Regata Jabuka u svome 17. izdanju ponovo je pomaknula granicu u broju posada koje su jedrile od Vodica, oko škoja Jabuke, pa natrag u cilj ispred vodičkoga porta. Nastupilo je ukupno 106 posada, od kojih je 91 uspješno završila regatu. Olujno jugo puhalo je na području regatnoga polja tijekom ponoći, kada je tradicionalno zakazan start.
Vrlo je vjerojatno da bi na ovom rekordnom izdanju nastupilo i više posada da su uvjeti za plovidbu do Vodica bili blaži, mnogo posada sa sjevernog Jadrana odustalo je od probijanja do Vodica po jugu koje je prethodno puhalo danima sve do samoga starta.
Organizator je mudro odgodio start sve do jutarnjih sati, kada je nad srednjim Jadranom napokon protutnjala hladna fronta koja je, uz dosta kiše, smirila jugo i omogućila jedrenje po laganom i srednjem vjetru vrlo nestabilnog i promjenjivoga smjera te ovećim valovima od minule južine. Osim odgode starta, organizatore treba pohvaliti i na promptnoj promjeni kursa. Konzultirajući se s poznatim meteorologom Jurom Jermanom, promjenom je izbjegnuto dulje stajanje u bonaci, što bi uz mrtvo more i kišu bilo izrazito neugodno.
Problemi s jarbolom
Favoriti za ukupnu pobjedu naposljetku su ostali bez plasmana. Prvi je otpao Molo Longo, karbonska jedrilica iznimno lagane konstrukcije, dugačka 53 stope, s ljuljajućom kobilicom i fenomenalnim performansama, osobito po laganom vjetru. Predvođena Darkom Hajdinjakom za kormilom, posada je očekivano dobro odradila start i nalazila se na čelu flote. Ali prilikom izlaska na otvoreno more dolazi do problema s jarbolom, odnosno hvatištem njegove pete u trupu broda.
Nestabilni uvjeti i puno mrtvoga mora bili su dovoljan razlog da se više ništa ne riskira niti pokušava improvizirati i nastaviti regatu, pa Hajdinjak sa svojom posadom donosi zrelu odluku o odustajanju. Na prvu poziciju tada dolazi Clean Sport One, najveća jedrilica u floti, 60 stopa karbona predviđenoga za prekooceanska jedrenja. Marjan Kocila također nije uspio svoju posadu dovesti do pobjedničkoga postolja, negdje u akvatoriju otočića Jabuka iskidali su nekoliko jedara i odustali.
Odustajanjem najvećih pružila se prilika ostatku ujednačenije flote po duljini i performansama za uspinjanje na pobjednički podij, pa je regata postala puno zanimljivija. Pobjednik regate je bio vrlo neizvjestan te je do samoga cilja bilo vrlo teško procijeniti tko bi naposljetku mogao dignuti 17. Jabuku.
Na vodećim pozicijama izmjenjivale su se jedrilice duljine između 36 i 45 stopa.
Veliki valovi iz smjera juga i promjenjivi vjetar koji je dolazio iz smjera zapada, da bi tijekom regate promijenio smjer preko sjevera sve do levanta s istoka činili su iznimno teške uvjete. Mnogo je jedrilica imalo problema s jedrima koja su pucala zbog neprestanoga posrtanja na valovima koji su dolazili iz suprotnoga smjera od vjetra. Bilo je još mnogo pokidanih spinakera, flokova i glavnih jedara.
Ciril Vrančić je već godinama afirmirani stručnjak za dobre rezultate na odobalnim regatama s jedrilicom od koje se inače ne bi očekivao neki rezultat. Njegova Srna V je model jedrilice Bavaria 46 Cruiser. Unatoč brodu koji je prvenstveno dizajniran za komforno kuhanje i sve ostale čari koje su presudne za đitavanje, a ne za regatavanje, Ciril već godinama nastupa na svim velikim odobalnim regatama i nerijetko pobjeđuje.
Uobičajeno je da na pučini prilikom bliskih susreta s konkurencijom Ciril svoje suparnike podrobno informira o aktivnostima u svojoj kužini, osim dobroga jedrenja na njegovom brodu uvijek je važna dobra spiza i široka lepeza raznih delicija u kojima posada može uživati tijekom jedrenja. A kad prođe liniju cilja i veže se u portu, Ciril redovito iščekuje konkurenciju i nudi ih jelima koja im je na moru najavio...
Pobjeda u dva premjera
Ovaj osebujni regatno-gurmanski pothvat na ovogodišnjoj Jabuci, prema ORC premjeru, ostavio je iza sebe jedrilice poput Farra 40, Swana 42, više X-eva, Mora 55, raznih Grand Soleila, ali i karbonskih jurilica poput dubrovačkog Enaviga 38... sve to zorno svjedoči kako Ciril suvereno vlada regatnim poljem kao vrhunski kuhar i kormilar. Pobjeda Srne V na Jabuci ostvarena je ne samo u grupi 0 prema ORC premjeru u konkurenciji od 25 jedrilica, već i prema Openu u grupi 3, kada je Ciril prošao ciljem ispred ostalih 18 konkurenata.
Osim već navedene gurmanske komponente u svome odobalnom jedrenju, Ciril je nedavno započeo i s pedagoško edukativnim radom, neformalnom suradnjom s Pomorskim fakultetom u Splitu. Već neko vrijeme na Srni V jedre studenti s velikom željom za stjecanjem iskustva. Ciril je posebno pohvalio cure i momke koji su unatoč nedostatku ne samo iskustva već i primjerenih, ali iznimno skupih odijela za jedrenje pružili maksimum unatoč kiši i vrlo zahtjevnim i neugodnim uvjetima na regatnom polju.
Iza Srne V na drugome mjestu prema premjeru ORC 0 našla se jedrilica dugačkoga imena - Taia 2 & White Goose s Goranom Đorđevićem za kormilom. Još važnije od dobroga plasmana prema ORC premjeru za ovu slovensku posadu bio je rezultat prema Openu.
Na samom kraju regate publika, bilo ona na vodičkom mulu, ili ona za svojim spravama spojenima na internet, odnosno server koji je u realnom vremenu prenosio pozicije jedrilica, svjedočila je jednoj od najneizvjesnijih završnica ove regate. Sve do posljednjih nekoliko metara nije bilo vidljivo tko će biti ovogodišnji pobjednik.
Trio koji je začinio fotofiniš, uz već spomenutu slovensku posadu, činile su češke posade s Pavelom Sehnalom za kormilom malog, ali modernog i hidrokrilima opremljenoga Swana 36 imena Facing Future, i Michal Horky za kormilom Toto Travela. Razlika jedrenog vremena između prve i treće jedrilice u cilju bila je samo 5 sekundi.
Liniju cilja prvi su presjekli Goran i slovenska družina, te je ukupna pobjeda na 17. Jabuci otišla posadi Taia 2 & White Goose.