Jedan od najzanimljivijih glisera predstavljenih na stranicama Otvorenog mora je Barracuda 545 Open, proizvod mlade poljske radionice Okiboats. U kratkom roku taj je brod osvojio simpatije hrvatskih nautičara koji su prepoznali kvalitetnu izradu i zahvaljujući novom imenu na tržištu dobili atraktivan gliser s pouzdanom Hondom 100 po vrlo povoljnoj cijeni od 22 tisuće eura.
Iako je u pitanju otvorena brodica visokih bokova ispod konzole je bila čak i kabinica, doduše dječjih dimenzija. Naravno, odmah su krenuli upiti može li se redizajnom otvorenog pramčanog kokpita dobiti veća kabina jer mnogi bi htjeli na brodu koji put i prespavati.
Na odgovor nije trebalo dugo čekati. Poduzetni Poljaci su zasukali rukave i na istom trupu složili još jedan zgodan proizvod naziva Barracuda 585 DC (Day Cruiser).
Pramčana nizbrdica
Brod je složen po uzoru na slične modele na tržištu zadržavajući zakrivljen pramac kao prepoznatljivu karakteristiku brodogradilišta. Za hodanje po toj nizbrdici potrebno je malo privikavanja jer stalno imate osjećaj da ćete skliznuti. Zbog toga je u serijskoj opremi po sredini pramca postavljena umjetna tikovina kako bi se barem malo povećao osjećaj sigurnosti.
Za izležavanje na suncu je taj nagib idealan čak i kada želite leđa nasloniti na vjetrobran. Niska ograda na ovakvom tipu broda je više estetski dodatak iako uvijek dobro dođe kao priručni rukohvat dok ležite ili za vješanje bokobrana. Na kraju zaobljene ograde je sidreni gavun s malim trokutnim poklopcem.
Po sredini kabine je kvadratno aluminijsko okno dimenzija 40x40 cm koje jastuk na testiranom brodu prekriva. Bilo bi korisno kada bi središnji dio jastuka bio izrezan kako bi se mogao podignuti kada u kabini zatreba malo zraka.
Kabina kao najdragocjeniji dio ovog dnevnog kruzera je iznenađujuće velika za ovu dužinu plovila. Pola metra širok ulaz s kliznim vratima od pleksiglasa je dobro izveden i glatko klizi po vodilicama.
Visina u prvom dijelu kabine je taman dovoljna da se može ugodno sjediti. Središnji dio se može ispuniti umetkom za ležaj dimenzija 190x190 cm, a pod krevetima su dva plitka spremnika u kontraštampi.
Uz već spomenuti krovni otvor (vrijedan doplate od 275 eura) dva su udužna krovna svjetlarnika, zatamnjena za ugodan ambijent. Dojam podižu i dvije stropne LED trake za efektnu i štedljivu noćnu iluminaciju. Jedino što kvari dojam su pretanke šperploče postavljene duž bočnih polica.
Već na lagani dodir škripe i šteta je ne zamijeniti ih malo kvalitetnijim rješenjem. Ispod vrata je pola metra niskoga slobodnog prostora idealnog za smještaj WC školjke na kliznim vodilicama.
Plastični umivaonik
Drugi znak prepoznavanja Barracude je materijal presvlaka Silvertex Diamant, koji bojom meda i kvalitetom odskače od uobičajenog standarda za ovu klasu brodica. Uz jastuk na pramcu i klupu s naslonom, njime su obložene obje rotirajuće stolice.
S dubokim sportskim profilom odlično drže u svim uvjetima plovidbe i jedino nedostaju oslonci za noge koji se lako mogu naknadno ugraditi. Za volanom je lako zauzeti dobar položaj iako bi korpulentniji vlasnici mogli naručiti da im se postolje stolice ugradi malo dalje jer nema mogućnost podešavanja po dubini.
Instrumentna ploča je prilično okomita pa je po ljetnom suncu teško dobro očitati brojeve, pogotovo dok upravljate stojeći. Ispred kopilotske sjedalice je umivaonik jednostavno izliven u kontraštampi s inspekcijskim otvorom za cijevi i ventile. Aluminijski okvir vjetrobranskog stakla oblog je profila i odlično odrađuje ulogu rukohvata.
Središnji dio se pomoću dva plastična leptir vijka jednostavno otvara za slobodan prolazak prema pramcu u čemu pomažu dvije asimetrične stepenice.
Središnji dio naslona krmene klupe široke 220 centimetara može se skinuti da ne smeta u podizanju motora. Ispod klupe je veliki slobodan prostor s pristupom bateriji i spremniku goriva.
S obje strane motornog zdenca su platforme za lakše kretanje i izlazak iz mora. Brodograditelji nisu predvidjeli posebne gavune u platformama iako bi za lakši pristup to bilo praktično. Sklopive ljestve i tuš, kao i bimini ugrađeni na testiranom brodu su dio dodatne opreme.
Trup po registru može nositi šest osoba i 150 konja, a kupac je odabrao Mercury 115 Command Thrust s jačim prijenosnim omjerom zupčanika jer će brod koristiti za vuču skijaša. Na testu s četvero putnika u plovidbi u male valove od maestrala na punom gasu od 5600 okretaja u minutu dostigli smo 31 čvor. Za 690 kilograma lagan gliser to i nije neki rezultat jer, usporedbe radi, s Hondom 100 na Openu postigli smo samo tri čvora manje.
Međutim, s većim okretnim momentom na krmi osjećaj za timunom Cruisera je ipak malo bolji. Stekli smo dojam da je i raspored težine s novim nadgrađem ipak unaprijedio plovidbena svojstva i da brod bolje drži pravac. Unatoč mehaničkim komandama drveno kolo upravljača se u plovidbi vrti bez većeg otpora. Za snažniji motor će ipak trebati doplatiti hidrauličko kormilo.
Preinake po želji
Bočne komande su optimalno pozicionirane i u plovidbi nismo imali zamjerki na ergonomiju. Sve u svemu, trup je solidno izveden i poslušno prati željene upute. U pretjerivanjima nas je nekoliko puta poprskalo, ali ljetno sunce je brzo riješilo stvar.
Ono što je najvažnije, u kokpitu je osjećaj siguran i s Barracudom i njezinim spremnikom od 200 litara goriva nema zapreke ni za đitu do pučinskih otoka. A, tko želi može u sigurnoj uvali i prespavati.
Nova brodogradilišta na tržištu moraju ponuditi nešto više od etabliranih proizvođača. U Okiboatsu još uvijek igraju na kartu povoljne cijene iako Cruiser nije tako jeftin. U kombinaciji s Mercuryjem 115 cijena je s porezom 29,900 eura što već ulazi u kategoriju gdje slične modele nude i giganti poput Brunswicka.
No, s takvim serijskim proizvodima teško možete računati na brojne preinake kakve se s Poljacima još uvijek mogu dogovoriti. Dok i sami jednoga dana ne postanu veliki.