Nizozemski startup H2 Marine Solutions složio je zanimljiv pogonski sklop od sad već standardnog Torqueedo paketa, litij-ionske baterije od 40 kWh i motora Deep Blue 50R zajedno s vodikovim izvorom od 51 kWh. Sve zajedno su montirali na brod za praćenje jedriličara na Svjetskom prvenstvu u Haagu. Vodik ima funkciju povećanja autonomije pa tako šest metara dugi gumenjak ima radni doseg od pet sati i maksimalnu brzinu od 24 čvora.
S obzirom na to da filozofija jedrenja podrazumijeva tišinu i bliskost s prirodom teško je zamisliti bolje plovilo za trenere i suce u pratnji jedriličara.
Ideju za inovativnu brodicu dao je nizozemski trener Jaap Zielhuis tijekom Svjetskog prvenstva u Danskoj 2018. godine. Partneri na projektu su Sailing Innovation Centre, Watersportverbond, TU Delft, De Stille Boot, Intelligent Energy, Hyfly, Koedood Marine Group i Habbeké Shipyard. Cijeli razvoj dio je projekta Zephyr koji istražuje mogućnosti korištenja zelenog vodika u nautičkom sektoru. To uključuje proizvodnju struje za dobivanje vodika iz izmjenjivih izvora te plasman preko lanca punionica s ciljem smanjenja štetnih emisija u Nizozemskoj.
Direktor Torqueedoa Fabian Bez naveo je kako se gorivni članci u nautici još razvijaju, te da će Torqueedo prilagoditi svoje sustave kako bi se mogli lako povezati s vodikom i drugim ugljično neutralnim tekućim gorivima.