Talijanska plovila SACS mnogi pamte po impresivnim nastupima na međunarodnim sajmovima gdje su oduzimali dah mega gumenjacima, zapravo, pravim jahtama s pneumatskim obručem dužine sve do 20 metara. S nekadašnjim pojmom gumenjaka to nema nikakve veze jer raskoš i milijunska cijena takvih plovila spada u sam vrh nautičke ponude.
Zamišljeni kao pokazni primjerci za bogataše takvi su modeli postali vrlo traženi i isplativi pa je kompanija s vremenom prestala proizvoditi najpopularnije modele od pet i šest metara. Trenutno najmanji u floti je SACS 700 Sport, s motorom i porezom vrijedan 75 tisuća eura.
Kopija većeg brata
Uvijek kad su u pitanju brodograditelji iz gornjeg segmenta, kupci i s početnim modelom dobiju mnogo elemenata od skuplje i veće braće. Za početak, dizajnerski potpis poznatog Christiana Grandea, zaslužnog za cijelu flotu luksuznih guma serije Strider, besprijekornih u svakom detalju.
Na prvi pogled testirani brod je kopija modela 900 Sport što ne znači ništa loše, dapače. Uz jednak promjer tubusa od 60 cm, razliku od 20 cm širine i metar i pol dužine izdaleka nije lako primijetiti. Čak malo i predimenzionirani roll-bar i dugačke platforme su također karakteristične za veće gumenjake, što SACS-u daje dodatnu notu ozbiljnosti.
Najprepoznatljiviji dio svakog gumenjaka je konzola. Što je nakošenija izgleda atraktivnije, ali i smanjuje iskoristivost unutrašnjeg prostora. Dizajneri SACS-a su se poigrali dodavanjem sivog gornjeg dijela na bijelu uspravnu konstrukciju pa je ostvaren vrlo uspješan vizualan dojam.
Jedina mana robovanja estetici je u dimenzijama vjetrobrana, dizajneri bi naravno što manju, a korisnici što veću zaštitnu plohu pa je konačan rezultat kompromisan.
Hladnjak pod nogama
Podloga za instrumente karbonskog stila je pregledna. Uz osnovne Mercuryjeve analogne pokazivače u sredini je iznad kompasa ostavljen prostor za ugradnju plotera po želji. Uz sportski inoks/kožni volan je u istom stilu dizajnirana ručica elektronskih komandi, postavljena po sredini konzole pa je u desnom uglu slobodan prostor za radio ili VHF stanicu.
Ispod je sigurna polica za sitne stvari, a na samome dnu kosina za bolji oslonac nogama.
Skiper nema ni klupu ni sjedalo već nakošeni oslonac za lakšu prilagodbu različitim visinama korisnika. Za kraće ture je to u redu, no za skipera koji bi u jednom danu vozio više skupina gostiju stajanje na nogama bi moglo biti naporno. Razveselit će ga zato praktični hladnjak pod nogama za uvijek spremno osvježenje.
Za leđima mu je, pak, sklopljen stol, ako njemu ili putnicima zatreba podloga za nešto narezati. Dobra stvar je što se i oslonac može podignuti za jednostavan pristup suhom spremniku. Prilikom kretanja pomoći će elegantni rukohvati postavljeni uz rubove konzole i skiperskog stupa.
Poluležeća klupa
Pramčani dio osmišljen je kao mini blagovaonica jer se po sredini postavlja heksagonalni stol za četvero. Na mjestu stola može se postaviti i umetak za povezivanje pramčane klupe/ležaja s sjedalom na prednjem dijelu konzole. To sunčalište u obliku strijele krije dva poklopca, centralni za suhe stvari i prednji za pristup sidrenom vitlu.
Sidro je inače praktično provučeno kroz trup i regulira se pritiskom dugmeta na konzoli. Na samom vrhu pramca je čvrsto gazište s dvije bitve za privez.
Najudobniji dio za boravak je krmena klupa s visokim naslonom pod neuobičajenim kutom pa je potrebno malo se naviknuti na poluležeći položaj. Naslon se zato jednim potezom ruke preklapa u sunčalište i otvara pristup prema motoru omeđenom dvama platformama.
Za prolazak prema njima potrebno se sagnuti ispod roll-bara ili ga zaobići s vanjske strane bez gaženja po jastucima. Prednost masivnog okvira je u laganom razvlačenju biminija koji učinkovito natkriva središnji prostor i stoji čvrsto zategnut čak i na maksimalnoj brzini.
U kombinaciji s Mercury Veradom 225 to je impresivnih 39 čvorova na punom gasu i 90 litara na sat ili upola nižih 20 čvorova s ekonomičnih 30 litara na sat.
Debeli tubusi
Zračnim kompresorom nabrijan motor i lagan sportski trup daju vrlo atraktivnu kombinaciju za plovidbu. Bez dodatnih tereta SACS gotovo iz mjesta ide u glisiranje, te s lakoćom i mekano probija valove.
Stabilnost u zavojima i lakoća upravljanja upravo su onakvi kakve smo i očekivali od prestižnog talijanskog proizvođača. Udobno nalijeganje na debele tubuse daje takvu sigurnost da ne čudi kako mu je tvornički propisana nosivost 16 osoba.
Na brodu bez putnika lako se zaigrati s gasom i sve do 35 čvorova SACS po mirnom moru ide kao po tračnicama. Nakon podizanja trima do maksimuma i izvlačenja 5900 okretaja iz motora osjeti se lagano podrhtavanje pramca.
Ono što SACS svakako čini prepoznatljivim je visoka završna obrada. Korišteni materijali su vrlo kvalitetni, od inoksa i plastike do presvlaka i hypalona, sve je vrlo upečatljivo i miriše na dugotrajnost. Uz redoviti servis motora i njegu tubusa, ovaj bi model mogao biti jedan od onih koji dugo ostaju u obitelji.