada izašao za konkurentnost malih i srednjih poduzeća, pružila nam se dobra prilika da ga prijavimo i na taj način financiramo dio investicije. Po svim segmentima smo odgovarali onome što se tražilo u natječaju, prijavili smo projekt, uspješno prošli i u vrlo kratkom roku dobili sredstva - priča nam Nikolina Morožin Tokić koja je sa suprugom Zdravkom suvlasnica ove uspješne tvrtke. Upravo ona zadužena je u Argoli za pisanje projekata, pa tako stoji i iza ovog projekta koji je započeo u prosincu 2016. godine, a provodio se 12 mjeseci, do kraja 2017. godine.

- Ukupna vrijednost bila je 70 tisuća eura, a mi smo dobili 29 tisuća eura, što nam je tada bilo od velike važnosti. Do sada smo uglavnom prijavljivali manje projekte za sajmove i marketing, ovo su bila prva ozbiljnija sredstva koje smo mogli uložiti u opremanje ureda i proizvodnje koje smo ranije u istoj godini proširili sa 300 na 500 kvadrata. U sklopu projekta nabavili smo 3D uređaj i zaposli 3D dizajnera koji je svoje specifično znanje donio u našu nautičku branšu. To nam je značajno olakšalo poslovanje, te uz odlaske na teren omogućilo da nam klijent iz svakog dijela svijeta može poslati 3D skicu temeljem koje mi izradimo gotov proizvod. To je velika prednost u svakom pogledu, uključujući i ekološku komponentu gdje su ručne šablone od najlona dijelom postale stvar prošlosti. Uz to, puno se ubrzao proces proizvodnje koji nam je omogućio suradnju sa velikim proizvođačima plovila. U svega nekoliko dana, od mjerenja do šivanja, jahta može biti potpuno opremljena našim gotovim proizvodom - kaže Nikolina Tokić.

Svaki projekt tende, jastuka ili pokrivača ima svoju 3D vizualizaciju. Sve to dovodi do unaprjeđenja suradnje s privatnim klijentima, brodogradilištima i dizajnerima jahti, ali i širenja poslovanja.

Naime, upravo u tom periodu poslovnog zamaha 2017. godine odlučili su se na veliki iskorak: u Slavoniji, gdje se u kratko vrijeme ugasio niz pogona tekstilne industrije iza koje je ostao veliki broj nezaposlenih, a vrhunski obrazovanih šivačica, otvorili su svoju izdvojenu proizvodnju. U malom mjestu Lužani pored Slavonskog Broda otvorili su novi pogon, prebacili dio proizvodnje i tamo sada proizvode svu kušineriju.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Imamo radnike s vrhunskim znanjem i iskustvom i ponosni smo na činjenicu da nam ljudi koje zapošljavamo ostaju, da nemamo značajnijeg odljeva broja radnika i to smatramo velikom srećom. Zato ulažemo apsolutno u svaki segment koji se tiče naših djelatnika, od njihovog boravka u firmi, zajedničkih prostorija, ugodne atmosfere za rad te financijskih stimulansa. Taj ljudski aspekt izrazito nam je važan - kaže Nikolina Tokić.

25. prosinac 2024 17:26