Finska Targa jedno je od malobrojnih brodogradilišta koje za sve svoje modele posjeduje europske certifikate za radna plovila. To podrazumijeva da je svaki ugrađeni dio posebno testiran, pa nije ni čudno što mnoge profesionalne pomorske službe imaju poneki model ovih plovila u svojoj floti.
Naravno, to ih ne isključuje da budu i vrlo poželjna obiteljska plovila, jer su koncipirani tako da ih dodatna oprema čini specijaliziranima za određenu namjenu. Uostalom, zar nije slična situacija i s automobilima. Na primjer, američki Hummer je na sirovoj osnovi vojnog vozila preinačen u luksuznu civilnu limuzinu.
Vlasnički model
Model Targa 27.1 testirali smo još kada se premijerno pojavio na hrvatskom tržištu, a na splitskom Croatia Boat Showu dobili smo prigodu isprobati verziju osobnoga broda, personaliziranog prema zahtjevima kupca. Na prvi pogled sve izgleda isto, no riječ je o Targi opremljenoj daleko iznad svih standarda.
Kako bi se to ostvarilo, a u isto vrijeme i ostalo u okvirima prije spomenutih certifikata, bilo je prijeko potrebno umjesto prijašnja dva motora od po 200 konjskih snaga ugraditi jedan, Volvo Pentu D6 330.
Oslobođeni prostor dao je dovoljno mjesta za ugradnju invertera, punjača baterija s obalne mreže, većih baterija za startanje motora, većeg bloka servisnih baterija, uz to i rezervnih akumulatora, generatora, vinča krmenog sidra i velikog bojlera, a raspoređenih tako da ne oduzimaju prostor nužan za komotno servisiranje motora.
Vlasnikova želja bila je i ugradnja desalinizatora kapaciteta 50-60 litara, no za takav kompaktni uređaj u strojarnici više nema mjesta, a proizvođač nije htio ulaziti u rizik ugradnje odvojenih komponenti. Stoga će se, rastavljen na faktore i povezan cijevima, ugraditi naknadno, ali opet tako da ne oduzima komotan prostor pristupu motoru.
Krmena platforma duža je dvadeset centimetara, što je dovoljno prostora za otvor nosača krmenog sidra, a da sidreni konop s vinča unutar krmenog zrcala ostane pod povoljnim kutom.
Do 33 čvora
Na krmi su još ugrađeni robusni, a opet dosta diskretni nosači za manji gumenjak koji se preko jarbola s lantinom, a koji je ovdje u funkciji dizalice, lako podigne iz mora. Interijer je ostao gotovo isti, jedino što su presvlake na sjedalima od kvalitetnije kože, a i iznad prostora kormilara ugrađena je dodatna portela.
Što se manevarskih sposobnosti tiče, one su barem jednako dobre kao i prije. Naravno, manevriranje na minimumu s dva motora u uskom prostoru bilo je jednostavnije nego sada s jednom Z-nogom, ali ugrađeni bowthruster to odlično nadoknađuje.
Odnos broja okretaja motora i brzine je otprilike podjednak, a kada zaglisira, čak i nešto malo bolji, a maksimalna brzina je 33 čvora, dakle, oko četiri čvora manja nego na testu verzije s dva motora. Ubrzanje je dosta ujednačeno i do maksimalne brzine potraje oko pola minute. Na kraju zaključimo kako je i ova verzija Targe 27.1 pokazala otprilike točno ono što smo od nje i očekivali.