Quicksilver je u Hrvatskoj pojam za jednostavne i pristupačne glisere često tvornički pripremljene za motore Mercury, sestrinski proizvod iz američke grupacije Brunswick. Ta vlasnička povezanost ima mnoge prednosti, poput niže cijene i servisne podrške, ali i svojih nedostataka. Naime, ostali proizvođači izvanbrodskih motora ne žele se povezivati s jednim imenom iako su poznati bliski odnosi kao što ih imaju Suzuki i Beneteau ili Yamaha i Jeanneau.
Osim toga, brod je sastavljen od stotinu dijelova različitih dobavljača i kvar na nekoj sitnici samo bi mogao pokvariti besprijekoran imidž koji brižno njeguju proizvođači motora. Upravo te sitnice su razlog nezadovoljstva nekih vlasnika Quicksilvera koji su prigovarali kako plovila nisu u skladu s visokom reputacijom Mercuryjevih penti.
Podizanje kvalitete
U tome ne treba previše kriviti Poljake koji su svoju industriju male brodogradnje zasnovali na dugogodišnjem kooperantskom iskustvu s Brunswickom. Menadžerski zahtjevi za što nižom cijenom su tako rigorozni da je broj radnih sati sveden na minimum i načelno kvalitetan brod bi gubio ugled na detaljima. Po svemu sudeći ta su vremena iza nas jer nova generacija Quicksilvera pokazuje značajan odmak od stare filozofije.
Na prvi pogled se primjećuje solidnost izvedbe u svakom dijelu i u to smo se uvjerili na testu modela Activ 595 Cruiser, najmanjeg primjerka s kabinom iz te linije. Mala dizajnerska revolucija označena nazivom Activ zahvatila je sve neribolovne modele, a testirani brod je umanjena verzija vrlo uspješnog Cruisera 645, ovjenčanog prestižnom titulom Motornog broda 2012. godine. Naoko jedina značajna razlika između ta dva modela jest u ispirnom toaletu kao opciji kod većega.
Klasičan dnevni gliser u stvarnosti nudi puno više nego na papiru gdje je navedena dužina trupa od svega 5,65 metara. Svi upućeni u brodogradnju znaju koliko je zahtjevno u tako malomu prostoru smjestiti sve što čovjeku na moru može zatrebati, no u tome se prepoznaje sva kreativnost Brunswickovih inženjera.
Vanjske linije su vrlo sportski oblikovane i teško biste očekivali nekakav komfor u unutrašnjosti, međutim u pramcu je stao ležaj za dvoje dužine 190 centimetara i najveće širine 180 cm. Visina iznad postelje je zadovoljavajućih 70 centimetara, što uz veliki krovni prozor i rasvjetu daje solidan osjećaj prostora.
Samo je važno napomenuti za one sa slabijom kralježnicom da ulazak u kabinu zahtijeva malo akrobatike ili klasičan četveronožni pristup.
Harmonika vrata od neprozirne plastike su dvodijelna uz gornji poklopac na pneumatskim amortizerima za povećanje svijetlog otvora i stvaranje propuha u ljetnim danima. Svi okovi i amortizeri su puno masivniji nego prije i imamo dojam da će takvi ostati i u idućim godinama.
Stepenasta krma
Isti dojam ostavljaju i sportski oblikovane fotelje za skipera i kopilota predviđene za sigurnu plovidbu u svim uvjetima, ali i u zaokrenutom stanju za komunikaciju s putnicima na krmi.
Među njima ima mjesta i za plastični elipsasti stol uredno složen u podnici. Krmena klupa za troje s pripadajućim spremnikom prekrivena je udobnim jastucima, čak i s bočnih strana.
Čvrstih rukohvata ima i više nego dovoljno jer su strateški odlično raspoređeni po cijelom kokpitu. Za ugodan ljetni ambijent zaduženi su bimini sklopiv u poseban krmeni pretinac i tuš kao dio dodatne opreme.
Motorni dio je možda najzanimljivije oblikovan jer su s obje strane napravljene stube za silazak i sjedenje, te pod njima spremnici za mokre stvari ili manje bokobrane. Jedan od njih skriva sklopive ljestve za lakše penjanje iz mora, a umjesto uobičajenih zakretnih mehanizama, poklopci se zatvaraju konusnim gumenim čepom, naoko banalnim, ali učinkovitim i dugotrajnim rješenjem.
Jednako efektno je riješen i prolaz iz kokpita prema pramcu. Walk-thru koncept za manja plovila poput Activa 595 širine 2,29 metara najbolje je rješenje jer je penjanje središnjim stubama širine pola metra pravi užitak. S obzirom na to da se vjetrobran vrlo jednostavno otvara, put do pramca je praktički uvijek slobodan.
Na kraju vas čeka sidreni spremnik i niska ograda, više estetski nego funkcionalni dodatak iako ima svoju ulogu kad se pramac pretvara u sunčalište.
Štedljiv na punom gasu
Ono što testirani brod čini posebno zanimljivim jest odabir motora. Iako je trup projektiran za snage od 100 do 150 KS, nova generacija motora omogućila je da maleni Activ pokaže zavidne performanse i sa 115 konja. Riječ je o novom agregatu zapremnine 2,1 litre i svega osam samopodešavajućih ventila na četiri cilindra za dugotrajnost i pouzdanost.
Koristeći sve blagodati EFI tehnologije, motor se pokazao vrlo elastičan i nadasve štedljiv, čak i na punom gasu kada smo očekivali značajniju potrošnju. Naime, u rasponu od 30 do 40 čvorova instrumenti su stalno pokazivali protok od standardne litre po milji, što je vrlo dobar podatak.
Motor je inače vrlo tih i osjetno visokog okretnog momenta u svim režimima. Uz to treba naglasiti odlično optimiziran trup nagiba 19 stupnjeva, vrlo udoban i stabilan u svim režimima plovidbe. Naš pozitivan dojam lakoće glisiranja samo su potvrdile fotografije s minimalnim podizanjem pjene i školski izdignutim gliserskim pramcem.
S obzirom na duboki kokpit, skiper i putnici su odlično zaštićeni i vjetrobran minimalne veličine je sasvim dovoljan. Iako se trebalo malo naviknuti na nisko sjedenje, taj položaj se pokazao najboljim jer s podignutom sjedalicom pogled pada preko ruba vjetrobrana. Za sportski dojam zaslužna je i atraktivno oblikovana konzola s analognim instrumentima, kožnim timunom i kožnim sjenilom, malim, ali efektnim detaljem kao šlagom na tortu.
U paketu s novim Mercuryjem 115 cijena od 250 tisuća kuna do registracije daleko je od visoke, pogotovo kad uzmemo u obzir razinu praktičnosti i komfora koji mališan pruža. Kome je maksimalnih 40 čvorova malo, može odabrati i motor od 150 konja, bilo dvotaktni ili četverotaktni, uz doplatu od 25 tisuća kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....