Kineski Parsun je napravio izvanbrodski brodski motor F40 FWL-T-EFI i ostaje dosljedan u namjeri da dobije još veći dio svjetskog tržišnog kolača u ovoj kategoriji. Moćna kompanija iz Suzhoua je od osnutka 2001. godine ulagala dosta truda u izradu svojih penti i dugo se vremena borila za ugled kod kupaca budući da su neki s podsmjehom gledali na motore samo zbog toga što su iz Kine.
Usput rečeno, tamo se danas proizvode i mnogi primjerci uglednih svjetskih proizvođača. I Parsun sada puno bolje kotira po pitanju renomea, posebno zbog toga što njihove pente bilježe sve bolju prodaju i mogu se nabaviti u stotinjak svjetskih zemalja. Osim toga, rabe ih snage UN-a u Africi, kao i pripadnici vojnih snaga Velike Britanije, Rusije i Indonezije.
Stalna poboljšanja
Takav razvoj situacije rezultat je stalnog poboljšavanja penti prepoznatljive crne boje, zadovoljavanje ekoloških normi (američke EPA i europske CE), ali i bogata ponuda cijele game jer nude modele snage od 2,5 KS do 90 KS. Verzija sa 40 konja sada se pojavila i na našem tržištu, pa o njoj vrijedi kazati nešto više.
Kinezi posebno ističu detalj kako je ovaj model dosta tih tijekom rada, te napravljen od visokokvalitetne aluminijske legure radi maksimalne zaštite od korozije. OHV (Overhead camshaft) oznaka znači da mu je klasična, poboljšana bregasta osovina od metala na glavi motora, a glavna joj je prednost izravno i vrlo precizno upravljanje ventilima. No, glavni forte je svakako elektronsko multipoint ubrizgavanje goriva (EFI) s ECM kontrolom kojeg proizvodi britanska tvrtka Delphi.
Odgovara panulašima
Dakle, benzin se u cilindre ubrizgava uz pomoć specijalne pumpe i injektora, što automatski znači kvalitetniji rad i veću štedljivost. U ovom slučaju, proizvođač navodi maksimalnu potrošnju od 13,8 litara po satu. Četverotaktna makinja ima provrt i hod klipa 65x75 mm i tri redna cilindra obujma 747 cm3, s time da u rasponu od 5000-6000 o/min razvija maksimalno 40 konjskih snaga. Ljubiteljima panulavanja važan je podatak da u leru radi na 850-950 o/min, a kontrolu mimimuma je izradila tvrtka Loreada.
Za paljenje je zadužen napredni CDI sustav, s time da mu se vodeno hlađenje kontrolira putem termostata. Većoj sigurnosti uporabe doprinosi indikator niske razine ulja, kao i sigurnosni priključak sa zaustavljanjem motora u nuždi. Na motoru je i sustav smanjenja vibracija pri radu, te zaštita starta kod uključenog reduktora. Kao što je i uobičajeno, ima elektro trim i elektro start s daljinskim upravljanjem, te mjenjač s hodom naprijed-ler-nazad uz omjere brzina 2.0 (26/13).
Težina 100 kila
Usto je korisniku na raspolaganju i ručni start potezanjem starterskog konopa za situacije kada oslabi akumulator. Kako bi se spriječili neočekivani problemi, motor ima predfiltar sa separatorom vode iz goriva, kao i filter goriva. Opremljen je alternatorom od 18 ampera i odvojenim spremnikom za gorivo kapaciteta 24 litre. Količna ulja u motoru je 1,7 litara, dok je u mjenjaču 430 kubika.
Što se suhe težine tiče, ona ovisi o verziji pente i kreće se od 92,4 do 101,5 kg. No, transport do plovila svakako će olakšati ručka za nošenje. Gabariti motora su 768 mm (dužina), 410 – 426 mm (širina) i 1361 mm (visina). Preporučena visina krmenog zrcala se kreće od 301 do 508 mm.
Filter ulja se lako mijenja
U paketu s motorom se dobivaju daljinske komande, sajle, tank goriva s crijevom i pokazivač broja okretaja. Kažimo i to da je klasični filter ulja postavljen na lako dostupno mjesto i lako se mijenja. Preporučeni propeleri su trokraki standardni 11, 12 i 13 inča. Novog Parsuna F40 FWL-T-EFI po cijeni od 35 tisuća kuna prodaje tvrtka Jadran Motor iz Rijeke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....