StoryEditorOCM

opipljiv pomakIzvještaj sa sajma u Genovi: pronašli smo i brodove na rasklapanje. Dodirom na ekran tableta, rastvaraju se bokovi i krma i dobiva velika ljetna terasa...

Piše Gordan Jelavić
19. listopada 2015. - 10:10

Nakon sedam godina kontinuiranog pada, sajam u Genovi je napokon pokazao znakove oporavka. Iako su organizatori iz tvrtke Saloni nautici i UCINA-e (Udruge talijanske nautičke industrije) to tvrdili i prošle godine, na ovoj je smotri taj pomak opipljiv. Za razliku od rekordnih godina kada je na Fieri znalo biti i do 2500 plovila, sada su dostupne samo paušalne službene brojke o 760 izlagača i tisuću plovila, u što je uključeno i nekoliko stotina bajbota.

Važniji od brojki je optimizam doživljen u kontaktu s izlagačima koji se sve manje žale, a sve više govore o ulaganjima i razvoju. Većina ih je prije Genove ponudila svoje proizvode u bogatom Cannesu, gdje su uspjeli nešto i prodati pa ih je to dodatno odobrovoljilo.

Konkurencija UCINA-i

Nova predsjednica UCINA-e Carla Demaria, dugogodišnja šefica u Azimutu i Beneteauu, ima za cilj vratiti talijansku nautičku proizvodnju na pijedestal jer Amerikanci, Nijemci i Francuzi s velikim brendovima preuzimaju sve veći udio na tržištu. Osim što se natječe sa stranim konkurentima, Demaria ima i velik izazov u vlastitu dvorištu jer mnogi nisu zadovoljni načinom funkcioniranja i strategijom razvoja UCINA-e.

Tridesetak odmetnika, predvođenih Azimutom i Ferrettijem, u rujnu je osnovalo novu udrugu – Nautica Italiana, s još jačim naglaskom na izvoz, koji već sada čini 90 posto prihoda od nautičkih 2,5 milijardi eura. U tome se žele snažno povezati s industrijom mode, hrane i vina kako bi na globalnom tržištu ostvarili što bolji rezultat. Očekuje se da će se nova udruga natjecati za pravo na organizaciju sajma u Genovi i lobirati za što veći dio državnih subvencija.

Dok se lome koplja oko nacionalne strategije, mali proizvođači vrijedno rade i nastoje se istaknuti dizajnom i inovacijama. Najdojmljivijim bismo ocijenili nastup tvrtke Sea Engineering koja je predstavila brod Evo 43, prvijenac novoga brenda Evo Yachts.

image
Evo 43 u rasklopljenom stanju ima terasu od 25 kvadrata
Gordan Jelavić

Po uzoru na Wider 42 Tillija Antonellija, dizajner Valerio Rivellini osmislio je plovilo pomičnih bokova i krme za dobivanje ljetne terase od 25 kvadrata, što je površina kojom se može pohvaliti malo koja jahta u klasi ispod 20 metara. Naime, u rasklopljenom stanju širina broda dugog 13 metara raste na čak 6,31 metar. Najbolji dio priče je što se otvaranje bokova i krme, koje traje 30 sekundi, može narediti s tableta ili pametnog telefona.

To je na sajmu prezentirao sam dizajner sjedeći na boku broda, uz napomenu kako se s mobitela može podizati i spuštati stol u kokpitu te nadzirati rad svih električnih uređaja, od motora do baterija i rasvjete. Na velikoj slobodnoj površini su postavljene rupe za jednostavno razmještanje dijelova sjedeće garniture izvedene u obliku neovisnih kocaka. Na svaku kocku se sa sve četiri strane može postaviti naslon od inoksa što povećava broj verzija uređenja krmenoga kokpita.

Skupa transformacija

Osim modelarne krme, Evo 43 je oblikovan kao tipičan tender za megajahte, uz futuristički dizajn trupa i zatamnjenog staklenog vjetrobrana, pun je tikovine i modernih igračaka, poput joysticka za upravljanje dvama motorima Volvo IPS 600 (2x435 KS). Ispod palube su spavaonica za dvoje, blješteće bijela blagovaonica s velikim stolom sklopivim za dodatni ležaj, te atraktivno dizajniran toaletni prostor.

Maksimalna brzina broda je 38 čvorova, a cijena 640 tisuća eura. Inače, tvrtka Sea Engineering poznata je po motornjacima Blue Ice i Blue Martin, kojih je u posljednjih mršavih sedam godina prodano čak 150.

Istih je dimenzija, ali bez transformerskih mogućnosti, Kifaru Baby, 13 metara dugačak tender za megajahte. Uz atraktivan sportski dizajn ide i luksuz primjeren takvom tipu broda, s raskošnom kabinom i toaletnim prostorom ispod palube. Raskošnu platformu i sunčališta na pramcu i krmi natkrivaju dva jednostavna biminija, dok je iznad skipera karbonski krov. Hidrauličkim stolovima, metar širokom pasarelom i ostalim prestižnim igračkama upravlja se s velikoga centralnog ekrana razvijenog u suradnji s tvrtkom Naviop.

Pogonjen dvama motorima Yanmar snage po 370 KS postiže brzinu od 42 čvora. Iako se to može naslutiti po oštrim linijama, trup je izveden iz aluminija, što je još jedan dokaz neiskorištenog potencijala toga materijala. Cijena atraktivnog plovila, teškog 7700 kilograma, bez poreza je 595 tisuća eura.

Benzin ili dizel

Za naše ekstravagantne nautičare primjereniji su nešto kraći modeli, poput Frauschera 747 Mirage Air, s ukupnom cijenom od svega 160 tisuća eura. Savršen minimalistički dizajn i moderni pristup oblikovanju trupa, uz visoku kvalitetu izvedbe, glavni su razlozi popularnosti austrijskog brenda Frauscher. Iako im je glavni cilj bio zadovoljiti potrebe jezeroplovaca, njihovi modeli su okupirali mondena ljetovališta duž Sredozemlja.

U prošlom broju Otvorenog mora predstavili smo ovaj brod u verziji s kabinom, ali ovako otvoren se čini još boljim izborom za krstarenje sa stilom. Za pogon se nude benzinske i dizelske opcije sa Z-nogom snage od 250 do 430 konja. Uz dužinu od 7,5 metara idu težina od 1800 kilograma i širina od 2,5 m idealna za cestovni prijevoz.

U pratnju jahti se uključilo i talijansko malo brodogradilište Clear s modelom naziva Virgo TT. Odabirom imena Virgo (djevica) nastavljena je tradicija imenovanja brodova po horoskopskim znakovima jer su na tržištu prisutni modeli Aquarius, Aries i Taurus. Iako je sve te modele krasila visoka razina kvalitete i dizajnerske razigranosti, s novim modelom se cilja na još zahtjevniju publiku pa je unutrašnjost još profinjenija.

Šminkerska sjedala bez bočnih oslonaca, velike plohe za hodanje obložene tikovinom, otvori u bokovima sa sklopivom stubom i okomitim rukohvatom za lakši ulazak na brod, sve su detalji po mjeri imućnih gostiju. Za pogon je odabrana štedljiva Volvo Penta D3-220 sa Z-nogom, a cijena s PDV-om je 150 tisuća eura. Na istom trupu će se napraviti i visoko nadgrađe sa zatvorenim prostorom za prijevoz putnika naziva Virgo Limousine.

Povoljni Quicksilver

Kada tehničke parametre navedenih tendera ubacite u kalkulator najveće svjetske grupacije Brunswick, za trećinu cijene dobijete Quicksilver Activ 755 Open. S kapacitetom od osam putnika zanimljiv je iznajmljivačima, može nositi do 300 KS, a u paketu s Mercuryjem 150 i porezom je ponuđen za 48.500 eura.

image
Quicksilver 755 Open s motorom košta 48,500 eura
Gordan Jelavić

Uz velike krmene repove i obilje prostora u visoko ograđenom kokpitu, zanimljiva je središnja kuhinja ispod skiperskog sjedala, te kabina u sredini trupa s kemijskim zahodom. Tko želi više prostora za spavanje na istom trupu može odabrati i verziju Sundeck. U skladu s cijelom linijom Activ koja je osvojila i kritiku i publiku, očekuje se kako će i ovaj model ostvariti zapažen uspjeh.

Sestrinska tvrtka Bayliner predstavila se dvama novim modelima glisera povoljne cijene. Bayliner VR5 dug 6,23 metra, s benzinskim Mercruiserom (4,5 litara) snage 200 KS i porezom, košta svega 35 tisuća eura.

image
Bayliner ima sportski kokpit
Gordan Jelavić

Tipičan američki gliser sa središnjim prolazom do pramca u konceptu nema ništa inovativno, ali s velikom krmenom platformom i sunčalištem na motornom prostoru ispunjava sve potrebe obitelji na dnevnom krstarenju. Maksimalno iskorišten interijer obiluje preklopnim rješenjima i materijalima jednostavnima za održavanje će olakšati život svakom korisniku.

Big game Barracuda

Druga premijera iz poljske podružnice Brunswicka nadogradnja je njihova najjeftinijega glisera Element. Oznaka CC6 predstavlja centralni kokpit i dužinu od šest metara računajući velike platforme uz motor. Dva reda sjedala, otvoren pramac i visoka konzola sa skladišnim prostorom, uz dodatak velikog biminija, izgledaju puno bolje od cjenovnog razreda gdje je Element smješten.

Osnovna cijena broda bez poreza je, naime, 10 tisuća eura, a o snazi motora ovisi koliko će vas na kraju sve zajedno koštati. Kroz brod je napravljena priprema za Mercury najveće snage 115 konja.

Noviteti iz motorne flote Beneteaua ove su godine orijentirani na malo viši razred. Najviše zanimanja izazvala je Barracuda 8, impresivna ribarica napravljena po mjeri hrvatskih ljubitelja tunje i udice. Iako je skrojena na trupu od sedam metara, nudi dovoljno prostora za cijelu big game ekipu. Sve duže krmene platforme su postale obvezan dio opreme jer je taj dio broda za mnoge aktivnosti najvažniji.

Nad motornim prostorom je radni stol s kadicama za pripremu ješke i pokraj njega bazen. Krmena klupa sa sklopivim naslonom unutrašnjosti pogodne za jaceru može se pomicati ili potpuno izvaditi, u podu su slobodni spremnici, a na bokovima nosači štapova. Kako bi se putnici lakše mimoilazili, dva metra visoko nadgrađe ima otvoren pristup s tri strane.

U stražnjem dijelu kabine su dvije nasuprotne klupe, dok je okrugli blagovaonički stol preko cijevi odvučen na strop. Pod visokom konzolom je toaletna kabina, a pored nje krevet za dvoje položen ukoso. Radnog prostora ima i na pramcu, gdje se jedan ribolovac može ugodno smjestiti sa svojim alatima. U paketu sa Suzukijem 300 i dodatnom opremom, Barracuda je ponuđena za 67 tisuća eura iako bi se u osnovnoj verziji mogla dobiti i za desetak tisuća eura manje.

Snažna motorizacija

Beneteau Flyer 8.8 SUNdeck posljednji je model iz te popularne serije. Na trupu od osam metara su složene dvije kabine s četiri ležaja, komforan toaletni prostor te kokpit s fiksnim blagovaoničkim stolom za šestero. S puno tikovine i sunčalištem, brod je stvoren za uživanje na moru.

Unutrašnjost je također vrlo ugodna s velikim staklenim otvorima i kvalitetnim presvlakama. Uz hladnjak i mikrovalnu pećnicu u unutrašnjosti, za pripremu hrane je predviđen i vanjski kuhinjski blok ispod skiperske sjedalice.

Ovakav brod zahtijeva i snažniju motorizaciju pa je na sajmu ponuđen paket s dva Suzukija 250 za cijenu od 108 tisuća eura. Iznos jest velik, ali on obuhvaća i svu moguću dodatnu opremu.

image
Beneteau je nastupio s Barracudom i Flyerom
Gordan Jelavić

Beneteau već godinama koristi stepenasti trup za lakše glisiranje i manju potrošnju goriva. U moru sličnih rješenja posebno nas se dojmilo novo rješenje talijanske tvrtke Rancraft nazvano IHC (Innovating Hull Concept). Uz uobičajenu stubu cijelom širinom trupa, na bokovima su napravljeni usisi zraka, te uz njih oštri izdanci sa zadatkom stabilizacije i usmjeravanja strujanja mora i zraka. To će navodno osigurati manje trenje za glisiranje na manjim brzinama.

image
Rancraft RS17 ima svemirski dizajn
Gordan Jelavić

Slično rješenje se primjenjuje na plovilima Ranieri , ali ovdje su dimenzije stube još više izražene. Maleni gliser RS 17 prvi je iz nove linije Smart i, osim po inovativnom podvodnom dijelu, ima oštre izlomljene linije na pramcu, pa izgleda vrlo avangardno. Uz dugačke sklopive ljestve na pramcu ističe se velikim polukružnim rukohvatima na bokovima i na krmi.

Svakako zanimljiva prinova u klasi petmetarskih glisera. Čak ni cijena nije previsoka, bez poreza košta 11.350 eura, a može se odabrati penta od 40 do 115 konja.

Visoko nadgrađe

Drugi novitet je model RD 24 W Deck dimenzija 7,20x2,55 metara. Njegova cijena bez poreza je 35 tisuća eura jer je ipak riječ o puno komfornijem plovilu. Na sličnom IHC trupu ima visoko nadgrađe po uzoru na postojeći model od 26 stopa. Uz veliku kabinu u pramcu s desne strane je odvojena toaletna kabina. Kokpit je zbog gradnje u visinu vrlo komotan, a na krmi ima mjesta za dva motora snage po 200 konja.

Zanimljiv novitet je i Invictus 280 TT, djelo svestranog dizajnera Christiana Grandea. Skladno projektiran brod za prijevoz putnika, osim ukusno uređenim unutrašnjim prostorom, odlikuje se metar velikom platformom i mekanim odbojnikom integriranim duž bokova.

Razlog takvog rješenja je primarna namjena broda – transport putnika s velike jahte iako bi korist od toga mogli imati i mnogi domaći kapetani. Dužina broda preko svega je 8,90 metara, a težina 2700 kilograma. Do maksimalne brzine od 37 čvorova pogoni ga benzinska Volvo Penta snage 320 konja. Cijena bez poreza je 90 tisuća eura.

Njemački volumen

U kategoriji desetmetarskih jahti je također bilo zanimljivih izložaka. Bavaria je nastavila s pomlađivanjem flote, pa tako modele Sport 29 i 32 zamjenjuju Sport 300 i 330. Zahvaljujući izrazitoj dubini trupa dugoga 8,5 metara, Bavaria 300 je vrlo prostrane unutrašnjosti i za 100 tisuća eura nudi dvije velike kabine visine 185 centimetara, toaletni prostor i kuhinju, te u kokpitu vanjsku kuhinju i veliku blagovaonicu za šestero.

image
Bavarije Sport 300 i 330 nude puno prostora
Gordan Jelavić

Krmena platforma nije velika, ali je moguće doplatiti za korisni produžetak. Standardan motor je benzinski snage 250 konja, ali moguće je odabrati i neki od dizelaša Mercuryja ili Volvo Pente. Veliki roll-bar omogućava lako podizanje tende i zatvaranje prostora, što kod modela S nije moguće. Na trupu 330-ice, osim sportske i roll-bar verzije, nudi se i možda najzanimljiviji hard top.

Raspored cjelina je identičan uz nekoliko centimetara više prostora u svakom segmentu. S natkrivenim kokpitom, kliznim krovom i velikim staklenim površinama ploviti se može tijekom cijele godine. Cijena takvoga broda s osnovnim benzincem od 320 KS je 143 tisuće eura.

Od talijanskih favorita u toj klasi veliku pažnju privukla je Salpa Laver 38X, deset metara dugačkoga trupa (12 preko svega). Odustajanjem od blagavaoničkog stola i velike kuhinje u potpalublju, dobio se prostor za drugi toaletni prostor pokraj krmene kabine. Vlasnička kabina u pramcu ima dva ormara, dok sredinu broda zauzimaju velika kupaonica i kutna garnitura na kojoj se može i prespavati.

image
Salpa 38 X bila je velika atrakcija
Gordan Jelavić

S obzirom na to da je brod napravljen za Mediteran, naglasak je na komforu u kokpitu gdje će se provoditi većina dana. Tu je kuhinja pravih dimenzija s udobnim naslonjačima, sve natkriveno tvrdim krovom. Kvaliteta materijala i izrade je na visokoj razini, pa ne čudi i cijena od 305 tisuća eura, u koju su uključeni porez i dva dizelaša snage po 260 KS.

Stakleni bokovi

Konstruktori Beneteaua Gran Turismo 40 svoju su ljepoticu složili na trupu od 11,5 metara, što je bio puno lakši zadatak. Nisu smanjivali dimenzije unutrašnje kuhinje i salona, a u krmenu kabinu su smjestili dva jednostruka ležaja. Pramčana kabina je vrlo komforna s dovoljno prostora za presvlačenje između vrata i ležaja.

Poput Salpe, na trupu ima velike svjetlosne otvore, što je postao standard zadnjih godina. Zahvaljujući Air Step trupu s dva Volvo Penta dizelaša, brod težak 7600 kilograma postizat će 38 čvorova i koštati 350 tisuća eura.

Iako je većina novih brodova oblikovana po zadnjim trendovima i sve se manje međusobno razlikuju, još uvijek ima publike željne tradicionalnih linija. Iako su se odmaknuli od stare filozofije, tvorci Minorchina 34 još uvijek igraju na kartu Menorquina. Obilje drva i topline uz karakteristične linije pramca glavni su aduti deplasmanskog broda dimenzija 10x3,80 metara, teškog 8500 kilograma.

S dvije Volvo Pente D2 ukupne snage 360 konja dostiže maksimalnih 18 čvorova, no brzina je posljednja stvar koja bi zanimala one koji su za ovaj brod spremni platiti 300 tisuća eura. Njima je važniji spremnik goriva od 650 litara za veliku autonomiju. Spomenimo da su uz komforan salon u potpalublju kupaonica i dvije kabine za četvero odraslih.

Šampion prostranosti

Za duga krstarenja je stvoren Sundeck 550, tipična talijanska naveta duga 17 i široka pet metara, s četiri velike kabine i tri toaletna prostora. S dva motora FPT ukupne snage 1140 konja postiže 27 čvorova iako je najbolja na brzini od sedam čvorova, kada s 2500 litara goriva može prijeći 2500 milja. Kad brzina naraste na 16 čvorova, autonomija razumljivo pada na samo 420 milja. Veliki volumen interijera ima i visoku tendenciju ljuljanja pa je brod opremljen žiroskopskim stabilizatorom. Cijena je okruglih milijun eura.

Šampionom prostranosti mogao bi se nazvati Overblue 44, futuristička ploveća kuća talijanske tvrtke Plus srl. Na prvi pogled je očito da su plovidbena svojstva u drugom planu i da će moreplovci s ovakvim brodom većinu vremena provoditi u marini. Na katamaranskom trupu dimenzija 13,5 x 4,2 metra složeno je tetrapak nadgrađe za punu iskoristivost prostora. Dakle, riječ je o apartmanu od pedesetak kvadrata s desetak kvadrata manjom terasom na gornjem katu.

Kao i kod svake kuće, raspored prostorija se može birati, kao i stil uređenja interijera. Sve je lijepo uređeno i privlačno, ali nekog posebnog razloga za oduševljenje nema jer je ovakav objekt nekoliko puta skuplji od vikendice uz more istih dimenzija. Tih 12 tona plastike u Hrvatskoj košta 360 tisuća eura. Ako ipak odlučite zaploviti tu će vam pomoći dvije Volvo Pente snage od 55 ili 75 KS.

Motorni katamaran

Daleko privlačnije izgleda Fountaine Pajot MY 37 koji je dva metra kraći, ali i metar širi tako da po količini prostora nudi približno sličan komfor. Također se može birati uređenje potpalublja, pa čarteraška verzija ima čak četiri duple kabine s dva toaletna prostora.

Gornji most je nešto skromniji nauštrb bočnih prolaza, te velikog krmenog i pramčanog prostora. Devet tona tešku konstrukciju guraju dvije Volvo Pente snage po 150 konja koje gorivo crpe iz tankova zapremnine 1200 litara. Cijena s oprezom je također 360 tisuća eura.

image
Motorni katamaran Fountaine Pajot 37 MY ima četiri kabine
Gordan Jelavić

Od brojnih izloženih jedrilica većina ih je prilagođena imućnijim nautičarima kakvih u Italiji još uvijek ima popriličan broj. Od modela dostupnih hrvatskom džepu izdvojili bismo Hanse 315 osnovne cijene 60 tisuća eura.

image
Hanse 315 ima osnovnu cijenu od 60 tisuća eura
Gordan Jelavić

S porezom i dodatnom opremom to će lako doći do 100 tisuća eura, ali zauzvrat se dobije zaista puno prostora za jedrilicu dužine 9,70 metara. Visina u salonu, toaletnoj i krmenoj kabini je 190 cm, a jedino je pramčana kabina 10 cm niža. Uz kabine s ležajevima dužine dva metra najviše oduševljava prostranost prostora za tuširanje.

Obilje svijetlog drva uz krovne i bočne prozore stvaraju vrlo ugodan životni prostor. Kokpit je također komforan sa sklopivim stolom, dvama kormilima i jednostavnom platformom za ulazak u more. Vrlo izgledan favorit za osvajanje titule jedrilice godine u siječnju.

Električni bajbot

Za vožnju oko matičnoga broda bilo bi korisno imati nešto poput simpatične Pupe, proizvod tvrtke Nest marine. Bajbotić od kevlara od 2,90 metara savršena je morska igračka za djecu i one koji se tako osjećaju. Namijenjena za plovidbu slatkim vodama i unutar marine ili zaljeva, električna Pupa iz dvije baterije od 110 A pogoni dva motora snage po 470 W. Simpatični trimaran može prebaciti dvoje ljudi od jahte do obale, a može se nositi i na krovu automobila. Sve za 8500 eura.

Ako već posjedujete jet-ski, možete za njega kupiti i zanimljiv adapter. Tvrtka Sealver već dvije godine uspješno prodaje prednje polovine glisera i gumenjaka, a sve što trebate jest na njih priključiti skuter. U početku je projekt napravljen za Sea Doo, a sad odgovara i svim modelima Yamahe i Kawasakija. Jedini problem je što bez skutera adapter pluta bez nadzora pa bi ga bilo dobro usidriti ili opremiti pentom da se može pomaknuti ako se vozač skutera zaigra i zaboravi pokupiti ostatak ekipe.

Unatoč rastu popularnosti raznih morskih igračaka kod odabira pomoćnog broda još uvijek su na prvom mjestu gumenjaci. Ako zanemarimo kinesku PVC hiperprodukciju, u tomu su segmentu Talijani još uvijek bez konkurencije, bilo da je riječ o bajbotima ili gumenim monstrumima od 18 metara. Ako bismo gledali brojke, pneumatska plovila su vjerojatno bila najbrojnija, nažalost, to nisu pratili i noviteti.

Iznimka je Selvin koncept 470 Hybrid , naoko običan gumenjak, ali s tajnim otvorom na trupu napravljen po uzoru na sklopivi pramčani potisnik. Električni motor od dva ili četiri kilovata (24/48 V) pritiskom na dugme izlazi poput kobilice i može preuzeti ulogu pogona umjesto klasične pente.

Uz osiguranje nepropusnosti mehaničkog sklopa najveći problem je kao i kod svih električnih plovila je skladištenje energije jer baterije mogu lako premašiti masu plovila od 300 kilograma. U svakom slučaju hvale vrijedan doprinos razvoju tehnologije gumenjaka.

Flota za zariste

Selva je inače bila najbolji izlagač jer su još uvijek vjerni domaćem tržištu i svojim paketima gumenjaka i glisera s vlastitim pentama drže titulu najpovoljnije kupnje. Druga legenda talijanske nautičke industrije ZAR Formenti nastavlja s promocijom najbolje kombinacije plastike i hypalona na tržištu. Novi trend započet s tenderima očito je naišao na plodno tlo jer se i drugi primjerci prilagođavaju tomu dizajnu.

Zar 43 Classic Luxury, mali veliki gumenjak dužine 4,30 metara ima mjesta za čak sedam putnika. S bijelim bojama cilja se na globalno tržište, pogotovo Sjeverne Amerike gdje ima sve više zarista. Sve je na brodu jednostavno i savršeno iskorišteno, a za pogon se može koristiti motor od 40 do 90 konja.

Među dvadesetak izloženih plovila novi su Zar 53 Classic Luxury, te šest metara dugačak Zar 59 Sport Luxury spreman ispuniti i najviše zahtjeve korisnika. Upušteni bokovi za lakši ulazak na brod mogu biti prekriveni tikovinom kao i pramac, te velika krmena platforma.

image
Za Zar 59 Sport Luxury bez motora treba platiti 30 tisuća eura
Gordan Jelavić

Iako je težak samo 600 kilograma može nositi 11 osoba, a preporučena snaga motora je 115 konja. Uz brojne pretince najzanimljiviji su mehanizmi sklapanja sjedala i naslona za maksimalnu iskoristivost prostora. Cijena bez poreza i motora je 30 tisuća eura.

Gumom u ribolov

Kao i prošle godine, Lomac je pripremio ribolovni gumenjak, ovoga puta naziva 540 Big Game.

S ogoljenom unutrašnjošću i kromiranim postoljem za skipersku sjedalicu, te osam nosača štapova izgleda vrlo panulaški iako gumu u praksi preferiraju samo podvodni ribolovci. Najprivlačnija je zapravo cijena od 14 tisuća eura bez motora.
Za radne potrebe se boljim izborom čini aluminij, sve češći izbor i za izradu čvrstog dijela gumenjaka.

Tvrtka Highfield poznata po svojim bajbotima ukrcala se na taj vlak i sada nudi nekoliko modela koji s masivnim nadgrađem brod izgledaju vrlo moćno i izdržljivo.

Zodiac Cadet 270 s cijenom od 1050 eura vrlo je zanimljiv novitet. Sklopiva aluminijska podnica jamči izdržljivost i dugotrajnost, te mogućnost sklapanja u prtljažnik automobila. Težinu od 37 kilograma je lako prenositi, a ipak u njega se mogu ukrcati čak četiri osobe. Maksimalna snaga motora je 8 konja iako bi se vrlo dobro uklopila legendarna Honda BF 2.3 predstavljena u novom ruhu.

image
I Zodiac nudi aluminijske bajbote za 1050 eura
Gordan Jelavić

I japanski Tohatsu u Italiji ima brojnu vojsku sljedbenika pa je njihov štand posebno atraktivno oblikovan.

Mlazne pente

Od noviteta nas je privukao Tohatsu MFS 30 L s mlaznim pogonom umjesto propele ponuđen za 4600 eura. Mercury je proširio svoju Sea Pro seriju na modele od 115 i 150 KS, te Mercury 115 s Command Thrust prijenosnim omjerom 2,38:1.
Od unutrašnjih motora novitet je Mercruiser zapremnine 6200 kubika snage 300 konja. Težina toga impresivnog stroja od osam cilindara je 451 kilogram.

Yanmar se također može pohvaliti s novim adutom oznake 6LY440 KMH 61A. Prevedeno na hrvatski, iz šest cilindara zapremnine 5800 kubika na 3300 okretaja izvlači od 400 do 440 KS. Ovisno o mjenjaču težina je 635 do 670 kilograma, a cijena od 46 do 49 tisuća eura + PDV.

VIŠE FOTOGRAFIJA SA SAJMA POGLEDAJTE U NAŠOJ GALERIJI GORE.

ULAZNICA U SVIJET NAUTIKE


Nautika je skup sport s puno promatrača, pa je glavni cilj svih proizvođača da se mnogi od njih što prije uključe u taj svijet jer nautička industrija ima budućnost samo u masovnosti. Za djecu su na sajmu bili namijenjeni jedriličarski simulatori s pravim optimistom s jedrom na okretnom postolju povezanom s računalom.

Učenici nižih razreda osnovne škole su se izmjenjivali za kormilom i uživali u kormilarenju i ako se barem dio njih upiše na pravi tečaj, misija je uspjela. Globalni gigant Brunswick je za početnike ponudio i posebne pakete nazvane Mercury Starter Kit.

Uz četverotaktnu pentu od pet konja dobiju se dva sigurnosna prsluka i mali gumenjak, model 250 Ultra Light za 1840 eura ili 320 Sport za dvije tisuće eura.

Najbrojnije i najpovoljnije pakete je, kao i svake godine, ponudila domaća tvrtka Selva, a nama je za oko zapeo tipičan sicilijanski gliser Marine 19 s nabildanim Mercuryjem 40 Pro za svega 12.700 eura. Inače, ta brodica od pet i pol metara, teška 580 kilograma, može nositi sedam osoba i maksimalnih 115 konja.

Za 13 tisuća eura u paketu s istim motorom ponuđen je i Quicksilver Activ 455 Cabin, najmanji model na tržištu s kabinom, i to ne nekim priručnim rješenjem, nego pristojnim ležajem dimenzija 180x180 cm, s ugodnim metrom visine do stropa.

Po certifikatu nosivost je 450 kilograma za četiri odrasle osobe koje se mogu smjestiti na dvjema stolicama i krmenoj klupi. Od takve se male igračke teško mogu očekivati neka posebna maritimna svojstva, ali za izlet na kupanje bit će sasvim dovoljan.

image
Glavna atrakcija sajma bile su dvije jedrilice Volvo Ocean Race-a
Gordan Jelavić
VOLVO OCEAN RACE


Za jedan od najuzbudljivijih dijelova sajma zaslužan je Volvo Ocean Race, prekooceanska regata koja već 40 godina uveseljava zaljubljenike u ekstremno jedrenje.

Na gatu među motornim jahtama izložene su 20 metara duge ljepotice sa zadnjeg natjecanja – SCA i Vestas, dvije od sedam posada koje su u devet dionica prešle ukupno 38 tisuća milja, od španjolskog Alicantea, preko Afrike i Novog Zelanda do Göteborga u Švedskoj.

Tijekom održavanja sajma organizirane su i match race plovidbe, gdje se jurilo i brzinama od 24 čvora, no zanimanje je bilo golemo pa se većina posjetitelja morala zadovoljiti obilaskom vrlo zanimljivog VOR paviljona.

U prvom dijelu je izložen presjek jedrilice u stvarnoj veličini kako bi se na plastičan način stekao dojam života u spartanskim uvjetima, od kretanja zakrivljenim plohama do spavanja u mrežastim krevetima na kat. Kad u obzir uzmete oceanske valove, jedino suhu hranu i dežurstva za timunom, možete biti sigurni da je riječ o vrlo ekstremnom sportu.

Nakon što se provučete karbonskim trupom, slijedi odlazak u susjednu kupolu s nekoliko dokumentarnih filmova za vizualno-zvučni dojam. Najimpresivnija je bila priča o nasukavanju posade Vestas na koraljni greben usred ničega.

Zbog greške u navigaciji, brod se u tri sata ujutro doslovno raspao i posadu prisilio na hitni odlazak na splav za spašavanje. S obzirom na to da su kamere na svim brodovima uključene 24 sata, dobio se vrlo efektan prikaz pogibeljne pomorske nesreće koja je ovaj put, na sreću, završila bez žrtava.

22. studeni 2024 18:39