StoryEditorOCM

Barke za šaku euraPosjetili smo Rijeka Nautic Show: predstavljamo novitete s prvog jesenskog nautičkog sajma, tu su i domaće brodice po nikad povoljnijem omjeru cijene i kvalitete

Piše Gordan Jelavić
1. listopada 2014. - 09:34

Za grad s bogatom pomorskom tradicijom poput Rijeke bilo bi šteta da nema svoj nautički sajam. Tim motivom vodili su se i riječki gradski oci kada su u nedostatku interesa privatnih poduzetnika proračunskih 100 tisuća kuna i organizaciju Rijeka Nautic Showa podarili Zajednici tehničke kulture.

S minimalnim troškovima i cijenama izlaganja uspjeli su privući pedesetak lokalnih izlagača s 40 uglavnom rabljenih plovila, od čega polovicom u moru. Dovoljno za zadovoljiti formu i nastaviti tridesetogodišnju tradiciju sajmovanja, ali daleko od onoga što bi strastveni ljubitelji nautike željeli vidjeti. Nikad siromašniji sajam, rekli bi upućeni, no ulaznica od 10 kuna i sunčano vrijeme bili su dobar motiv za prošetati do Gradske luke raskopane postsezonskim građevinskim radovima.

Đir s trimaranom

Organizatori su se potrudili i priredili cijeli niz predavanja i izložbi u režiji članica Zajednice tehničke kulture, posjetitelji su u zamjenu za donaciju knjiga za škole u poplavljenim područjima mogli u punoj opremi zaroniti u postavljenom bazenu. Uz to, cijeloga dana su se organizirale i besplatne vožnje trimaranom sa staklenim dnom AB Ing Optimuma i školskim brodom Vila Velebita. Naravno, na raspolaganju za testove su bila i plovila izložena u moru.

Mi smo odabrali prototip Kvarnerplastikine Fiumanke s malenim Suzukijem snage 20 konja. Naoko nespojiva kombinacija šestmetarskog poludeplasmanca sportskog dizajna s nejakim vanbrodskim motorom dobiva potpuno drugačiji smisao kad pročitate ukupnu cijenu od 140 tisuća kuna, 60 tisuća manje od modela s najslabijim dizelašem.

image
Fiumanka s pentom od 20 konja košta 140 tisuća kuna
Tea Cimaš/Cropix

Nakon četrdesetak prodanih primjeraka u ove četiri godine, Fiumanka ulazi na područje gdje su carevali modeli poput Graše. Brzina s malim Suzukijem uopće nije loša, šest čvorova na pola gasa i maksimalnih osam i pol, ali nedostatak težine u sredini broda trebat će nadoknaditi betonom da bi se postigla bolja stabilnost.

U moru smo isprobali i novoga Suzukija 30 na polietilenskom Whalyju 435 no taj moderni trocilindrični motor zapremnine 490 kubika bi više odgovarao Fiumanki jer se pokazao prejak za 165 kilograma težak bajbot.

image
Novi Suzuki 30 smo isprobali na polietilenskom Whalyju
Tea Cimaš/Cropix

Osim najbrojnijih rabljenih glisera Sessa Marine s moćnim motorima, ostatak izložene flote je bio prilagođen širem sloju kupaca, kakvih na svakom sajmu ima najviše. Tako tvrtka Wasi odnedavno zastupa poljske pasare Kruger s vrlo pristupačnim cijenama. Model Luna 1 dimenzija 390x150 cm težak je svega 100 kilograma i može nositi pentu do 10 konja. Cijena te solidno izrađene brodice retro dizajna je 12.825 kuna, a u paketu s Marinerom 5 - 20.400 kuna. Nije ni čudo da se može kupiti i u trgovinama Bauhaus.

Istranka s jarbolom

Niska cijena mogla bi biti adut i tvrtke Europlast, prvog brodograditelja iz Crikvenice. Oni su na svjetlo dana izvukli po tko zna koju verziju istranke naziva Sarag 500. Za 28.650 kuna kupcima nude opremljenu brodicu s kabinom i puno spremišta, bočnim staklima, drvenim vratima i rukohvatima, bitvama... zapravo svime osim špiruna s inoks ogradom kao dodatnom opremom.

Kvaliteta izrade nas je ugodno iznenadila, no kada smo doznali da je riječ o tvrtki specijaliziranoj za proizvodnju rashladnih komora, te dugogodišnjem kooperantu zaduženom za plastiku Bakana sve nam je bilo puno jasnije. Naša aluzija na šarga koji se skriva u rupi je propala kada smo doznali da je u Crikvenici sarag naziv za papalinu. No to nije kraj iznenađenjima jer je Sarag zapravo hermafrodit (dvospolac) predviđen za ugradnju jarbola i lista kormila. Zbog toga mu je i kobilica desetak centimetara duža nego na istranki.

U toj klasi već godinama puno radi tvrtka Sport mare iz Pule nekadašnja Mlaka šport, u Rijeci prisutna s nekoliko povoljnih modela. Novitet u njihovoj floti je M-sport Luka Open, otvoreni gliser dužine 5,30 metara predviđen za pente od 40 do 100 konja. Riječ je o quicksilverskom trupu već provjerenom na starome Luki, istom modelu s kabinom prisutnom na tržištu već nekoliko godina. Iako ima dovoljno sjedećih mjesta za osam osoba, registriran je za petero.

image
M Sport Luka Open idealan je za iznajmljivanje
Tea Cimaš/Cropix

U osnovnoj opremi ima jastuke, ogradu, ljestve, vjetrobran, volan i kaljužnu pumpi i kako priliči sajmovima ponuđen je po akcijskoj cijeni od 46.400 kuna. Prema riječima proizvođača s motorom od 50 konja dostigao je pristojnih 18 čvorova. Takav paket bi dakle koštao oko 12 tisuća eura.

Brza sjenka

U kategoriju povoljnih glisera mogli bismo svrstati i Bluline 19 Open tipičan sicilijanski proizvod. Tvrtka Aquamaris iz Labina, djelatnost servisa i trgovine odlučila je proširiti i na prodaju plovila pa za početak nude dobru cijenu od osam tisuća eura. U paketu s motorom od 60 konja brod navodno postiže 24 čvora što bi kupca koštalo 15 tisuća eura. Zauzvrat dobiva lijepo dizajnirano prijevozno sredstvo za sedam putnika i provjerenu kvalitetu.

Za malo zahtjevnije ljubitelje talijanske male brodogradnje za 300 tisuća kuna ponuđen je Ranieri Shadow 20 opremljen Mercuryjem 150. Iako najmanji iz serije Sundeck taj šestmetarski gliser s kabinom ima sve karakteristike većih primjeraka - stepenasti trup, sportsku konzolu, kvalitetne kožne presvlake i kabinu s ležajem za dvoje. Širina je po mjeri trajlera 242 centimetra, a najveća brzina 35 čvorova.

image
Ranieri Shadow 20 s Mercuryjem 150 košta 300 tisuća kuna
Tea Cimaš/Cropix

Za kraj spomenimo konačan završetak redizajna krme na Nerezinama 630. Novo rješenje platforme i nosača vanbrodskog motora omogućilo je bolju stabilnost i maksimalnu brzinu od 22 čvora s Hondom 90. Za jednoga poludeplasmanca težine dvije tone dovoljno brzo. Cijena toga paketa je 30 tisuća eura, odnosno pet tisuća manje nego za model s unutrašnjim Yanmarom 75.

17. travanj 2024 00:38