Okupljanje hrvatskih malih brodograditelja započeto prije devet godina u marini hotela Lav bio je svojevrsni pokret otpora prema uvozničkom lobiju i zastupnicima stranih škverova koji su koristeći tehnološku superiornost svojih vedeta držali najveći tržišni kolač.
Dani hrvatske male brodogradnje bili su idealno mjesto za razmjenu majstorskih iskustava i dogovore oko budućih projekata, a posjetiteljima je dobro došlo da na jednom mjestu, bez plaćanja ulaznice, vide i isprobaju što se sve nudi pod egidom domaće.
Kako je padao broj aktivnih proizvođača tako je i sajam gubio na atraktivnosti, a ovogodišnji je (održan od 27. do 30. travnja), otkrio svu slabost hrvatske nautičke industrije. Uz objektivnu prepreku u obliku olujnog juga koje je omelo potencijalne izlagače i pokvarilo prve dane sajma, dvadesetak plovila na kopnu i u moru premalo je da bi priredba ovog naziva imala smisla.
Colnagov autobus
Organizatori su se dodavanjem Sajma turističkih atrakcija već ranije okrenuli puno širem tržištu gdje su domaći brodovi postali samo jedan od segmenata ponude od igle do lokomotive. Kako nam je rekao jedan od pokislih posjetitelja - meni je svejedno odakle brod dolazi, neka lijepo otvore vrata strancima i neka se preimenuju u Dane europske male brodogradnje.
Jedan od posljednjih Mohikanaca Luka Colnago izložio je novo aluminijsko taxi plovilo Colnago 36. Dimenzija 11,60x3,60 metara, taj transporter za 12 putnika i dva člana posade je odraz onoga što se sada traži, jeftino i pouzdano plovilo za povezivanje kopna s otocima.
S jednim Cumminsom 480 taj 5500 kilograma težak brod bit će vrlo štedljiv i investitoru na frekventnoj lokaciji brzo vratiti investiciju od 130 tisuća eura + PDV. Veliki kokpit je potpuno natkriven tvrdim krovom i po potrebi se može dodatno zaštititi bočnim tendama.
Prostor iz skipera ima kuhinjski blok s hladnjakom da hostesa može namiriti gladne i žedne putnike. U pramcu je toaletna kabina i do nje ležaj ako se kome prispava.
Divlje vode
Osim njega, premijeru je imao i najmanji brod za traganje i spašavanje na Jadranu, a možda i šire. Naime, aluminijska otvorena brodica Maral 500 F, velikodušna donacija tvrtke Salona Var Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja, dobila je naziv search and rescue, pa je prigodno napravljena i pokazna vježba spašavanja unesrećenih morskih planinara.
Lagana radna brodica opremljena Suzukijem 30 bit će korištena za spašavanje na divljim vodama gdje se na raftingu i kajakingu zna dogoditi pokoja nesreća. Nakon premijere lani u Rijeci, splitska publika je imala priliku pogledati poludeplasmanca Norak 600, proizvod pulske tvrtke Calafatus. S jednostavnim fisher konceptom, kabinom i solidnom opremom cijena je vrlo atraktivnih 12 tisuća eura.
Na krmu se može zakačiti sve od 20 do 120 konja, a za glisiranje je optimalno 60 što je i ugrađeno na krmi izloženog modela. Norak najviše podsjeća na Fortisa 590 koji je sličnim konceptom već ostvario dobar tržišni uspjeh. Taj je model s punom opremom i Suzukijem 90 na sajmu ponuđen za 185 tisuća kuna, dvije tisuće eura više od Fishera istog proizvođača sa Suzukijem 70, lani u Podstrani prvi put predstavljenog hrvatskoj javnosti.
Brodograditelj Robert Blažević za iduću je godinu najavio Fortisa 696, još naprednije i komfornije rješenje s odvojenom toaletnom kabinom, trećim ležajem u salonu i velikim kokpitom. Gliser težak 1600 kilograma s 200 konja postizat će do 40 čvorova, a očekivana cijena je oko 40 tisuća eura.
Mali potrošači
Novi model sličnih gabarita za iduću sezonu je najavio i Tomislav Pintarić iz Naval Porta, ciljajući na populaciju koja će svoje brzinske ambicije ispuniti s Yamahom 40/60. Njegov Naval 21 s tim motorom koštat će samo 27 tisuća eura i mogao bi biti prodajni hit. Naval 19 s istim motorom postiže 21 čvor i pri brzini od 14 čvorova troši deset litara na sat.
Primjerak izložen na sajmu ponuđen je za 136 tisuća kuna, a dosad ih je prodano 120 komada. Deset tisuća kuna manje traženo je za petmetarski gliser Belmarin Quintus s Yamahom 40/70 sposoban za brzinu od čak 32 čvora. U redizajnu su iz kokpita izbačeni boksovi i umjesto sjedala je postavljena skiperska klupa. Na vatrenom krštenju po jakom jugu i valovima sa šestero putnika na 4500 okretaja motora postignuto je 20 čvorova.
Kad bi se gledala samo brzina, onda ni Belmarin Minor dužine 4,60 metara nije loš izbor. S Quintusovim motorom po bonaci ide 33 čvora, a na 20 čvorova troši nevjerojatnih 10 litara ili pola litre po prijeđenoj milji. Cijena toga paketa je ravno 100 tisuća kuna.
U moru su još bili izloženi dobro poznati Damor 980 Fiera, Monachus 45 i Prvić 25, a na kopnu već standardni modeli Arba 500 i Ven 501. Ljubitelji gumenjaka imali su prigodu pogledati Barracudu 530, Ris 599, Shark BF 23, te novu devetmetarsku Buru napravljena za čarterske i vojne potrebe. S 300 konja na krmi najbrže je plovilo ovogodišnje smotre hrvatskih plovila.
VIŠE FOTOGRAFIJA SA SAJMA POGLEDAJTE U NAŠOJ GALERIJI GORE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....