U sklopu oživljavanja domaće projektantske scene i poticanja rasprave o sadašnjim i budućim trendovima, Društvo inženjera brodogradnje Split u siječnju je raspisalo natječaj za najbolji idejni projekt plovila. Iako izvan zadanih gabarita od 24 metra, kao najbolje rješenje odabran je rad riječkog projektantskog ureda Mardesign – Trimaran 35. Iz naziva je jasno o kakvom se trupu radi, no u dimenzijama od 35 x 19 metara krije se neuobičajen koncept.
Ugostiteljska namjena
Vlasnici ureda i glavni autori Ranka Vukasović Botica i Vedran Botica o njemu kažu sljedeće:
– Ideja je bila napraviti fleksibilan i ne prevelik brod stabilan za veći broj ljudi, kojima bi se dao ugođaj luksuzne jahte za manje uloženog novca. Ono što ga izdvaja od sličnih jednodnevnih turističkih brodova jesu velika širina i otvorenost prema moru, kao i opcija električne opskrbe preko solarnih panela na krovu dovoljnih za sve potrebe u nekima od udaljenih uvala, što samo pojačava ugođaj bez buke motora i dodatnog zagađenja.
Osim prijevoza 82 putnika i člana posade na jednodnevne izlete, osnovna namjena Trimarana je ugostiteljska, kao ploveći kafić ili restoran sa 72 sjedeća mjesta, te privezani noćni klub kapaciteta 450 ljudi. Zbog toga se brod može uspješno koristiti i u zimskim mjesecima, što mu znatno povećava uporabnu vrijednost u odnosu na slične projekte.
Sama činjenica da je riječ o projektu za zasad nepoznatog kupca nagnala je inženjere da promišljaju o svim mogućim aspektima komercijalne primjene plovila, pa je tako na njega moguće postaviti razne igračke, poput površina za penjanje i tobogana.
Odabrani oblik omogućuje nekoliko različitih opcija uređenja i opremanja, a otvaranjem bočnih staklenih ploha sunčalište i ležaljke postaju povezane sa šankom i unutrašnjim dijelom. Korisna površina od 505 kvadrata može se iskoristiti na puno načina.
Brzina od 14 čvorova
Kako bi se proces svakodnevne prenamjene prostora što elegantnije realizirao, u planu je ugraditi hidraulična postolja kako bi se svi stolovi u restoranu jednostavno sklopili jednim pritiskom na dugme. Modernom formom trupa htjelo se postići veću brzinu sa što manjim motorima, ne remeteći pri tome i stabilitet broda.
Za proračun su odabrana dva Yanmara od 298 kW (405 KS) uz potrošnju od 70 litara na sat i optimalnu brzinu od 14 čvorova iako bi se moglo dobiti još koji čvor više. Za plovilo istisnine 200 tona to je odličan rezultat. Zanimalo nas je koliko bi ovakav brod koštao.
– Jahte ovakvog tipa su oko dva milijuna eura. Investitori vole znati maksimalnu cijenu gradnje i rokove kako poslije ne bi bilo iznenađenja. Puno toga ovisi o ugrađenim materijalima, ali u osnovnoj verziji s brodskim podom i plastičnim uporama u interijeru bi koštao između milijun i milijun i pol eura.
Trup je od čelika, a nadgrađe od aluminija. To se pokazalo kao najbolja kombinacija, i po pitanju uštede i stabiliteta. Trimaran je projektiran tako da može izdržati i da se svi putnici u istom trenutku nađu na jednome boku – navodi Vukasović Botica.
Kabine u trupovima
U bočnim trupovima predviđene su kabine za smještaj posade s po četiri kreveta i dva sanitarna čvora. U srednjem trupu je veliki sanitarni čvor za goste, a u prednjem dijelu srednjeg trupa su spremište, HVAC postrojenje, prostorija pramčanog porivnika i lančanika.
Glavna paluba okružena je velikom prozorskom (panoramskom) stijenom, a krov iznad je po sredini djelomično otvoren. S glavne palube je ostvarena komunikacija u sve dijelove broda (bočni trupovi, srednji trup, kormilarnica, krmena platforma, paluba kaštela).
U produžetku glavne palube prema krmi je velika platforma površine 81 kvadrata koja predstavlja atraktivno mjesto za kupanje u moru prilikom jednodnevnih izleta te će biti opremljena odgovarajućim stubištem za ulaz/izlaz iz mora, a isto tako i različitim sadržajima u smislu zabave na moru (tobogani, skakaonice...).
Koncept plovećih ugostiteljskih objekata nije ništa novo, ali autorima nije poznato je li tko na svijetu složio ovako zanimljiv koncept na tri trupa. Pojedini primjerci restorana privezanih uz jadranske rive pripadaju nekim starim vremenima i ne izgledaju da su u posebno plovnom stanju, no svakako su atrakcija za turiste, pa ne sumnjamo kako bi i Trimaran imao uspješan radni vijek.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....