Trebalo je dvanaest godina truda i kreativnih ideja, tisuće gostiju, jedan obiteljski brod, jedna globalna pandemija i jedan algoritam da izlet brodom na Elafite Dubrovnik Islands Toursa bude na prvom mjestu Trip Advisora, najveće turističke platforme kada su u pitanju recenzije gostiju.
Ostvarila je to obitelji Njirić i Zatona, čiji je cjelodnevni izlet brodom Emili, zauzeo prvo mjesto među svim brodskim izletima koji su registrirani na TripAdvisoru u rubrici krstarenja i dnevnih izleta brodom. Iza njih su ostali izleti uz Niagarine slapove, plovidbe Bosporom i kanalima Amsterdama, Pariza, Nila, oko Barbadosa, Fijija...
Ovih dana Đivo i Zrinka Njirić slave ovo priznanje u obiteljskoj atmosferi sa svojih tridesetak zaposlenika koji vode dva brodska izleta - jedan na Elafite brodom Emili, a drugi je izlet gliserima na špilje, poznatiji kao Blue Cave Tour.
- Nadali smo se ovome, jer je naš izlet lani Blue Cave proglašen petim najboljim izletom brodom na svijetu. To nas je tada jako iznenadilo, da nas je algoritam TripAdvisora tako pozicionirao. Kada smo vidjeli da smo u svjetskim brodskim turama, pri samom vrhu, postavili smo za cilj da ove godine osvojimo taj vrh. Trudit ćemo se i dalje zadržati to mjesto – govori Đivo. – Naš izlet nije samo vožnja bodom, mi brinemo o našim gostima dok su na brodu i dok obilaze otok, uspostavljamo prisniji pristup, zaokruženu priču. Nudimo im samo našu domaću hranu koja se priprema na brodu, naše su hostese cijelo vrijeme s gostima, upoznavaju ih sa životom na otoku i našom baštinom – govori Đivo Njirić
Deset tisuća recenzija
- Lijepo je kada se trud i kvaliteta prepozna, a pogotovo u ovakvim svjetskim razmjerima da smo prva brodska tura po TripAdvisoru, koji je najveća booking platforma na svijetu. TripAdvisor mjesečno koristi 460 milijuna ljudi, imaju 8 milijuna registriranih kompanija. Otprilike 1 posto ponude iz raznih kategorija, a na temelju opširnih i brojnih pozitivnih recenzija, osvoji ovakvo priznanje. Lani smo imali oko 34000 gostiju, a brojimo blizu 10000 recenzija, s prosjekom ocjene 5.0. Ovo je zaista ogroman uspjeh. – govori Zrinka Njirić.
- Čovjek da bi uspio mora raditi ono što voli, kaže Zrinka:
Nakon svake odrađene sezone, ulažemo u proširenje posla. Prvi naš brod je bio nonov stari ribarski leut, koji smo preuredili u izletnički brod. Od tada su prošle tisuće ljudi, a mi se još sjećamo tih prvih gostiju... Nakon svake odrađene sezone, krenula su ulaganja u proširenje posla.
Izleti na Elafite su se vozili još i 1980-ih, ali mi smo ih modernizirali. Uveli smo nove trendove u brodske izlete. Prvi smo uveli vođene ture na Elafite, zaposlili hostese, tj domaćice, na brodove, te osmislili sadašnji koncept izleta Blue Cave, koji je potom doživio ogroman interes kao jedna nova turistička ponuda. Gost nam je na prvom mjestu, i vodimo se time da se treba ponašati prema svima kao što bi voljeli da se netko ponaša prema nama.
Godine truda i rada su tu, bilo je tu puno i stresa, i znoja i neprospavanih noći. Ali eto, vrijedilo je i vrijedi, ne samo nama, nego za primjer svima, da se može, i da se treba. Ništa nije palo s neba, od samog početka do danas nikad se nismo uspoređivali s drugima, kaže Zrinka, imali smo vlastitu viziju i jasne ciljeve.
Recenzije koje smo dobivali, su nam poslužile kao izvrstan alat za poboljšanje našeg poslovanja, jer smo imali jasne smjernice što radimo dobro, a gdje ima prostora za napredak. Iskoristili smo sve kritike u svrhu poboljšanja usluge. Neke je bilo jednostavno promijeniti, a za neke je bilo potrebno puno razmišljanja, organizacije, savjetovanja, istraživanja, otvaranja novih radnih mjesta...
Često smo se i sami javljali gostima i pitali ih što je po njima moglo biti bolje, jer od sto zadovoljnih gostiju recenzije će ostaviti jedva desetoro, a ako je desetoro bilo nezadovoljno, bar devet će ostaviti negativnu recenziju.
Sve smo ovo sami napravili, polako prolazeći korak po korak i učeći putem. Od dozvola, koncesija, borbe s birokracijom, do ulaganja u flotu, uspostavljanja bookinga, zaposlenika, marketinga...
Svaka odluka je bila pomno promišljena, i izvagana nebrojeno puta. I na kraju, koliko god mislio -uvijek riskiraš.
- Baš prije pandemije kupili smo nove glisere, htio sam odustati zvao graditelja u Šibeniku, a on mi je rekao da će se ako i ja odustanem, on ubiti. Nisam odustao, radili smo toga ljeta jedva mjesec dana, preživjeli ni sam ne znam kako, a onda je godinu poslije sve krenulo i bolje nego prije – priča Đivo. Sve što nam je tada bilo teško, danas nam je u najljepšim uspomenama.
Zimski je posao teži
Ljetni sezonski dio posla kad svi brodovi isplove lakši je dio, a onaj teži dio posla traje sve preostale mjesece, kada dane provodimo na škveru, od jutra - do sutra. Brodove treba izvaditi, popraviti, obojiti, uvijek se nađe nešto novo što se radi, poboljšava ili mijenja. U stvari nema stajanja, posao je cjelogodišnji.
Njirićima i njihovim zaposlenicima važan je cilj poboljšati uvjete u kojima rade, poboljšanje operativnih rješenja u njihovu poslu i otvaranje turističke sezone na Elafitima.
- Naša sezona počinje u travnju,a nažalost, svake godine je neizvjesno u kakvom stanju ćemo zateći otoke prilikom iskrcaja gostiju. Mi razumijemo da se ljudima financijski ne isplati otvaranje sadržaja na Elafitima prije sredine svibnja. I to nije problem. Gosti razumiju da je predsezona, da ipak dolaze na otoke itd... Mi im predstavljamo izlet kao priliku da uživaju u netaknutoj prirodi, svježem zraku, miru i tišini, ali stvarnost je daleko od toga jer ih dočekaju plaže pune otpada i naplavina koje je more ostavilo preko zime, građevinski radovi, svaka kuća iznese glomazni otpad, špahere, frižidere, madrace i sve ono što je trebalo riješiti do 1. ožujka. U travnju smo imali oko 2600 gostiju i mislimo da Grad treba hitno riješiti taj problem, ne samo radi gostiju, već i radi ljudi koji tamo žive – govor bračni par Njirić.
Kažu kako su mnoge probleme zahvaljujući nadležnim institucijama ipak uspijevali riješili, osim one koja muči sve brodare, a to je benzinska postaja. - Apsolutno je ne prihvatljiva situacija u kojoj se nalazimo, da u najpoznatijem turističkom gradu Hrvatske, poznatom po nautičkom turizmu, tisuće ljudi s isto toliko brodova, nemaju gdje natočiti gorivo? Znamo da se taj problem rješava, međutim, ovo se nije smjelo slomiti preko leđa građana.