Ime Zodiac u mnogim je državama svijeta sinonim za pneumatska plovila, kao što je na Jadranu to nekoć bio RIS. Zahvaljujući ratnom patentu iz 1943. godine kojim je definiran današnji oblik gumenjaka, taj je francuski proizvođač iskoristio poziciju pionira i dandanas se smatra jednim od najuglednijih proizvođača na tržištu.
Slavni brend je bio prejak magnet i za financijske investicijske fondove koji su 2007. i 2012. preuzimali dionice tvrtke, no njihovo upravljanje nije se pokazalo uspješnim, pa je ove godine uskočio trojac francuskih milijunaša i zaljubljenika u nautiku, odlučnih Zodiacu vratiti stari sjaj. Preuzimanjem odjela u Francuskoj, SAD-u i Tunisu spremaju nove investicije u razvoj.
Zadovoljni vlasnici
U očekivanju nove generacije predstavljamo jedan od trenutno najatraktivnijih modela N-ZO 680, koji na najbolji način utjelovljuje karakter Zodiaca. Talijanski dizajner Vittorio Garroni imao je zadatak složiti najveći mogući komfor na trupu širine dva i pol metra, a koliko je u tome uspio, najbolje će posvjedočiti brojni zadovoljni vlasnici.
S obzirom na cijenu s motorom od 54 tisuće eura, jasno je da je riječ o ekskluzivnijem proizvodu namijenjenom bogatijim nautičarima željnima malo ekstravagancije. Garroni je u tomu potpuno uspio jer njegov koncept povišenih i prema pramcu zakrivljenih tubusa privlači pažnju stotinama metara daleko.
Tako je bilo i za vrijeme plovidbe testiranim primjerkom ispred vikendaškog naselja Sevid pokraj Trogira, gdje su nas pratili mnogi znatiželjni pogledi. S obzirom na to da je ipak riječ o gumenjaku dužine 6,80 metara, opći dojam je vrlo impresivan.
U rasporedu interijera nije ništa posebno drukčije od uobičajenoga – središnja konzola pomaknuta uz desnu stranu, sunčalište ispred, te udobni naslonjači i motorni prostor iza njega. Uz atraktivan izgled, najveća vrlina je nosivost jer Zodiac težak 1080 kilograma može nositi čak 1480 kg, odnosno 14 putnika. Zbog toga je od iznimne važnosti što je s lijeve strane ostavljen slobodan prolaz unutar cijeloga broda za lakše kretanje.
Zanimljiv detalj je konzola s minimalnom kontaktnom površinom s podom. Francuzi su taj oblik nazvali Air Console i njemu pripisuju dodatnu uštedu prostora. Drugi patent se zove Reverse & Sun i sastoji se od preklopnog poklopca centralnoga gavuna spojenog šarkama koji se jednim pokretom rasklopi i popuni sredinu pramčanog prostora. Osim što se ubrzava proces sklapanja sunčališta, na taj način je i trajno riješeno pitanje skladištenja uvijek nezgrapnog umetka.
Veći komfor
S obzirom na to da brod nema klasičan pramčani špirun, nosač sidra i električno vitlo smješteni su po sredini stakloplastičnog pramca. Kako bi se dobio kakav-takav prostor za gazište, pramac je s obje strane nakošen prema unutra i olakšava doskok s obale. Prostor za sidreni lanac je spušten na razinu sunčališta.
Tubusi promjera 60 centimetara dovoljno su dobar naslon za putnike u pramcu, no na krmi je postignut malo veći komfor. Klupe su na plastičnom postolju povišene pa je uokolo podignut i veliki udobni naslon koji uz to ublažava udare vjetra i prskanje mora.
U tom prostoru može udobno sjediti petero ljudi i jedini je problem nedostatak rukohvata. U tu svrhu, uz ručkicu na skiperskoj klupi, može poslužiti centralni čelični U-nosač za vuču daskaša, ali on će zadovoljiti samo dio putnika. Jedno od rješenja bile bi gumene ručke na tubusima poput onih razvučenih prema pramcu.
Šest ili četiri cilindra
Postolje skiperske klupe zamišljeno je kao ljetna kuhinjica s umivaonikom i prostorom za plinsko kuhalo i hladnjak ispod sjedala. Za serviranje jela i pića ponuđen je sklopivi drveni stolić, a može se naručiti i veći stol s aluminijskom nogom za montažu u sredini krmenog ili pramčanog kokpita.
Konstruktori naglašavaju kako su kod oblikovanja broda posebno vodili računa o komforu kad je brod na sidru jer smatraju kako je taj segment često zanemaren. Kod odabira dodatne opreme, uz umjetnu tikovinu svakako je preporučljivo odabrati lijepo dizajniran bimini s čeličnom konstrukcijom za maksimalan komfor u svako doba dana.
Najviše računa, naravno, treba voditi o potrebama i odabiru motora. Proizvođač je za trup odredio maksimalnih 200 konja, što je, po našem sudu, optimalno rješenje. Naime, imali smo priliku ploviti s dvije generacije Suzukija 200, starim V6 modelom i novim četverocilindričnim.
Oba su bila na razini zadatka iako su razlike u potrošnji značajne, što je vidljivo u tablici uz ovaj test. Kod mjerenja na V6 motoru trup nije bio čist i unatoč tomu što smo bili sami na brodu, motor se nije mogao zavrtjeti iznad 5500 okretaja uz maksimalnu brzinu od 33 čvora. Za razliku od njega, novi Suzuki 200 je s čistim trupom stigao do 6000 okretaja i 40 čvorova.
Razlika u zapremnini od 750 kubika kompenzirana je naprednijim tehnološkim rješenjima, tako da se objektivno manji okretni moment na ovakvome brodu previše ne osjeti. Inače, navedeni V6 motor trenutno se nudi samo s 225 i 250 konja, što za Zodiac 680 nije opcija.
O kvaliteti trupa i osjećaju za timunom nema se što puno govoriti, Zodiac je uvijek na visini zadatka. Uz to što nema nikakvih iznenađenja u okretima i skakanju preko valova, vrijedi istaknuti kako je udobnost plovidbe jednako impresivna kao i sigurnost koju ulijeva ovakav trup u kombinaciji sa snažnim motorom.
Uz pet godina jamstva na materijal i ugled Zodiaca možete biti sigurni da će brod dugo trajati i neće brzo izgubiti na vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....