Sanjate li i vi o danu kad ćete se izvaliti na palubu okupanu suncem, ili s hladnim pićem u ruci uživati u sjeni u kokpitu nekog jedrenjaka ili glisera pa zaboraviti na brige, cijenit ćete slatki uvod u ovo zadovoljstvo prošetate li ovih dana.
Na dugo očekivanom Croatia Boat Showu jučer je bilo ležerno i živo. Po običaju, na obali i u moru moglo se razgledati, isprobati, pa i naručiti puste igračke, motore, gumenjake, brodice i jahte sa svom silom prateće opreme, te niz drangulija i usluga koje ovdje ne bismo stigli ni pobrojiti.
Među atraktivnijima u klasi “za svakog ponešto” sigurno su bili vodeni madraci, iliti štramci, “IMatJet” s elektromotorom, pokraj kojih mlađi posjetitelji sajma rijetko ne bi zastali i bacili đir uz obalu.
Udaraju se ‘selfieji’
I taman kad smo pomislili da smo, eto, sve vidjeli, u koraku nas je zaustavila virtualna jahta – jedna iz flote od 2000 plovila koje na prodaju stavljaju studenti okupljeni iza imena “Val Yachts”, ne bi li zaplovile Metaversom, virtualnim svijetom iz radionice tvorca Facebooka, koji se, iako tek u povojima, već naziva novom informatičkom revolucijom.
– Ljudi na prvi pogled uglavnom ne razumiju o čemu je riječ. Tek kada čuju riječi poput “cripto currency” i “Metavers”, počinu povezivati pa žele doznati više. Ali mi smo optimistični jer smo u posljednjih godinu dana otkad poslujemo u području digitalne imovine već postigli značajan uspjeh, a kako je ovo prvi ovakav proizvod na svijetu, potražnja već postoji – govori nam Tonko Puljiz, koji je s partnerima Marinom Echkhelom i Tonijem Vrančićem donio pred Splićane ovu inovaciju, a čija će se cijena, kako doznajemo, kretati oko 3000 dolara, odnosno jednog etheriuma (ETH), u vrijednosti nove virtualne valute.
Vrativši se mislima na Rivu, usidrili smo se na prvom u nizu katamarana iz ponude “Boatbookinga” na koji, kako nam govori Szilvia Babai, partnerica vlasnika ovog malog čarter poduzeća, mnogi čim zakorače “opale” selfie ne bi li “vadili mast” poznanicima na društvenim mrežama.
– Posjetitelji vole razgledati brod, zavaliti se u naslonjače, popiti piće i u pravilu su zainteresirani za najam pa gledamo što im možemo ponuditi, jer smo sa sva tri broda već bukirali 27 tjedana u nadolazećoj sezoni – zadovoljno će ova Mađarica.
A zadovoljstvo su s nama podijelili i Tea i Danijel, koji je, otkriva nam, uvijek u potrazi za idealnim gumenjakom.
– Mali gumenjak moja je velika želja, čim ga budem mogao sebi priuštiti, da možemo otići do Brača. Meni, koji sam iz Zagreba, nema većeg gušta nego kad se ukrcam na brod i otisnem se od kopna. To je najbolja terapija – otkriva naš sugovornik.
Sličnog su mišljenja i Englezi Carol and Andy, kojima je sajam dobrodošlo iznenađenje za posjeta Splitu.
’Sajam je super i opušten’
– Strastveni smo jedriličari, u pravilu plovimo uz obale Grčke, ali sada razmatramo posjet Hrvatskoj. Sajam je super, opušten i lijep, i iako je u odnosu na londonski malen, ima se dosta toga vidjeti – navodi bračni par iz Velike Britanije.
Došetali smo tako i među neke od najluksuznijih izložaka vezanih na Gatu sv. Nikole, kojim dominira ugodna lounge zona smještena u oazi zelenila botaničkog dijela sajma, a među kojima se posebno ističu brodovi iz ponude tvrtke “Azimut”.
Iako je u pravilu riječ o milijunskim investicijama, potražnja za ovom skupocjenom robom, kako doznajemo, nije opala unatoč krizi. Ne bismo li provjerili na što su to slabi pusti bogataši, ukrcali smo se na vjerojatno najskuplji brod sajma – 4,6 milijuna eura “težak” i 25 metara dugačak Azimut Magellano, nazvan “Orel”, na kojem nas je dočekao mladi kapetan Marko Jurić.
– Ovo je praktički novi brod, 2020. godište, ali vlasnik ga prodaje jer uvijek želi imati noviji. I interes je zaista velik. Ljudi koji ga dolaze razgledati u pravilu točno znaju što ih zanima. Još se nitko nije ukrcao da bi snimio selfie – kroz šalu će naš kapetan, na što je novinarka koja s vama dijeli ove retke, iako tome nije vična, iskoristila priliku da u nečemu bude prva.