Suradnja proizvođača brodova i automobila uobičajena je praksa koja seže u davna vremena. Uostalom, prvi je motorni brod na svijetu još 1886. napravila njemačka kompanija Daimler-Motoren-Gesellschaft, koja se tek kasnije proslavila s automobilima Mercedes-Benz. Podsjetimo se, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach su s 4,5 metara dugom brodicom Neckar plovili po istoimenoj rijeci brzinom od 11 km/h prije nego što su uopće napravili vlastiti automobil (1897. godine), te su je jako dobro prodavali na tržištu.
Dobitna kombinacija
Međutim, zajednički rad slavnih imena iz kategorije plovila i automobila često je rezultirao nastankom ograničene serije plovila namijenjenih samo odabranima. U takve ekskluzivne modele svakako spada talijanski Riva Ferrari 32, za čiji su nastanak 1990. godine zaslužni legendarni Enzo Ferrari i Gino Gervasoni, predsjednik poznatog škvera Cantieri Riva.
Inženjeri Rive su, naime, uz pomoć stručnjaka iz Ferrarija i CAD računalnih programa napravili ljepotana koji je objedinio sve najbolje iz oba brenda. Izgled trupa nepogrešivo je ukazivao na Rivu, ali su spojler, usisi za zrak i upečatljiva crvena boja Rosso corsa podsjećali na stil Ferrarija Testarosse, kao i njihovih trkaćih automobila Formule 1.
Naravno, motorni je brod dobio i karakterističan znak propetog konjića, po kojem je štala iz Maranella poznata širom svijeta.
Ograničena serija
Luksuzni jurišnik od stakloplastike, čija je cijena tada iznosila 396.000 američkih dolara, napravljen je u ograničenoj seriji od 40 primjeraka, s time da je devet nosilo dodatni naziv Special. Pri izradi 10,8 metara dugog i 2,64 širokog motornjaka istisnine 3,69 tona nije se štedjelo, pa je Riva u njega ugradila najbolju opremu, što uključuje mjenjače Borg Warner, propelere Rolla i specijalne instrumente Riva/VDO.
Vlasniku na raspolaganju osim toga stoji tuš-kabina s WC-om, veliki krevet za dvoje, te hidraulična platforma za kupače s tušem. Osim dva sjedala sprijeda za skipera i suvozača, postoje sjedeća mjesta za još troje ljudi u stražnjem dijelu plovila. Usput rečeno, u spremnik goriva stane 650 litara benzina, dok je kapacitet pitke vode 120 litara.
Dva benzinca s 400 KS
Za pogon su zadužene dvije Z-noge i dva benzinca BMP Volano s 8 cilindara posloženih u V-konfiguraciji. S ovim pogonskim strojevima snage po 400 KS, napravljenima uglavnom od aluminija, Riva Ferrari 32 je na 4600 okretaja dostizala brzinu od 52 čvora (96 km/h).
To je, uostalom, od samog starta i bio cilj obiju talijanskih tvrtki – kupcima istančana ukusa i dubokog džepa ponuditi luksuzan i brz brod za koji se s pravom može reći da je Ferrari na valovima.
S obzirom na to da je od izrade prvih primjeraka prošlo 25 godina, Riva Ferrari 32 postala je vrlo tražena roba među kolekcionarima. Kako bi ga imali u kolekciji, spremni su platiti dosta visoke novčane iznose, ali samo za dobro očuvani brod s originalnim dijelovima. Doduše, širom svijeta se, od Singapura, preko Europe do SAD-a, na prodaju nudi 4-5 primjeraka, od kojih najjeftiniji košta 79.000 eura.
Aukcija u Monaku
Međutim, upitno je stvarno stanje takvih jeftinijih modela, pa oni koji ne žele ništa riskirati s nestrpljenjem čekaju javnu aukciju koju je za 14. svibnja u Monaku najavila poznata aukcijska kuća Sotheby's. Ona će, naime, zainteresiranima biti posrednik u prodaji modela Riva Ferrari 32 Speedboat iz 1990. godine, ali s jamstvom da se radi o očuvanom brodu s originalnim dijelovima i motorima sa samo 80 radnih sati.
Budući da je također poznata aukcijska kuća Bonham u veljači 2015. prodala Rivu Ferrari 32 iz 1991. godine za 149.000 eura, realno je očekivati kako će Sotheby's ostvariti sličnu, ako ne i višu cijenu.