StoryEditor
Gastrofino, a uravnoteženo

Jeste i vi pretjerali s pripremom slastica zadnjih mjeseci? Stiže ljeto, ali ne morate se ničega odreći, nutricionisti otkrivaju zdravu alternativu

Piše PSD
10. lipnja 2020. - 17:58
Shutterstock

Posljednjih nekoliko mjeseci u kuhinji je bilo zabavno, no nutricionisti smatraju da je vrijeme za neke zdrave alternative. Ukusni banana kruh, keksići s maslacom od kikirikija, voćne torte i ostale slastice ne moraju nužno biti pretrpane šećerom i sastojcima koji nisu dobri niti za naše zdravlje, niti za liniju, a nutricionistkinja Kim Pearson za Evening Standard dala je nekoliko uputa na ovu temu.

Obično brašno zamijenite bademovim ili zobenim

Tražite li zdravu alternativu za obično brašno, pokušajte s bademovom verzijom. Ovaj tip brašna ima dvostruko veći udio bjelančevina od običnog bijelog brašna, pa će vas i dulje vrijeme držati sitima. Bademovo brašno bogat je izvor antioksidansa vitamina E, zdravih masnoća, a pri tome sadrži i jako malo ugljikohidrata. 

Tražite li opciju s nižim udjelom masnoće, pokušajte sa zobenim brašnom. Zob je izvor vlakana, željeza, magnezija, fosfora i cinka, a ovaj tip brašna možete i sami jednostavno napraviti usitnjavanjem zobi u blenderu.

Šećer zamijenite pireom od jabuka

Prirodne i nerafinirane zamjene za zaslađivač, poput javorova sirupa ili meda, dobra su alternativa, no i dalje sadrže velike količine šećera. Želite li svojim slasticama priuštiti zdravu preobrazbu, pokušajte s pireom od jabuka. Domaći umak od jabuka možete lako pripremiti i dodati svojim kolačima i tortama. Umak će doprinijeti slatkoći jela, ali će i dalje sadržavati manje šećera nego li kupovna verzija ili obični kristalni šećer.

Maslac zamijenite kokosovim uljem

Kokosovo ulje zdrava je i mirisna alternativa običnom maslacu, a savršeno se slaže sa svim vrstama voćnih kolača. Kokosovo ulje ima brojne zdravstvene koristi. Njegove srednjelančane masne kiseline u ljudskom organizmu se lako probavljaju i apsorbiraju te ne opterećuju probavni sustav, a ne ugrožavaju ni krv jer direktno ulaze u jetru gdje se pretvaraju u energiju.

Osim kokosova maslaca možete koristiti i avokado koji će kolaču dati kremastu teksturu, a i odlično će se slagati s tamnom čokoladom.

Čokoladu zamijenite kakaom

Čokolade dostupne u trgovinama uglavnom sadrže velike količine šećera i mliječnih proizvoda, pa se za zdraviju varijantu radije odlučite za čisti kakao. Hrskava tekstura zrnca kakaa čini ih idealnim za pripremu zobenih kolačića, a nutricionistkinja Pearson savjetuje da se kod kupnje odlučite za vrstu s najvećim mogućim postotkom kakao masti.

Jaja zamijenite sjemenkama lana

Nutricionistkinja Pearson nikako ne predlaže potpuno izbacivanje jaja s jelovnika, budući da su izvor bjelančevina i vitamina B, no ako ste vegan ili alergičar, ona savjetuje da pokušate sa sjemenkama lana. Sjemenke lana dobar su izvor vlakana, antioksidanta i omega-3 masnih kiselina, a jedno jaje možete zamijeniti tako da tri žlice mljevenih sjemenki pomiješate sa žlicom obične vode.

Izdvojeno

06. kolovoz 2020 10:47