I kad je brod pravilno vezan, a marina dobro zaštićena, mira na vezu gotovo nikad nema. Brod se stalno pomalo giba naprijed-natrag i bočno, a privezni se konopi naizmjenično natežu i otpuštaju, ovisno o tome koji je trenutno na udaru.
A kad vjetar baš jako zapuše, ta se gibanja i natezanja znaju pretvoriti u vrlo jake trzaje, koji nisu zdravi ni za brodske bitve ni za konope. Stoga se na razne načine nastoji takve trzaje amortizirati.
Na krmenim konopima amortizacija se u pravilu osigurava dodavanjem par metara teškoga lanca u sustav, dok se za pramčani vez češće koriste opružni ili gumeni amortizeri.
Potonji amortizeri od gume u obliku debeloga štapa najjednostavnije su pomagalo za uspješnu amortizaciju, a i cjenovno su pristupačni pa su popularan izbor. Jednostavno se i montiraju, na način da se privezni konop više puta ovije oko gumenog štapnog tijela, a krajevi se provuku kroz rupe na oba kraja, nakon čega će navoji i guma razvlačenjem složno smanjivati jake trzaje.
U prodajnim centrima Bauhaus mogu se kupiti kvalitetni gumeni amortizeri Easterner za razne debljine konopa, a model za konope promjera 16 mm na slici stoji 27,86 eura. M. Š.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....