U neizvjesnoj borbi za svakoga gosta koja početkom turističke sezone krene u Hrvatskoj, Šibenik u posljednjih nekoliko godina sve bolje kotira. Iz godine u godinu dosegne se stepenica više, a dojma smo da je samo pitanje vremena kada će se Krešimirov grad uspeti i na postolje, ono koje je već desetljećima namijenjeno veteranima u turizmu, nedodirljivom Rovinju, Dubrovniku, Poreču i drugim našim biserima.
Da “konja za trku” mali Šibenik ima, to je jasno. Tvrđave su već toliko puta opjevane. Revitalizacijom tih stoljetnih utvrda Grad je probudio svoj turistički potencijal, sada itekako prepoznat. “Mihovil” je s pravom označen kao najpoželjnija ljetna koncertna pozornica, “Barone” slovi kao jedno od najljepših ljetnih kina na otvorenom gdje se filmovi gledaju pod zvjezdanim nebom. “Ivan” je zelena oaza na gotovo 18.000 četvornih metara. “Nikola”, čudo arhitekture i čuvar šibenskog kanala.
Mnogo je aduta
Aduta je mnogo, ne treba ni spominjati staru gradsku jezgru, šibensko zaleđe s Krkom, gastronomiju, ali i otoke. Njih gotovo 250 natiskalo se u šibenskom arhipelagu. Raju za nautičare, ali i za obične smrtnike koji se brzo umore od kopna, pa im treba školj da upotpune sliku o Dalmaciji. Takvih je sve više. Kazuju nam to i na početku šibenske rive, gdje su se smjestili prodavači brodskih izleta. Njih desetak, jedan do drugoga. Ponuda je raznolika. Konkurencija velika.
- Potražnja je za sada na razini prošle godine, čekamo srpanj, onda krenu pozivi, upiti, rezervacije. Vjerujem da će tako biti i ovo ljeto - složni su djelatnici s kojima smo razgovarali na šibenskoj rivi. Zavirili smo malo u njihove prospekte, provjerili što se nudi i po kojoj cijeni.
Skiper i ručak uključeni
Đita do Nacionalnog parka Kornati neizostavna je u ovoj priči. Gotovo svi u cijeni koja se kreće oko stotinjak eura po osobi nude cjelodnevni izlet s pićem i hranom na brodu te ulaznicom u NP Kornati. Uz Kornate, kazuju prodavači, popularna je i tura tri otoka: Zlarin, Prvić i Tijat, cjenovno slična izletu na Kornate.
- U cijenu su uključeni skiper i ručak koji dogovaramo s gostima. Obično stanemo na Zlarinu i Prviću da se gosti okupaju. Iz iskustva, ovaj izlet možda im je i najdinamičniji - priča nam jedna od prodavačica brodskih izleta koja je poželjela, unatoč našem, neuspješnom nagovaranju, ostati anonimna.
Česi, Poljaci, Austrijanci i Slovenci najčešća su klijentela. U najvećem slučaju to su obitelji s djecom ili parovi. Hrvata ima tek na kapaljku. Bude ih, kazuju prodavači, ali to je zanemariv broj. Česti su i privatni izleti, ali i transferi iz Šibenika do nekog od otoka.
Od grada koji je ne tako davno slovio kao isključivo industrijsko središte, Šibenik se prometnuo u poželjno turističko odredište. Njegovi otoci, razvedena obala sa stotinama pitoresknih uvala, as su u rukavu koji destinacije s početka priče nemaju i to je potencijal na kojemu, među ostalim, Šibenik treba graditi svoju turističku priču.