Gotovo svaka nova Targa koja uđe u hrvatski dio Jadrana prođe kroz ruke redakcije Otvorenog mora, pa ni posljednja 30.1 nije iznimka. U pitanju je dobro poznati model koji smo imali prilike detaljnije upoznati u verzijama Blackline i Big game što je dostupno u arhivskim brojevima i na našem portalu. Ono po čemu se ova Targa premijerno izložena na sajmu u Biogradu razlikuje od prethodnih je pogon s jednim motorom. Jedan od najpopularnijih modela finskoga škvera Botnia marin ima mogućnost odabira sedam dizelskih pogonskih kombinacija, od jedne Volvo Pente D6-380 do para D4-320. Za posebne zahtjeve nudi se čak i opcija benzinskih vanbrodskih motora što je više iznimka kako bi se prilagodilo trendovima nego racionalna odluka za ovakav tip broda. Uglavnom, novopečeni vlasnik Targe je odabrao D6-440 jer mu taj motor nudi dovoljno dobre performanse, a ne zbog uštede kako bi se na prvi pogled moglo pretpostaviti.
Naime, cjenovni rang te kultne brodice trupa dužine devet metara je prešao pola milijuna eura - da je svijet ostao u njemačkim markama svaki kupac bi trebao biti milijunaš jer bi cifra bila ravno milijun maraka. Tko je riješio osnovne životne potrebe i raspolaže takvim kapitalom dobro zna što plaća i ušteda na pogonu nije nešto što bi mu bilo primarno. Naime, razliku u cijeni od tridesetak tisuća eura naručitelj je strateški uložio u podizanje razine komfora do razine pet zvjezdica. To su redom grijanje, klima uređaj, generator, desalinizator, solarni paneli, kamere, sjenila, elektronski antifouling... S takvim popisom opreme mogu se uspoređivati samo perjanice današnje nautike. Opet, Targa nije pomodni magnet za brodovlasnike željne šepirenja i s njom se učinkovito može održati low profile.
Kamere na krmi
Dok bi se izvana još mogla prošvercati kao običan brod, unutrašnjost je pak na posve drugačijoj razini. S visinom stropa od 205 centimetara plemenitim drvom ispunjen salon je odmor za dušu. Slobodan pogled na sve strane svijeta, drveni rukohvati, udobna garnitura, gravirane čaše... baš sve je dorađeno do najsitnijeg detalja.
Kompas i niz analognih instrumenata pod stropom dio su retro priče, no glavne komande i ekran su najnovija riječ tehnike. Povezanost ekrana s kamerama pruža sigurnost kod pristajanja bez dodatne posade i u uvjetima slabe vidljivosti. Elektronska ručica gasa u kombinaciji s automatskim trimom krajnje olakšava upravljanje. Vaše je samo naliti gorivo u spremnik od 600 litara i odabrati cilj.
Sa zatvorenim vratima zvuk motor je praktički nečujan, kao i vibracije. Tek kad se zavrti preko pola gasa daje do znanja s kolikom silom raspolaže. Do 2000 okretaja plovi deplasmanski i zahvaljujući elektronici nježno prelazi u fazu glisiranja. U optimalnom režimu od 2500 do 3000 okretaja troši malo preko dvije litre po milji, što bi s punim spremnikom osiguralo autonomiju od 300 milja. Dodatni teret i putnici ne bi se trebali osjetiti na potrošnji, no čistoća trupa svakako hoće i stoga se očekuje isplativost ulaganja u sustav zaštite trupa.
Na punom gasu sigurno smo brodili brzinom od 34 čvora bez vibracija na volanu što nije ni čudo jer je trup projektiran i za preko 40 čvorova što smo i izmjerili na modelu opremljenom s 2x300 konja. S valovima svih oblika se lako obračunava u skladu sa starim sloganom 4x4 of the seas. Zamka u koju je lako upasti je testiranje granica nagiba trupa. Na 2500 okretaja se brzinom od 19 čvorova vrti u maloj kružnici uz potrošnju od 40 litara. Sjedeći na povišenom amortiziranom sjedalu kod naginjanja se značajno smanjuje vidno polje, pa se prirodno skiper spušta na noge i saginje za pratiti okoliš. Otvorena vrata s desne strane su od velike pomoći jer je verbalna komunikacija olakšana kao i brzina prolaska do pramca ili krme. Volan s cijelom podlogom se povlačenjem osigurača u trenu naginje tako da olakšava upravljanje.
Šest ležajeva
Dok se vlasnička kabina u pramcu može smatrati klasičnom, prostor u krmi i ispod salona je pravi inženjerski pothvat. Sa zakrivljenim stepenicama se dolazi prvo do toaletne kabine odvojene vratima. Taj prostor je visok 190 cm, tlocrtnih dimenzija 90x90 cm s prozorčićem i drenažom za tuširanje.
Donje odaje podijeljene su u dva dvometarska kreveta, veći širine 140 cm s visinom do stropa od 70 cm, te manji od 70 cm s pola metra zraka iznad glave. Uz pomoćni ležaj u salonu za dijete ukupan spavački kapacitet je šest osoba što na ovoj dužini nude samo jedrilice.
Uz filigranski složenu unutrašnjost, Targa ima i vrlo funkcionalne vanjske cjeline, ergonomski pogodne za ribolov i druge morske aktivnosti. Duboki pramac ima zaobljene klupe i rupu za stol, dok je najbolje mjesto krmeni kokpit s dodatnim sjedalima, odnosno sklopivim gazištima za penjanje na flybridge. S toga mjesta je upravljanje kao na kočijaškoj poziciji i daje slobodan pogled na svijet. Sve komande su tu dostupne i kad god vremenske prilike budu dopuštale bit će u funkciji.
Krmena platforma odvojena inoks vratima također igra važnu ulogu za kvalitetu boravka. S nje se najbolje podižu poklopci komforne strojarnice i izvlače velike ribe, a ima i prolaz za pristup propeli. Taj rešetkasti poklopac je drveni što stilski odgovara, ali po pitanju izdržljivosti nije idealan odabir.
Rezervni motor
Vlasniku je ova Targa rješenje za sve aktivnosti, i obiteljsku đitu, i ribolov i za pokazati se kolegama s posla. Najfascinantnija činjenica je da se s njim može ići i na lignje i na višednevni big game jer je po konceptu radni brod s visokom razinom komfora. U ovoj konfiguraciji bez drugoga motora nema backup u slučaju havarije, no ušteda na servisima nije baš zanemariva. Već je predviđena i ugradnja pramčanog električnog motora koji će za potrebu barem držati poziciju ako zatreba pomoć. Iako se po svemu viđenom prije čini da će Targa po svakome moru priskakati drugima u pomoć.