StoryEditorOCM

isprobali smoPlovila Sealver Wave Boat za pogon rabe vodene skutere: patentirano rješenje originalno je i vrlo praktično, jet ski s produžetkom učas postaje gliser za više osoba

Piše Željko Simunić
24. travnja 2018. - 01:23

Znamo svi da su vodeni skuteri idealna plovila za zabavu na moru, akrobacije, utrke ili brzi transfer. Štoviše, mnogi s njima idu na izlete, ali je problem u tome što na udobnim sjedalima mogu biti maksimalno 3 osobe.

Međutim, kako bi vlasnicima skutera ponudila mogućnost transporta većeg broja ljudi, francuska tvrtka Sealver iz Sanguineta došla je na genijalnu ideju kreiranja plovila-produžetaka, ​nazvanih Wave Boat, koja nemaju vlastiti pogon nego se pokreću vodenim skuterom.

Njihovo patentirano rješenje uistinu je originalno i vrlo praktično, a radi se o plovilu koje na krmi ima otvor u obliku slova U. Kada u otvor uđe vodeni skuter, dovoljno ga je spojiti s Boatbuckle sustavom i remenjem, pa plovidba može početi. Skuter je tada malo podignut na plovilo i zaštićen od kavitacije, ali je jet pogon u potpunosti funkcionalan.

image
Skuter s produžetkom postaje gliser za više osoba
Božidar Vukičević/Cropix

Dakle, pokretanje skutera osigurava tlak vode koji proizlazi iz rotora, s tim što je ukupna težina kombinacije jet skija i ploveće ekstenzije dosta veća.

Dodavanje putnika

Ipak, najvažniji detalj je to što puno više ljudi stane na Sealver produžetke, pa je broj putnika značajno povećan. Da budemo precizniji, Francuzi ekstenzije nude u raznim veličinama, za transport od 5 do 10 osoba. Kad tome pribrojimo dvojicu ili trojicu na sicevima jet-skija tada, primjerice, na izlet do obližnjih otoka uz pomoć jednog jedinog skutera može ići čak 12-13 ljudi.

image
Vodenim skuterom se uplovi u krmu Wave Boata
Božidar Vukičević/Cropix

Naravno, Sealver je mislio na sve, stoga se njihovi produžeci mogu spajati s raznim skuterima najpoznatijih proizvođača, kao što su Yamaha, Sea Doo (osim Sparka) i Kawasaki (Ultra i 15F). Jedini uvjet je nabava raznih Boatbuckle kitova za spajanje, a cijela priča je posebno zanimljiva za one koji već posjeduju vodene skutere navedenih proizvođača jer u tom slučaju plaćaju samo produžetak.

Zahvaljujući tvrtki Top Drive iz Maribora, koja distribuira Sealver produžetke, na sajmu u Splitu mogli smo testirati Sea Doo RXP 300X vodeni skuter spojen s Wave Boat Sundeck Star 525 ekstenzijom. Plovilo je dugo 5,25 i široko 2,36 m, dok je gaz samo 30 cm. Bez skutera teži 350 kg, dok maksimalna nosivost iznosi 600 kg. To zapravo znači kako na njemu može biti 6 osoba, plus tri na leđima RXP 300X skutera.

Sundeck Star 525 je predviđen za brzine od 83 km/h. Ima dvije ležaljke u stražnjem dijelu, te podosta mjesta sprijeda na tapeciranim ležajevima. Dizajniran je kao prava brodica, ima kategoriju C i vrlo je stabilan na moru, čak i kada se skuter odvaja, a to traje samo 30-ak sekundi – dok se spoje ili odvoje Boatbuckle remenja sa stražnjeg dijela.

image
Počinje faza spajanja
Božidar Vukičević/Cropix
image
Nakon uplovljavanja u krmu, spoj se učvršćuje posebnim remenima
Božidar Vukičević/Cropix
image
Evo, sve je gotovo, možemo krenuti...
Božidar Vukičević/Cropix

Jednostavno manevriranje

S obzirom na to da sam već vozio Sea Doo skutere snage 300 KS, navikao sam da ove kanadske BRP jurilice ​(Bombardier Recreational Products), opremljene Rotax benzinskim motorima, obujma 1603 cm3, nude savršen užitak na moru. Brze su, stabilne i pokretljive, te naoružane učinkovitim sustavom kočenja, koji se aktivira stiskanjem male polugice ispod lijeve ručke.

Naravno, ispod desne ručke je polugica za davanje gasa. Sasvim je logično da Sea Doo RXP 300X nema baš takvu pokretljivost kada ispred sebe gura produžetak​ Wave Boat. Međutim, uočio sam da je kombinacija vrlo homogena prilikom upravljanja. Manevriranje je vrlo jednostavno jer Sundeck poslušno slijedi svako, pa i najmanje pomicanje upravljača.

Skretanje ulijevo i udesno je dječja igra, s tim da se plovilo okreće u krugu oko 3 metra. Stabilnost je neupitna i vozač cijelo vrijeme ima osjećaj da potpuno gospodari francuskom kombinacijom skutera i plovila. Kočenje usred plovidbe je također besprijekorno i nema zalijevanja krme skutera, ni uranjanja prednjeg dijela Sealvera.

Što se tiče brzine, ugodno sam iznenađen. Naime, ova moćna vodena jurilica ima 300 konja i postiže izrazito velike brzine, čak i sa Sundeckom sprijeda. Stoga smo jurnuli u pravcu Brača i s 4 osobe (vozač i 3 putnika) dosegli 70 km/h. Ipak, valja uzeti u obzir da neki drugi, manje snažni vodeni skuteri, neće biti tako agilni.

Lako odvajanje

Odvajanje skutera od produžetka usred mora, obavlja se stvarno brzo. Otkače se remeni s lijeve i desne strane krme, stisne kočnica na lijevoj ručki i Sea Doo isklizne vani. Sundeck 525 je ostao stabilno plutati i nakon odvajanja pogonskog jet-skija. Ni ponovno spajanje nije neki problem.

image
Skuter se učas može otkačiti i uživati u jurnjavi
Božidar Vukičević/Cropix

Treba samo točno naciljati i ući u otvor na produžetku, te dati malo više gasa kako bi skuter stao u ležište. To gađanje "U" otvora možda neće biti jednostavno za početnike, ali se lako i brzo nauči finim i naizmjeničnim pritiskanjem polugica za gas i kočenje. Kada je skuter nasjeo u ležište, slijedi stezanje Boatbuckle remenjem i plovidba se može nastaviti.

Na kraju testa sam napustio mjesto vozača i prepustio ga Mateju Florianu iz Top Drivea, da osjetim kako je to sjediti sprijeda na produžetku kao putnik. Osjećaj na modelu Sundeck 525 jako je dobar, ležaj je udoban, ali svakako na velikim brzinama valja malo više pripaziti.

Naime, ležaj je udaljen od ruba, ali veći osjećaj sigurnosti za putnike bio bi kada bi sa strane postojao rukohvat. Nema straha od padova preko palube i bez toga, čak i kada je Matej potegnuo do 80 km/h, ali skokovi po malo većim valovima pri toj brzini bili bi ugodniji kada bi se putnici držali za rukohvatom. No, držači se mogu lako ugraditi – rekao je Matej, a već postoje na Sundeck 525 Wave i Cruiser verzijama.

Pozitivan dojam

Dojam nakon testa je maksimalno pozitivan. Skuter i produžetak se spajaju u jedno kompaktno plovilo i po želji brzo rastavljaju. Manevriranje je besprijekorno, stabilnost odlična, a brzina s ovim jakim jet-skijem na vrlo visokoj razini. Ipak, ono što najviše ističemo je praktičnost upotrebe za one što ne žele isključivo sami uživati u plovidbi na skuteru, nego pružiti gušt ostalim članovima obitelji ili prijateljima.

Kupnjom ovog Sealver Sundeck Star 525 produžetka u samo 30 sekundi skuter se transformira u plovilo za transport 9 osoba.

CIJENE

Top Drive iz Maribora u ponudi ima ukupno 12 verzija Sealver Wave Boat 444, 525, 575, 626 i 656 plovila-produžetaka. Testirana verzija Sundeck Star 525 košta 13.025 eura plus PDV, dok je cijena Sea Doo RXP 300X skutera 17.700 eura.

04. studeni 2024 23:46