Više od 400 tisuća filipinskih pomoraca u neizvjesnosti je otkako je Europska agencija za pomorsku sigurnost ili EMSA, donijela popis nedostataka koji su utvrđeni u sustavu obrazovanja i obuke filipinskih pomoraca, piše Deutche Welle.
U izvješću stoji da filipinske pomorske obrazovne ustanove nisu u skladu s međunarodnim standardima pomorske sigurnosti. EMSA je zadužena za smanjenje rizika od pomorskih nesreća, onečišćenja mora s brodova i gubitka ljudskih života na moru.
Sukladno tom izvješću, nagađa se hoće li Europska komisija nakon prvog kvartala iduće godine zabraniti filipinskim pomorcima rad na brodovima pod zastavom država Europske unije.
Celia Dejond, predstavnica Europske komisije, rekla je za Deutche Welle da će se, u slučaju donošenja odluke o povlačenju, postojeće svjedodžbe pomoraca priznavati samo dok ne isteknu. Najduže razdoblje priznavanja svjedodžbi pomoraca je pet godina. EMSA je upozoravala Filipine na neusklađenost pomorske izobrazbe još od 2006. godine.
Podaci Ujedinjenih naroda pokazuju da s Filipina dolazi najveći broj pomoraca. Procjenjuje se da je 380 tisuća filipinskih pomoraca, ili više od četvrtine svih članova posade trgovačkog brodarstva, raspoređeno na brodovima pod domaćom ili stranom zastavom.
Filipinski pomorci bili su među onima koji su najviše pogođeni izolacijom povezanom s pandemijom, zatvaranjem granica i nedostatkom međunarodnih letova zbog čega su stotine tisuća pomoraca ostali zaglavljeni na moru, bez mogućnosti zamjene ili repatrijacije. Na vrhuncu pandemije 2020. oko 50 tisuća filipinskih pomoraca vraćeno je kući.