StoryEditorOCM

pompozno lansiranjeMercury u Miamiju predstavio nove V6 motore sa 175, 200 i 225 KS: korisnici će cijeniti nižu razinu buke i praktičan poklopac za dolijevanje ulja

Piše Željko Simunić
19. veljače 2018. - 23:49

Kompanija Mercury Marine iz Wisconsina je na najvećem američkom nautičkom sajmu u Miamiju predstavila seriju od tri nova V6 FourStroke motora snage 175, 200 i 225 KS, kao i V6 SeaPro komercijalnu pentu od 200 konja. Amerikanci su dugo vremena u istraživačkom centru na kultnom Jezeru X na Floridi isprobavali i testirali nove perjanice, te ih u Miamiju pompozno lansirali istaknuvši cijeli niz poboljšanja, zbog čega će biti itekako zanimljivi kupcima na svim meridijanima.

Prvo i osnovno je da novi izvanbrodski motori imaju šest cilindara u V-konfiguraciji, što će im jamačno produljiti vijek trajanja u odnosu na modele iste snage s četiri cilindra. Međutim, inženjeri Mercuryja uspjeli su u namjeri da im suha težina bude samo 215 kg. To znači da su 16 kg lakši od četverocilindričnog Verada sa 175 i 200 KS (231 kg), te čak 73 kg lakši od Verada (sa šest cilindara u nizu) snage 225 KS (288 kg). Osim toga, suha težina od 215 kg čini ih za 4,5 kg lakšima od konkurenata u klasi.

image
Svemirski dizajn je oštrih linija

Nova platforma

Motori ove generacije temelje se na novoj, kompaktnoj platformi i po mnogočemu su bolji od prethodnika. Primjerice, bolje ubrzavaju, a okretni moment je na cruise režimu rada za 20 posto veći od modela s četiri cilindra iste snage. Naravno, Amerikanci su ih učinili još štedljivijima pa ističu kako na krsterećim brzinama troše i do 15 posto manje goriva.

Manja potrošnja je, kažu oni, ostvarena uz pomoć njihove patentirane Advanced Range Optimization (ARO) kalibracije za precizno određivanje mješavine goriva.

Uza sve to, nova V6 serija ispunjava još jednu želju pri vrhu liste u anketama kupaca – postali su tiši tijekom rada. Po pitanju smanjenja decibela i vibracija, motori sada imaju prirodno balansirani dizajn, usis zraka s više komora, pokrove injektora goriva za eliminaciju buke visoke frekvencije, te specifične poklopce koji djeluju kao prigušivači.

Adaptive Speed Control

Priči o poboljšanjima tu nije kraj – iz Mercuryja upozoravaju na sustav Adaptive Speed Control, mapiran u elektronički kontrolni modul motora. Njegov zadatak je automatsko održavanje broja okretaja i brzine kada se tijekom plovidbe ulazi u područje većih valova. Otprije je prisutna i funkcija Active Trim Module kako bi nagib pente uvijek bio u optimalnom položaju za najbolju iskoristivost.

image
Može se postaviti na mjesto starog motora

Iz Mercuryja su također uočili problem da tijekom plovidbe ribolovci često znaju neracionalno trošiti baterije na rad elektroničkih uređaja, poput radara, sonara i plotera, stoga novi motori imaju mogućnost prepoznavanja takvih situacija i automatski pojačavaju rad alternatora od 85 ampera (već na minimumu od 650 okretaja ima 20 A). Kakvo će upravljanje kupac odabrati, također ovisi o željama. Na raspolaganju su klasična mehanička ili digitalna kontrola, te hidraulično ili power upravljanje.

Bijele boje u ponudi

O prikazu podataka o radu motora vlasnik sam odlučuje – mogu biti na VesselView multifunkcijskim ekranima, ali i na analognim instrumentima. Takvo rješenje iz Mercuryja nisu napravili slučajno jer ciljaju na kupce koji mijenjaju stari motor, ali iz navike ili štednje žele zadržati postojeće instrumente.

– Bitno je imati digitalnu kontrolu rada motora ispod poklopca, a na koji način ih vlasnik želi vidjeti, neka sam odabere – kažu iz Mercuryja. Dizajneri kompanije iz Fond du Laca također su napravili odmak od njihove prepoznatljive crne boje, pa kupci sada uz doplatu modele od 200 i 225 konja mogu birati i tri bijele nijanse (Warm Fusion, Cold Fusion i Pearl Fusion), odnosno kolorit po želji na stražnjim karbonskim ready-for-paint panelima.

Djelovali su i u pogledu praktičnosti, stoga na vrhu poklopca postoje vratašca za provjeru razine ulja. Na jednostavan način se sada po potrebi dodaje ulje bez potrebe skidanja cijelog poklopca.

image
Vratašca za brzo dolijevanje ulja

Komercijalni model

Novitet je i motor SeaPro 200, prilagođen za komercijalne svrhe. To ukazuje kako je robusno napravljen i predviđen za dugi vijek trajanja. Također ima zapreminu od 3,4 litre, te je 11,3 kg lakši od prethodnika.

– Uz pomoć postavljene Advanced Range Optimization kalibracije, ECU motora će automatski regulirati manju potrošnju goriva, što vlasnicima brodova nudi mogućnost dulje plovidbe – navode iz Mercuryja.

TEHNIČKI PODACI: MERCURY V6 FOUR STROKE

DOHC motor sa 6 cilindara V-konfiguracije, zapremina 3,4 litre, 24 ventila, maksimalna snaga 175/200 KS u rasponu od 5000-5800 o/min (6000 za 225 KS), SmartStart Electric pokretač, prijenosni omjer: 1,85:1, alternator 85 A (1071 W), suha težina 215 kg, dužine osovine: 508, 635 i 762 mm (samo 225 KS).

04. studeni 2024 03:08