Svi veliki proizvođači jahti i brodica svoje uspješne modele nakon nekoliko sezona samo donekle redizajniraju, prilagode modernijim linijama i poboljšavaju u međuvremenu prikupljenim iskustvima.
Hanse 418 nova je verzija ranijeg modela 415. Glavne dimenzije jedrilice ostale su iste i još uvijek je trup za centimetar kraći od dvanaest metara, granice koja brodice dijeli od jahti, a jarbol i površina jedara ostali su isti.
Više svjetla
Oblik i dimenzije izdignute kabine također su otprilike isti, a ono po čemu ih se lako može razlikovati su svjetlosni otvori na trupu i stijenkama kabine. Novi model također ima tri svjetlosna otvora na bokovima, ali ovdje su postavljeni nešto niže i površinom su veći.
Prednja dva otvora osvjetljavaju pramčanu kabinu, krmeni otvori kabine u krmi, a središnji su pomaknuti naprijed i više nisu u toaletnoj kabini i iznad radne površine kuhinje, već bolje osvjetljavaju prostor salona.
Pomicanje ovih otvora na bokovima prema naprijed omogućilo je u kuhinji i WC-u ugradnju dodatnih ormarića, a manjak dnevnoga svjetla kompenziran je većim staklima na izdignutim stijenkama kabine iznad palube. Osim toga, s vanjskih strana valobrana kokpita dodan je još jedan niski svjetlosni otvor, pa i krmene kabine imaju više dnevnog svjetla nego prije.
Nadalje, velika portela nad ulazom u kabinu i fineštrin prema kokpitu, osim još svjetla, osiguravaju i odličnu mogućnost prozračivanja krmenih kabina. Ove portele su odlično osmišljene jer natkrivene sprayhoodom mogu biti otvorene i po kiši.
Na mjestu ranijih polica za odlaganje sitnica, uz ulaz u potpalublje, ugrađeno je zatamnjeno staklo koje pred ulaze u krmene kabine, odnosno salon, daje još više svjetla. Volumeni svih prostora u potpalublju realno su veliki, a kompletan interijer izveden je od drva svijetlih tonova i izuzetno jednostavnih linija. Sve zajedno u potpalublju ostavlja dojam da ste na znatno većem brodu.
Pomoćni ležaj
Koncepcija interijera ostala je ista. Naprijed je velika kabina s duplom posteljom, a u ovoj verziji i s posebnom toaletnom kabinom.
Ovdje smo uočili jedan interesantan detalj. Naime, manja portela iznad toaletne kabine nije od zatamnjenog stakla, kako je to uobičajeno, već od bijelog pleksiglasa, dakle, diskretno zaštićena od pogleda s palube, čak i kada je napola otvorena.
Krmene kabine s duplim posteljama također su komotne, kao i toaletna kabina s ugrađenom tuš-kabinom, a kuhinja je malo modificirana, ali je i dalje ostala jednako velika i funkcionalna.
Navigacijski stol, koji je ranije bio u sredini lijevog reda sjedala, sada je pomaknut uz stijenku toaletne kabine. Naravno, i ovaj se može spustiti u razinu sjedala i tako po potrebi formirati još jedan pomoćni ležaj.
Jedina zamjerka u interijeru ponovno se odnosi na pajole. Izrađene su u velikim površinama i uvidane za nosače, sa samo par manjih otvora iznad ventila i pumpi.
Pod jednim takvim otvorom u santinama je i postolje za četiri boce, čini se, jedan od zaštitnih znakova jedrilica Hanse.
Pod skalama za ulaz u potpalublje je strojarnica, koja s ugrađenim Yanmarom od 39 konjskih snaga djeluje malo skučeno, ali po jedan veliki otvor na stijenkama krmenih kabina osigurava jednostavan pristup bilo kojem dijelu motora.
Sklopiva sjedala
S ovim motorom jedrilica na minimumu plovi brzinom manjom od dva čvora, podizanjem gasa brzina raste proporcionalno, a na maksimalnih 3250 okretaja doseže 7,5 čvorova. Dosta ujednačeno i ubrzava, a punu brzinu postigne za nekih 25 sekundi.
Kokpit je također ostao velik. Visoko krmeno zrcalo može se spustiti u viseću platformu, a kola timuna dovoljno su odmaknuta za široki prolaz. Za razliku od prethodnika, na ovom su modelu krmena sjedala kormilara sklopiva, pa je kod kupanja i prostor iza platforme također komotan.
Nešto se izgubilo na volumenu krmenoga gavuna, ali je zato sad njegov svaki dio lakše dostupan, a ovaj je volumen dovoljan za sve tende, bokobrane, privezne i rezervne konope. Drugi gavun u kokpitu je pod desnim sjedalom. Nije dubok, ali je dosta širok i pregledan. Druga verzija ovog modela nema desnu krmenu kabinu, a cijeli taj volumen je slobodan prostor dostupan iz kokpita.
Postolje stola ugrađeno u sredini kokpita je uže nego na ranijem modelu, što olakšava prohodnost kroz kokpit, ali su mu sklopiva krila veća pa je rasklopljen ostao istih dimenzija.
Horizontalno vitlo
Paluba je ostala ista, komotna, ravna i velikim dijelom slobodna. Sve su portele izrađene bez okvira i u ravnini su s palubom. Ispod portele lančanika je nosač horizontalnog sidrenog vitla, a ispred njega dovoljno dubok lančanik. Sve zajedno izrađeno je u kontraštampi, što ovdje znatno olakšava održavanje čistoće, a eventualna oštećenja gelcoata lako se saniraju.
Ispred jarbola poprečno je postavljena šina škote floka, tako da je kod mijenjanja uzdi dovoljno samo okrenuti kormilo.
Svi konopi za upravljanje i podešavanje jedara s pete jarbola su provedeni prema rubu kabine, prekriveni poklopcem i provedeni prema jednom od vinčeva ispred kola timuna. Dakle, svi su pri ruci kormilaru i on iz svoje pozicije može upravljati svime. Bočna sjedala kormilara također su sklopiva, a prostor ispod njih predviđen je za slaganje konopa podignutih jedara i viška škota.
Škota glavnog jedra nema šinu, već čvrsta hvatišta ispred sprayhooda, tako da se u kokpitu za nikakve konope ne može zapinjati, a jedriti se može nesmetano i dok su bimini i sprayhood otvoreni. Vjerojatno je iz tog razloga i opruga u vangu nešto snažnija, pa kada se popusti lantina se podigne dosta visoko.
Oštro u vjetar
Za vrijeme testa puhao je dosta ujednačeni vjetar, snage tri bofora. Jedreći oštro u vjetar plovi brzinom između 6,5 i 7 čvorova. Blago se nagne na bok i čvrsto drži kurs. Osjećaj za timunom je odličan. Istina, kormilar u kokpitu nema nekakav oslonac, ali je ovaj prostor dosta komotan, pa se kombinirajući bočno i krmeno sjedalo može udobno namjestiti.
Šteta što za vrijeme testa nismo imali špinaker ili genaker jer jedreći popuštenim škotama brzina se nije značajnije mijenjala.
Praksa je pokazala kako plovila za sjeverna mora traže velike, komotne i dnevnim svjetlom bogato osvijetljene zatvorene prostore, a plovila na Mediteranu komfor i udobnost u kokpitu i na palubi.
Po svemu viđenom, izgleda kako je ovaj model uspio objediniti oba zahtjeva.